Hoi,
Ik ben bezig aan een gegevensbank voor een portfolio. Dit is de opzet:
Project (een website, een filmpje,...):

Dimensie (welke competenties er in het project terugkomen):

Aandeel (de zwaarte van een competentie):

Als ik nu beslis een project te verwijderen, wil ik het ook zo dat alle aandelen worden verwijderd (wat nog makkelijk is), maar ook moet de dimensie verwijderd worden als 'ie alleen overblijft. Ik dacht het met een JOIN te kunnen oplossen, maar die gooit de dimensie altijd weg, ook al hoort 'ie nog bij een ander project. Ik gebruik deze query:
Ik heb al geprobeerd om een COUNT in het WHERE-gedeelte te zetten, maar dat mislukt dus. Hulp?
Ik ben bezig aan een gegevensbank voor een portfolio. Dit is de opzet:
Project (een website, een filmpje,...):

Dimensie (welke competenties er in het project terugkomen):

Aandeel (de zwaarte van een competentie):

Als ik nu beslis een project te verwijderen, wil ik het ook zo dat alle aandelen worden verwijderd (wat nog makkelijk is), maar ook moet de dimensie verwijderd worden als 'ie alleen overblijft. Ik dacht het met een JOIN te kunnen oplossen, maar die gooit de dimensie altijd weg, ook al hoort 'ie nog bij een ander project. Ik gebruik deze query:
code:
1
| DELETE dimensie.*, aandeel.* FROM dimensie INNER JOIN aandeel ON dimensie.id = aandeel.dimensie_id WHERE aandeel.project_id = 1; |
Ik heb al geprobeerd om een COUNT in het WHERE-gedeelte te zetten, maar dat mislukt dus. Hulp?