Toon posts:

[Mod_Rewrite] .htaccess (in root ?) en meerdere directories

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik breek mijn hoofd weer over mod_rewrite, en ik weet me even geen raad.

In een maak ik subcategorieën aan in subfolders, directories dus. Dit is naar mijn mening het meest overzichtelijke als je er aan werkt.

Ik kom alleen in de knoei met mijn mod_rewrite door deze structuur heb ik zo het idee.

Laat ik het even uitleggen:

code:
1
www.domein.nl/catogorie/subcatogorie1/index.php?var1=waarde&var2=waarde&var3=waarde

de catogorie is altijd een hoofdcategorie, bijvoorbeeld fruit, en subcategorieX is dan in dit geval, zacht fruit of hard fruit.

In deze subcategorie maak ik een index.php waar ik de header en footer uit de root mee include en de main.php die ik in dezelfde subcategorie heb staan.

Hierdoor krijg ik bovenstaande URL, maar hoe ga ik mijn RewriteRule nu schrijven ?

Ik ben een beetje back to Basics gegaan en kwam in deze simpele TUT uit: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/146/250/

Na het zoeken op het forum hier, ben ik vrij zeker dat ik gewoon 1 .htaccess in de root van mijn webdit moet zetten. Hierna maak ik voor elke index.php in een subdir een RewriteRule aan.

Werken doen ze alleen niet geheel, ik had een werkend, maar hiermee kwam ik in de problemen met plaatjes omdat de .htaccess in de subfolder had gezet en dit niet goed ging met paths.

Een voorbeeld:

code:
1
2
3
RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteRule ^categorie/subcat1/subcat1-2/(.*)/(.*)/(.*)/ categorie/subcat1/subcat1-2/?var1=$1&var2=$2&var3=$3

Nu kunnen er 2 vragen gesteld worden:

1. Ga ik gebruik maken van 1 .htaccess in de root van mijn webdir of per laatste folder waar de index.php dus iedere keer in staat ?
2. Ben ik wel goed bezig ? 8)

Verwijderd

Topicstarter
Miscchien is het handig om eerst te bepalen of ik 1 .htaccess moet gebruiken in de root van de website. Of kan ik dit het beste per eind-directorie doen ?

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds zoekend naar een oplossing ben ik er achter gekomen dat toch veel sites gewoon de variabelen in de URL laten zien.

Opzich voor development wel makkelijker, staat alleen toch minder mooi. Wat is de pre in zo'n geval.