Toon posts:

Laptop start niet !?

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Wie kan me even helpen met wat tips? Heb van mijn vader oude Compaq lap-top gekregen met het verhaal dat de batterij het niet meer doet en dat ie daarom niet meer opstart.

Heb de batterij er uit en dan op het net. Groen lampje van power gaat aan maar hij start niet op (helemaal niks; dus geen enkel geluid of iets op het scherm). Als ik de batterij er in doe dan wordt de batterij niet meer geladen? Mijn vader zegt dat ie het tot voor kort goed deed.

Zit er ergens een zekering of wat zou het kunnen zijn?? :) :) :) :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Probeer eens een reset. Zit vast ergens een pietepeiterig knopje voor in een nog kleiner gaatje.

ARME AOW’er

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 21:57
Lees dit is door:
Registratievoorwaarden / korte FAQ

- Geef informatie! We weten niet eens welk type laptop het is
- Probeer het eerst zelf uit te vogelen
- Geef dan daarvan ook de informatie.

Je hebt zo te zien zelf nog niets geprobeerd behalve die accu eruit halen. Laad de laptop de accu wel op? Wat doet ie als de accu erin zit? Welk type laptop is het? Welke voltages/aperages trekt de laptop uit? Welke voltages/amperages als je hem probeert aan te zetten? Waneer is ie gestopt met werken? Wat is er toen gebeurt?

Dit topic is een schoolvoorbeeld van hoe het dus niet moet... Hoe denk je dat wij hier een antwoord op kunnen geven? Het kunnen honderden dingen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Even feedback.

* Nee kan geen reset knopje hoe klein dan ook vinden; was er ook al naar op zoek.
* Compaq Presario 1277
* Verder staan een aantal van de vragen van Nijn wel in mijn post. Nee accu laad niet (zie post); doet nils als accu er wel in zit (zie post); laptop trekt niks omdat ie niet aan gaat (zie post);
* Naar zeggen van mijn vader deed de laptop het tot voorkort; toen op een dag starte hij niet meer op op de accu. Dat deed ie wel toen hij op net werd aangesloten. Maar volgende keer was alles dood. Gek verhaal maar daar moet ik het even mee doen. Anders gaat de laptop de vuilnis in en dat is jammer toch? ;)

Thanks voor alle tips.

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
IK heb hier ook een Compaq Presario (maar dan de 2100) en daar had ik ook hetzelfde probleem mee. Laat de accu er gewoon uit, en laat de laptop een nacht zo staan, daarna op netstroom zetten, zonder de accu. Bij mij begon de Laptop weer te werken. Wel moet ik de stroomkabel op één bepaalde manier neerleggen, want anders werkt hij ook niet (lampje gaat wel branden, maar laptop start niet op :? ). Vage dingen, die laptops

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 14:18
Duw tegen de simm's en zet dan tegelijkertijd de laptop aan. Vaak lemmeren de simm-houders uit. Dit bracht mijn toshiba weer tot leven (die gaf ook alleen maar lampjes).

Verwijderd

Topicstarter
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:57:
Duw tegen de simm's en zet dan tegelijkertijd de laptop aan. Vaak lemmeren de simm-houders uit. Dit bracht mijn toshiba weer tot leven (die gaf ook alleen maar lampjes).
Waar zitten die simm's?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 14:18
Meestal aan de onderkant onder een kapje. Simm's = geheugenmodules.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

fRiEtJeSaTe schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:57:
Wat is dat? Een nieuw Nederlands? Afkomstig van het werkwoord uItlemmeren? Het zal wel een soort dialect zijn zeker?

Die geheugenbanken zullen echter niet snel slijten. Meestal wordt het geheugen in de fabriek erin gestopt om daarna nooit meer te voorschijn te komen.

In een notebook zitten SO-dimm modules. Simms (Single Inline Memory Modules) worden al jaren niet meer gebruikt en zijn verouderd.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 26-03-2007 13:57 ]

ARME AOW’er

• Nijn
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:46:
* Verder staan een aantal van de vragen van Nijn wel in mijn post. Nee accu laad niet (zie post); doet nils als accu er wel in zit (zie post); laptop trekt niks omdat ie niet aan gaat (zie post);
Pfff....
Ik zie in je post toch echt een vraagteken staan bij "Als ik de batterij er in doe dan wordt de batterij niet meer geladen?". Houd dit in dat je er een multimeter opgezet hebt om het te controleren? Dan moet je dat namelijk even melden.

Ik zie in je post niet staan dat de laptop niets doet zonder accu hoor...

Laptop trekt nieks omdat ie niet aan gaat... Dat heb je ook gecontroleerd met een multimeter? Dan moet je dat namelijk ook even melden.

Een laptop beschikt over honderden componenten. Als jij niet meer informatie geeft kunnen wij niets anders dan willekeurige antwoorden geven. Op deze manier kunnen we je vraag nooit beantwoorden en verdwijnt je topic gewoon weer in het niets, of krijgt een slotje. Maar daar ben je inmiddels wel bekend mee.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nijn schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:16:
[...]
Pfff....
Ik zie in je post toch echt een vraagteken staan bij "Als ik de batterij er in doe dan wordt de batterij niet meer geladen?". Houd dit in dat je er een multimeter opgezet hebt om het te controleren? Dan moet je dat namelijk even melden.
Doe eens niet zo moeilijk,
Ik zie in je post niet staan dat de laptop niets doet zonder accu hoor...
Ik wel.
Laptop trekt nieks omdat ie niet aan gaat... Dat heb je ook gecontroleerd met een multimeter? Dan moet je dat namelijk ook even melden.
Doe eens niet zo moeilijk
Een laptop beschikt over honderden componenten. Als jij niet meer informatie geeft kunnen wij niets anders dan willekeurige antwoorden geven.
Wij? JIJ misschien niet nee, ik wel.
Op deze manier kunnen we je vraag nooit beantwoorden en verdwijnt je topic gewoon weer in het niets, of krijgt een slotje. Maar daar ben je inmiddels wel bekend mee.
Iets minder wannabee-mod zijn zou je niet misstaan. Laat dat maar aan de moderator over.

ARME AOW’er

• Nijn
Sorry? Ik irriteer me gewoon mateloos aan z`n antwoord. Hoe dan ook, ik vraag me af hoe jij hem wilt helpen met de info die hij nu geeft. Met wat meer info kan er best een goed antwoord uitkomen, maar met deze info kan je amper meer zeggen dan dat er iets op het moederbord niet klopt. Of dat iets is dat op te lossen is of niet, of ookmaar wat het is, is niet te vertellen zonder te gaan gokken. En zoals ik al eerder zei, dat kan nog een flink karwei worden.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kan het bekvechten over het hoe/wat/waar/wie voortaan plaatsvinden buiten de normale topics :/

Helaas voor de topicstarter gaat het topic op slot omdat de sfeer in het topic door medegotters is verziekt. Ik verzoek de topicstarter dan ook een nieuw topic aan te maken waarin er dan vervolgens aub niet meer zo gereageerd wordt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.