Is er software waarmee je kan opnemen in WMA met bitrates zoals 1mbit/sec?
Ik heb alleen nog maar programma's gezien die WMA tot 192kb/sec kunnen opnemen.
Ik heb alleen nog maar programma's gezien die WMA tot 192kb/sec kunnen opnemen.
Wat bedoel je precies? Ik heb geripte CD's met een bitrate boven de 1MBit/sec (in WMA)Jey schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:03:
Omdat je met lossless encoding op cd kwaliteit niet hoger komt dan 500 tot 800 kbit/s
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
[ Voor 39% gewijzigd door Zsub op 26-03-2007 17:08 ]
Je vergist je op een heel stel niveau's.Zsub schreef op maandag 26 maart 2007 @ 00:10:
Ehm. 16 bit 44.1 kHz? Kan zijn dat ik me vergis, maar is MP3 niet standaard 44.1 kHz? En moet het om redelijk te klinken niet _minstens_ 192 kbs zijn...?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Daarvoor gebruik je uiteraard Lame.burne schreef op maandag 26 maart 2007 @ 02:40:
Voor hogere bitrates in codecs moet je vaak betalen. Wellicht dat dat hier ook het geval is. (De Frauenhofer codec die standaard bij windows zit codeert tot 56Kbit/s, en daarboven moet je een geldige registratie hebben..)
Leuk, maar maakt lame wma? Dat was de vraag van de topic-starter, namelijk.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Death metal (e.d.) comprimeert juist slecht, dat is een hoog entropisch signaal. Breed frequentiebereik en veel lagen vervorming (ruis comprimeert nou eenmaal slecht). Muziek met distorted gitaren gaat al heel snel "onderwater" (warbling) klinken. Dit zie je ook snel als je met VBR gaat encoden: de encoder zit telkens tegen de bovengrens aan. Relatief "kale" muziek (hiphop is daar een goed voorbeeld van, maar idd ook piano) comprimeert veel makkelijker transparant.burne schreef op maandag 26 maart 2007 @ 02:40:
Voor 44.1kHz 16 bits audio kan het goed zijn (bijvoorbeeld voor pianomuziek), teveel (deathmetal) of veel te weinig (koormuziek).
De encoder bij WMP11 gaat gewoon tot de max, daar hoef je niet voor te registreren.Voor hogere bitrates in codecs moet je vaak betalen. Wellicht dat dat hier ook het geval is. (De Frauenhofer codec die standaard bij windows zit codeert tot 56Kbit/s, en daarboven moet je een geldige registratie hebben..)
[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 26-03-2007 14:21 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wat dan, Frauenhofer voor WMA?burne schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:11:
[...]
Leuk, maar maakt lame wma? Dat was de vraag van de topic-starter, namelijk.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq