Bestaat er een 'alles-in-één' machine?

Pagina: 1
Acties:

• LPBrouwer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10-2020
Hallo allemaal,

Ik ben al tijden op zoek naar een echte 'alles-in-één' machine voor in de huiskamer.
Of het nu een home-cinema, of een media-center is, maakt me niet zo veel uit, maar dit is wat ik er mee zou willen:
- HDMI aansluiting (min. 1)
- Max 3 boxen (met wel goed geluid natuurlijk)
- DVD-Speler / Recorder
- Op harddisk opnemen (met live-TV pauze, etc., etc.)
- Radio (en dit is de lastigste requirement: ik wil de radio kunnen bedienen op het apparaat zelf (of afstandsbediening): zonder de TV aan te hoeven zetten!)
- Network-connectie (dus in staat om de media van mijn comp te laten zien: muziek, foto's, films)
- En nóg lastiger: is zoiets dan ook nog te combineren met het Digitale TV signaal van UPC?

Ik weet het niet, maar volgens mij bestaat zoiets nog niet...???

Alvast bedankt voor jullie reactie,
groeten,
Albert.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
LPBrouwer schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:57:
Hallo allemaal,

Ik ben al tijden op zoek naar een echte 'alles-in-één' machine voor in de huiskamer.
Of het nu een home-cinema, of een media-center is, maakt me niet zo veel uit, maar dit is wat ik er mee zou willen:
- HDMI aansluiting (min. 1)
- Max 3 boxen (met wel goed geluid natuurlijk)
- DVD-Speler / Recorder
- Op harddisk opnemen (met live-TV pauze, etc., etc.)
- Radio (en dit is de lastigste requirement: ik wil de radio kunnen bedienen op het apparaat zelf (of afstandsbediening): zonder de TV aan te hoeven zetten!)
- Network-connectie (dus in staat om de media van mijn comp te laten zien: muziek, foto's, films)
- En nóg lastiger: is zoiets dan ook nog te combineren met het Digitale TV signaal van UPC?

Ik weet het niet, maar volgens mij bestaat zoiets nog niet...???

Alvast bedankt voor jullie reactie,
groeten,
Albert.
Wat dacht je van een HTPC? De DVI-uitgang is ongeveer hetzelfde als HDMI en is met een simpel kabeltje om te zetten. Er zijn wel TV-kaarten die digitale TV ondersteunen, maar of dit in dit geval werkt :? :? :? Je kan natuurlijk ook gewoon je UPC-SET-TOP-box op de video-ingang van een TV-kaart aansluiten.

[ Voor 24% gewijzigd door Tha Ra op 25-03-2007 22:08 ]

Verwijderd

Wat vindt je dan van deze zelfbouw?
Is toch erg compleet!
b]Mijn HTPC ziet er als volgt uit:[/b]
Kast: Zalman HD160
Moederbord: MSI P965 Platinum
Processor:Intel Dual Core 6300
Grafische kaart:MSI NX7600GT Diamond Plus (met HDMI uitgang
Geheugen: Kingston HyperX 2GB
Voeding: Intel Dual Core 6300
Harde schijf:2 x Maxtor 320 GB
verder draadloos toetsenbord etc.
Ook een:
FloppyDTV Decoder met Conax CAM, om Digitenne TV te hebben

Al met al voor ca 1400€ excl de Floppy DTV

Wat vinden jullie hiervan. Je kan dan volgens mij HD 1080 kwaliteit films in mpeg4HD rechtstreeks naar je TV krijgen. Nu gaat dat niet omdat de DVD speler geen HDMPEG4 eet.