WinTV-PVR-150 MCE & Vista - Kan drivers niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:35

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Na 2 dagen ploeteren geef ik het op en heb ik mijn hoop op jullie gevestigd. :'(

Ik heb hier een gloednieuwe PC met, voor zover de componenten van belang kunnen zijn voor mijn vraag:
- MSI P965 Platinum moederbord
- E6600 processor
- Vista Ultimate Edition NL 32-bit

Alles werkt op mijn mooie nieuwe PC, behalve de Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE. Als ik mijn PC opstart staat er "nieuwe hardware gevonden". Windows vindt een zogenaamde "Multimedia Videocontroller". Vista biedt mij de optie te zoeken naar de drivers, maar deze vindt men niet. Dat is op zich al vreemd omdat ik hier op het forum heb gelezen dat het bij de meeste mensen automatisch werkt en de juiste drivers in Vista zitten. Vervolgens vraagt Vista me de "installatieschijf te plaatsen die is meegeleverd met de Multimedia-videocontroller", maar helaas zat er geen CD o.i.d. bij de PC. Ik klik "Ik heb de installatieschijf niet. Andere installatieopties weergeven." Vervolgens kan ik op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken. Dus ga ik naar de Hauppauge site.

Op de Hauppauge site staat hier de 32-bit Vista driver, ofwel "CD version 2.7". Die download ik en pak ik uit. Ook staat hier precies welke wegen ik moet bewandelen om de drivers te kunnen installeren. Bij stap 4C gaat het daar bij mij mis, ik klik in Vista op "Op deze locatie naar stuurprogramma's zoeken" en selecteer de directory waar ik de drivers heb uitgepakt. (en vink aan "inclusief onderliggende mappen"). Maar vervolgens zegt Vista "Het stuurprogramma kan niet worden gevonden". Hij vindt dus geen stuurprogramma's in die directory. :? 8)7

Ik geef niet op en probeer het via apparaatbeheer. Rechtermuisknop op de "Multimedia Videocontroller" (waar een ! bij staat) en "stuurprogramma bijwerken". Vervolgens "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken"... aangezien Vista zoals bovenstaand beschreven de drivers niet herkent als ik gewoon het pad op geef waar de drivers staan, forceer ik de boel en klik ik dit keer "Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer". Ik blader, en blader verder naar de directory met drivers... selecteer b.v. "HCWPP2.inf" (heb ook de andere bestanden geprobeerd!) en jawel, dit keer krijg ik een lijst met 9 Hauppauge items te zien. Ik weet niet goed welke ik moet kiezen... op dit forum zie ik dat de meeste mensen gaan voor de "Hauppauge WinTV PVR PCI II (26xxx)" dus die probeer ik als eerste. Om het even wat te visualiseren:
Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/hauppauge1.jpg

Ik klik "volgende" en mijn PC loopt compleet vast. Niks meer mogelijk behalve de reset knop. Ook wat andere opties van de screenshot geprobeerd, same thing.

Ik geef niet op en zoek nog wat verder op GoT. Iemand meldt: "Al een ander PCI slot geprobeerd?" Ik haal de kast open en zie dat mijn moederbord 2 PCI sloten heeft. Ik probeer de kaart te verplaatsen maar het lukt me niet, om de een of andere vage reden kan ik hem niet helemaal lekker doordrukken (en geloof me, ik druk (doch voorzichtig) echt goed hard door!). Terug in het slot waar hij in zat dus maar weer. Terug naar af.

Hoe krijg ik de WinTV-PVR-150 MCE aan de praat? :'( :'( :'(

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:03

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb exact dezelfde hauppauge kaart en ook vista ultimate draaien.
De tv kaart werd door windows zelf gevonden en de drivers werden vanzelf geinstalleert.
Alles werkte daarna dan ook prima

Kijk ens of je geforceerd windows update kan doen om te kijken of je dan de drivers kan downloaden.
Wellicht kan je de kaart nog in een ander slot steken zodat deze opnieuw gedetecteert word ?

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:28:
Ik heb exact dezelfde hauppauge kaart en ook vista ultimate draaien.
De tv kaart werd door windows zelf gevonden en de drivers werden vanzelf geinstalleert.
Alles werkte daarna dan ook prima

Kijk ens of je geforceerd windows update kan doen om te kijken of je dan de drivers kan downloaden.
Wellicht kan je de kaart nog in een ander slot steken zodat deze opnieuw gedetecteert word ?
Windows Update vindt geen drivers van de kaart. Het is een automatische feature van Vista dat hij gaat zoeken in de Windows database zelf naar drivers (voor zover ik weet) maar hij vindt dus geen "stuurprogramma's". Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/hauppauge2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/hauppauge3.jpg
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:28:Wellicht kan je de kaart nog in een ander slot steken zodat deze opnieuw gedetecteert word ?
Wat het "kaart in een ander slot steken" betreft ben ik daar in de OP kort op ingegaan. Wat het "opnieuw detecteren" betreft... Vista detecteert hem elke keer als ik de PC opnieuw start en vraagt me elke keer de drivers te installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Barca op 25-03-2007 22:42 ]

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
* Update *

Ik ben werkelijke clueless... heb veel meegemaakt op PC gebied maar dit slaat toch wel alles. Ik stuurde vandaag een mail naar de webshop waar ik de computer vandaan heb. Ze schreven:
Probeer het eens met de volgende driver:
http://hauppauge.lightpat...e/pvr150/cd_pvr150_27.zip
uitpakken -> setup.exe uitvoeren

Eventueel kunt u uw windows update draaien, wellicht dat hier nieuwe drivers te vinden zijn via het windows update programma.

Mocht dit het probleem niet verhelpen raad ik u aan contact op te nemen met hauppauge zelf, wellicht dat hauppauge u hiermee verder kan helpen.
Contactgegevens sales/support
Telefoonnr. service/support: +31 (0)35 5247 762
E-mailadres service/support: support@hauppauge.tv
Website algemeen: http://www.hauppauge.tv/
Kortom het slaat totaal nergens op; want dat zijn precies dezelfde drivers die ik al had geprobeerd... en Windows Update? 8)7 Dat doet hij zelf al, dat werkte niet, dat stond ook duidelijk in mijn mail. (had vrijwel een kopie gemaakt van de OP)

Dus... vanavond haalde ik eerst mijn PC maar weer eens open om te kijken of hij echt niet in dat andere PCI slot kon. Ik kwam erachter dat hij gewoon simpelweg niet past in dat slot... precies op de plek waar 2 dingen op het moederbord uitsteken... heeft de Hauppauge kaart ruimte nodig. Geen wonder dus dat ik hem er niet in kreeg. Terug in het oude slot dus maar weer. :'(

Ik startte de PC op en... HUH? Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/hauppauge4.jpg
Hij doettteeettt! Hoe de hell dit nou kan, echt, ik ben compleet clueless. Ik weet zeker dat hij eerder ook al precies even goed in het slot zat als hij nu zat. Ik had hem er immers eerder ook al opnieuw in gedaan. (Sterker nog, de webshop had dat gedaan en ik 3x ofzo.) Mijn nieuwe PC blijkt een spook PC, maar ik geniet nu in ieder geval van TV op m'n rechtermonitor. Niet met WinTV trouwens, snap er echt geen moer van! Maar god wat werkt dat Media Center in Vista fantastisch!!! :)

Edit: Oh, enige dat ik wel gedaan heb is de kaart schoongespoten met een invertible air duster want ik zag dat er wat stof op zat. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Barca op 26-03-2007 22:01 ]

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 21:50
Ik Heb zelf een Hauppauge WinTV PVR2000 XP en ik heb ook sinds kort vista.
Vista vind bij mij zoizo helemaal geen drivers, maar op de Hauppauge site kon ik wel wat vinden.
Ik gebruik nu de applicatie die eigelijk bedoeld is voor XP en die geeft dus af en toe wel een bluescreen, maar ik heb wel beeld :) ......alleen geen geluid :( .
Schijnbaar zijn de video- en audio- caputure 2 apparte onderdelen en voor de audio is er geen driver te vinden |:(.
Onder XP werkt wel alles prima.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Maar god wat werkt dat Media Center in Vista fantastisch!!!
offtopic:
Inderdaad, alleen jammer dat het beeld van een PVR-150 MCE in Windows zo brak is....
Zie: Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Heb zelf spijt als haren op mijn hoofd dat ik dat ding ooit gekocht heb.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Pagina: 1