5.1 speaker gelazer...

Pagina: 1
Acties:

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Topicstarter
Ik heb de volgende probleem met mijn X-fi en Windows x64
Mijn achter speakers worden niet goed aangesproken ondanks dat :
In configuratie scherm bij audio settings 5.1 optie ingesteld staat evenals in THX en in Creative audio console menu.
Wanneer de stekkers op de juiste volgorde geplaatst zijn word achter weer gegeven op de voor speakers en wanneer de stekkers omgedraaid worden word voor samen met achter weer gegeven op de achter speakers.
Ik heb om de boel te repareren alle Creative software incl drivers verwijderd incl drivercleaner sweep en vervolgens weer geinstalleerd.
Ik heb gecontroleerd of de balans schuif goed staat.

Ok ik heb dus de FAQ gelezen en ben blijven hangen rondom :
:? Mijn achterspeakers doen het niet.
Echter een mogelijke oplossing vind ik niet hooguit herkenning..

Kortom is mijn vermoeden gegrond dat de ingang voor de zwarte plug naar de knoppe is ?
Om nou weer 2 dagen te kamperen achter de pc met tot doel een schone herinstallatie zie ik niet zitten om het een en ander uit te sluiten :(

_____

HET IS DUS HET VOLGENDE :

- Creative Diagnostics en THX speaker testing botsen met X-Fi CMSS-3D Surround.
Hoe precies uit deze ellende te komen geen idee want wanneer ik Diagnostics draai gaat X-fi CMSS uit en komt alle herrie dus alleen uit de voor en center speakers.
En zet ik tijdens de Diagnostics snel X-Fi CMSS aan op Stereo surround en gooi em op 100% stereo omhulling dan doen de rear speakers het wel :P
Kortom goochel Deluxe !

______

[ Voor 25% gewijzigd door Tiesemans op 25-03-2007 22:20 ]

Ties Thee

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Wat voor speakers heb je?

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Topicstarter
Het is een Creative 5300 (5.1) Inspire setje. (Oudje maar wel nog steeds prima geluid).

Heb inmiddels nogmaals gechecked of groen op groen aangesloten is en Zwart op zwart en Oranje op Oranje ... Dat is het geval.
Tevens alle plugs nog eens goed aangedrukt en gecontroleerd of alle speaker aansluitingen op de goede aansluitingen zitten.
Vervolgens Creative SpeakerWizard gedraaid.
(Let op heb alle opties zoals EAX, CMSS-3D, Crystalizer en Decoder opties in audio console uitgezet)
Wat mij dan opvalt in die Wizard is dat het geluid niet zuiver uit de voor of achter speakers komt maar zoiets als 2/3 vanuit de correcte speakers en 1/3 vanuit de speakers die niet aangesproken worden.)
Zéér vreemd want CMSS-3D staat toch echt uit ...

"ineens" schiet mij iets binnen .. bij de Audigy en ook de X-fi wanneer de stroom op de kaart staat en je de stekkers uit de geluidskaart haalt dan kon je gekraak horen en ploppen en zelfs gesis wanneer de plug de achterkant van de kaart raakte..
Maar dat doet hij nu helemaal niet meer sinds een tijdje :S
(Zou ik soms kortsluiting of een beschadiging veroorzaakt hebben door een van de drie Oranje, Groen, Zwarte plugs uit de kaart te trekken terwijl de PC aan stond ??)

(IEMAND die hier ervaring mee heeft ????)

[ Voor 3% gewijzigd door Tiesemans op 26-03-2007 04:07 ]

Ties Thee