Ik heb een vervelend probleem met mijn MacBook. De MacBook maakt draadloos contact met de linksys router (WRT54G) op een meter of 5 afstand. Op de computer waar de router op is aangesloten is de verbinding snel. De verbinding op mijn MacBook is echter zeer langzaam. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Heb je toevallig CoconutWifi geïnstalleerd?
Bij mij gaf dit problemen.
Neen. Ik heb het trouwens sinds kort. Kan me niet herinneren of het direct na de reinstall was, maar het is na de reinstall gekomen.weeraanmelden schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:33:
Heb je toevallig CoconutWifi geïnstalleerd?
In deze thread werd een soortgelijk probleem besproken, misschien heb je er iets aan:
macbook en internet
macbook en internet
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Ik heb bovenstaand topic even doorgelezen maar ben niets teggekomen waar ik iets aan had.
Het gekke is ook dat de downloadsnelheid gewoon goed is. (513.6 KByte/sec (=4109 kbps)
Enkel het conecten met websites gaat erg traag.
Ik gebruik trouwens gewoon Safari.
Het gekke is ook dat de downloadsnelheid gewoon goed is. (513.6 KByte/sec (=4109 kbps)
Enkel het conecten met websites gaat erg traag.
Ik gebruik trouwens gewoon Safari.
DNS problemen? instellingen DNS in osx/router?
[ Voor 72% gewijzigd door kaassouffle op 26-03-2007 14:07 ]
Heb je heel misschien een ipadres als DMZ ipadres op gegeven in je router? Zo ja.. haal die eens weg.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Gelukkig ben ik dus niet de enige met dit probleem.. ik merk ook dat vaak opeens websites 5 min niet doen, maar mijn internet verbinding doet het wel gewoon...
(macbook pro c2duo)
(macbook pro c2duo)
In OSX staat bij DNS server niets en in de instellingen va de router staan 2 Static DNS adressen.kaassouffle schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:06:
DNS problemen? instellingen DNS in osx/router?
Als ik bij de instellingen van de router kijk zie ik staan dat DMZ disabled is.Falcon schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:14:
Heb je heel misschien een ipadres als DMZ ipadres op gegeven in je router? Zo ja.. haal die eens weg.
Ik ben er dus nog niet uit...
Verder heb ik ook het probleem dat als de MacBook niet op stroom aangesloten is, dat de verbinding soms wegvalt. Dit gebeurt bijna altijd alleen als de PC ook aan staat.
en als je bij DNS server in OSX ip van je router invult ?
Bedoel je bij Systeemvoorkeuren->netwerk->TCP-IP->DNS-Servers, daar beide Static DNS van de invullen?kaassouffle schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:28:
en als je bij DNS server in OSX ip van je router invult ?
Zo ja, heb ik geprobeerd, heeft niets geholpen.
[EDIT]
Heb nu de ethernet kabel op mn MacBook aangesloten. Zelfde resultaat. Nog steeds langzaam.
[ Voor 13% gewijzigd door Gabliboeba op 26-03-2007 20:44 ]
Nee, het IP-adres dat je router heeft... 192.168.1.1 of iets in die trant...Gabliboeba schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:39:
[...]
Bedoel je bij Systeemvoorkeuren->netwerk->TCP-IP->DNS-Servers, daar beide Static DNS van de invullen?
Klinkt toch echt als een DNS probleem, als ie op DHCP staat altijd even testen met de goede DNS nummers door die er hard in te kloppen, heb je gedaan maar nog steeds niet OK.Gabliboeba schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:39:
[...]
Bedoel je bij Systeemvoorkeuren->netwerk->TCP-IP->DNS-Servers, daar beide Static DNS van de invullen?
Zo ja, heb ik geprobeerd, heeft niets geholpen.
[EDIT]
Heb nu de ethernet kabel op mn MacBook aangesloten. Zelfde resultaat. Nog steeds langzaam.
Probeer even hard een adres erin te kloppen
Kijk even in de terminal door verschillende sites te pingen (die je het afgelopen uur niet bezocht hebt!) of deze snel resolved.
Nog steeds niet best? Lijkt erop alsof je networkframework ergens tegenaan hikt.
Probeer even of het op te lossen is door sudo /etc/daily /etc/weekly en /etc/monthly te draaien en daarna je /library/caches weg te kwakken, herstart.
Succes!
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dat lijkt he probleem te zijn. Heb nu het ip-adres van de router daar ingevuld en ik heb he gevoel dat ie veel sneller is. Bedankt!kaassouffle schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:06:
[...]
Nee, het IP-adres dat je router heeft... 192.168.1.1 of iets in die trant...
Pagina: 1