ati 1900 met Zalman VF700-AlCu werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05-2025
ik heb de originele koeler er een tijdje geleden al afgehaald, en de zalman erop gezet, maar heb bij meerdere games op 1900*1200 last van artifacts, temp van de vpu komt niet hoger dan 80 maar het probleem is dat de geheugenbankjes niet goed gekoeld worden door deze koeler.
ik zoek dus een niewe koeler voor mn 1900 die ook de geheugenbankjes goed koelt, (de originele ligt op de vuilnis)

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 21:29
Artic coolers?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan je niet gewoon wat extra heatsinks op het geheugen zetten met een fan daar op gericht ? Hoef je ook geen nieuwe koeler te kopen.

• libero
ja die memheatsinks van mn geforce 4200 vallen er steeds af en die koelen dus ook niet echt lekker.

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt voor minder dan 10 euro van die blauwe Zalman heatsinks speciaal voor het geheugen, die moeten op zich voldoen.

Afbeeldingslocatie: http://www.subzeropcs.com/images/heatsinks_zalman_passive_vga.gif

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 25-03-2007 20:10 ]

• libero
ik zoek me rot naar een koeler die net als de originele gewoon alles koelt met een groot blok zeg maar. en stil is ..

[ Voor 6% gewijzigd door libero op 25-03-2007 20:10 ]

• libero
PilatuS schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:09:
Je hebt voor minder dan 10 euro van die blauwe Zalman heatsinks speciaal voor het geheugen, die moeten op zich voldoen.

[afbeelding]
ja die dingen had ik dus, sorry maar de koelen niet voldoende

• libero
die artic coolers bedekken volgens mij ook niet de cpu en het geheugen of wel ?

• PilatuS
  • Niet online
Met een beetje airflow moeten die dingen gewoon voldoende zijn. Zo heet wordt het geheugen nou ook weer niet.

Als je de hele tijd artifacts krijgt dan zou het ook kunnen zijn dat het geheugen beschadigt is.

Je kan je berichten ook edditen dan hoef je geen 3x achter elkaar te posten :)

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 25-03-2007 20:14 ]

• libero
PilatuS schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:13:
Met een beetje airflow moeten die dingen gewoon voldoende zijn. Zo heet wordt het geheugen nou ook weer niet.

Als je de hele tijd artifacts krijgt dan zou het ook kunnen zijn dat het geheugen beschadigt is.
t gebeurt alleen op hoge resoluties als ik een tijdje bezig ben, ik zag op een ander forum ook iemand die precies hetzelfde probleem had na het plaatsen van een zalman icm die blauwe koelblokjes, ik vraag me af zou dit iets zijn ? http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=90, ik kan niet goed zien of die nou het alles koelt of dat het geheugen ook apart gekoelt moet worden bij deze.

[ Voor 8% gewijzigd door libero op 25-03-2007 20:16 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13

Cheezus

Luiaard

Zet even een extra fan bij je videokaart die over die blokjes blaast.. Als het probleem dan over is dan kun je op zoek gaan naar een koeler die het geheugen beter koelt, als het probleem zich dan nog steeds voordoet ligt het waarschijnlijk toch aan je geheugen en kun je beter de originele koeler zoeken voor een RMA'tje of een andere kaart ipv koeler kopen..

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 19:19
Deze koelt zowel de core als het geheugen en is ook nog eens zeer stil/betaalbaar.

Succes!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
tiesum schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:04:
Deze koelt zowel de core als het geheugen en is ook nog eens zeer stil/betaalbaar.

Succes!
Zo super word het geheugen ook niet gekoelt. Je krijgt er van die dikke plakkerige pads bij die de hitte naar de x2 zelf moeten leiden.
Pagina: 1