Internet doorsluizen (Xbox 360)

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Internet doorsluizen (Xbox 360)

Ik heb een PC met twee netwerkaansluitingen. Een zit op het moederbord en de andere is een los netwerkkaartje.

Nu heb ik een Xbox die ik wil aansluiten op het internet. Helaas heb ik geen mogelijkheid om de Xbox met een UTP kabel aan te sluiten aan de router. Er zijn simpel weg geen poorten meer over op de router.

Nu had ik nog een netwerkkaart over en deze wil ik dus gebruiken om het internet van mijn PC naar mijn Xbox door te sluizen.

Mijn idee was dus om het internet binnen te laten via netwerkaansluiting op het moederbord en door te geven aan de losse netwerkkaart.

Echter heb ik niet veel kennis op het gebied van netwerken en kom er dus niet uit. Ik heb het geprobeerd met ICS maar dat lijkt niet te werken. Via Google vindt ik wel handleidingen maar die gaan allemaal over Windows XP en in Windows Vista werkt het anders. Verder geeft Google alleen resultaten waarbij een Router of een Hub wordt gebruikt.

Kort samengevat: Netwerkaansluiting1 doorsluizen naar netwerkaansluiting2. Zodat ik zowel op de Xbox 360 als op de computer internet heb.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Handiger is om een goedkoop 4 poorts switchje te kopen, die op je router aan te sluiten, waarna je weer 3 extra app. kan aansluiten. Wat jij aandraagt is onhandig.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03 14:21
Je moet een bridge aanmaken tussen de 2 netwerkadapters. In XP gaat dat door ze beiden te selecteren en rechts-klik>bridge te doen. In Vista weet ik het zo snel niet.

• Mentox
Nijn schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:18:
Je moet een bridge aanmaken tussen de 2 netwerkadapters. In XP gaat dat door ze beiden te selecteren en rechts-klik>bridge te doen. In Vista weet ik het zo snel niet.
Yes!!! Dit werkt! Waarom zijn die dingen nouw zo simpel? Ik heb uren gezocht en dan blijkt het zo simpel. Als het moeilijker was geweest voelde ik me nu niet zo stom 8)7

het enige dat ik nog moet uitvinden is hoe ik voor elkaar krijg dat de Xbox mijn PC vindt. Maar dat lukt me wel denk ik. Maar mochten jullie daar ook een (simpele) oplossing voor hebben dan hoor ik het graag. (anders loop ik weer uren te zoeken terwijl het waarschijnlijk simpel is).

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03 14:21
Hoe je XBOX je pc vind? Nou heb ik er zelf geen een, maar als je even uitlegt wat dat inhoud dan denk ik dat ik je wel kan helpen. Kun je ergens een IP adres invoeren? Of een host adres, domein, oid? Welke functie is het?

Verwijderd

Mentox schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:18:
[...]
het enige dat ik nog moet uitvinden is hoe ik voor elkaar krijg dat de Xbox mijn PC vindt.
dat antwoord vind je gewoon op de XBOX site.

Als je Windows Media Center Edition hebt is het dikke pret en met pro/home heb je een "server" programmatje nodig die je ook van de XBOX site kunt fetchen.

• Mentox
En ook dit is me gelukt. Bedankt voor de hulp. Kan ik vanavond lekker mijn (gedownloade) film bekijken op TV.

Pagina: 1