Mijn asus a7v8x-x (athlon 2400+/768MB/450 watt antec voeding)wil geen windows xp meer opstarten. Bij elke mode in het F8 menu loopt de pc vast. Een zwart scherm met een knipperende cursor is het gevolg. Alleen maar te rebooten met de power knop. Het is dus geen boot probleem.
Ook een booten vanaf een xp install cd werkt niet. Net voordat het menu met de keuze install of repair verschijnt loopt hij wederom vast.
Ook heb ik 2 windows xp boot cd's geprobeerd (windows pe en i have the password) beide cd's lopen vast na het zwarte scherm met de witte balk die vol loopt.
Dit alles klinkt als een hardware probleem, MAAR een knoppix cd start wel op. Het is dan mogelijk om de inhoud van mijn 2 HD's te bekijken.
Wat heb ik allemaal al gedaan (alle zonder resultaat)
- Bios reset (batterij verwijderd)
- Bios upgrade naar 1013
- Andere video kaart
- Ik heb 2 dimm's. 1 voor 1 erin maakt geen verschil
- memtest vind geen errors
- alle onboard zaken uitgeschakeld (com, lpt, lan, usb, ac'97 enz.)
- Beide HD's los (master + slave primaire ide kanaal)
- Beide cd/dvd's los (master + slave secundaire ide kanaal)
Zelf vermoed ik dat het mis gaat zodra de drivers voor de VIA chipset geladen zijn/gebruikt worden.
Kan het zo zijn dat de north of south bridge stuk is, waardoor na het laden van de VIA drivers de boel crasht ???
Zo ja, hoe zou ik dat kunnen testen ?
Ook een booten vanaf een xp install cd werkt niet. Net voordat het menu met de keuze install of repair verschijnt loopt hij wederom vast.
Ook heb ik 2 windows xp boot cd's geprobeerd (windows pe en i have the password) beide cd's lopen vast na het zwarte scherm met de witte balk die vol loopt.
Dit alles klinkt als een hardware probleem, MAAR een knoppix cd start wel op. Het is dan mogelijk om de inhoud van mijn 2 HD's te bekijken.
Wat heb ik allemaal al gedaan (alle zonder resultaat)
- Bios reset (batterij verwijderd)
- Bios upgrade naar 1013
- Andere video kaart
- Ik heb 2 dimm's. 1 voor 1 erin maakt geen verschil
- memtest vind geen errors
- alle onboard zaken uitgeschakeld (com, lpt, lan, usb, ac'97 enz.)
- Beide HD's los (master + slave primaire ide kanaal)
- Beide cd/dvd's los (master + slave secundaire ide kanaal)
Zelf vermoed ik dat het mis gaat zodra de drivers voor de VIA chipset geladen zijn/gebruikt worden.
Kan het zo zijn dat de north of south bridge stuk is, waardoor na het laden van de VIA drivers de boel crasht ???
Zo ja, hoe zou ik dat kunnen testen ?
Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.