Chaintech nVidia FX5200 PCI Drivers gezocht...

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-07 23:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu hard op zoek naar drivers voor mijn nieuwe PCI-kaart, de Chieftech P-FX20 FX5200 .

Ik heb nog nergens drivers kunnen vinden.

Zijn de drivers van AGP en PCI hetzelfde?

En die Forceware drivers, van nVidia. Zijn die op toepassing op deze kaart?

En mijn laatste vraag is: Welke Direct X en hoeveel BIT heeft deze kaart, het is een PCI-variant. :/

Bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door SalimRMAF op 25-03-2007 18:43 ]

Gulfstream G650

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

download gewoon de drivers van de nvidia site?
En over je laatste vraag.. ehm.. geen flauw idee :P staan vast wel stickers op het pcb.. zoek ander even met google. Ik gok dat het een directx 8 kaartje is met 128 Bit

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 25-03-2007 18:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Een FX5200 is DirectX 9, maar deze heeft niet veel nut omdat hij te langzaam is.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
babbaloerie schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:51:
Een FX5200 is DirectX 9, maar deze heeft niet veel nut omdat hij te langzaam is.
Oow, en omdat het PCI is is ie dus nog slomer, en mijn AMD 450 Mhz maakt het dus helemaal af. :|

Hmm, nu kan ik in iedergeval een Xvid van Prison Break bekijken met 3 FPS per seconde, dude! >:)

Eerst was t egt 0,5 ofzo. Youtube is nu 3X sneller dan eerst (frames)

AMD K-6 II 450 Mhz
128+64 MB RAM
40+80 GB HDD

Maar ik ben nu dus 93.71 FOrceware drivers van nVidia aan het doenloaden voor XP32, zal de 3d kaart nu sneller worden, of...? Krijg ik nu alleen maar meer opties in de taakbalk?

Gulfstream G650

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-07 15:08

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik zou als ik jou was in de 53.zoveel serie, tot ergens in de 6x.xx gaan zoeken, die zijn meer uit de tijd van de 5-serie. je hebt best kans dat alles vanaf drivers 8x.xx jouw kaart helemaal niet kennen.

deze drivers zijn te vinden in het guru3d.com driver-archief

tevens raad ik het je aan om minstens een athlon 800/pentium 3 800 pc te scoren ergens. mobo+proc moet kunnen voor een euro of 30.

Of gebruik geen windows XP maar 2000 of 98 en niet windows media player 8+ of winamp 5, maar een lichte mediaspeler zoals windows mediaplayer classic mod (http://sourceforge.net/projects/guliverkli/) en niet 30 codecpacks maar bijvoorbeeld klite http://free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm (ja, dat klinkt vies, maar hij zit echt goed in elkaar - en die classic player zit erin) of alleen FFDshow.

opzich moet een amd K2 het wel kunnen, als je niet zit te leechen en andere dingen tegelijk doet.

[ Voor 72% gewijzigd door powerflux op 25-03-2007 19:18 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:59
Met mijn athlon k-6 2 500 mhz en s3 virge kaartje kan ik nochtans alle divxen met een load van 70 procent vloeiend bekijken... wel met vlc mediaplayer dan. Die videokaart doet(tot op zekere hoogte) er echt niets aan. btw 3 fps?? Vloeiend is voor mij 24 fps hoor...

[ Voor 10% gewijzigd door skelleniels op 25-03-2007 19:12 ]

http://specs.tweak.to/16567

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm, ik heb bijna alle driver's gedownload, maar ik zit met problemen.

Wie van jullie, met een FX5200 (dat zijn er velen hier heb ik gelezen) gebruikt welke driver, en waarom.

De problemen stapelen zich op.

dus mijn vraag:

Welke driver heb jij voor je nVidia FX5200;
Hoe overklock jij je kaart?

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
N i e m a n d ? :(

Gulfstream G650

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik gebruik de nieuwste linux drivers, en ik overclock niet :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kom op, ga zelf ook eens wat proberen.
De inzet was niet echt groot, het is hier op GoT wel de bedoeling dat je moeite steekt in je probleem/vraag alvorens je ze hier neerkwakt, maar ook nog binnen 3 uur kicken vind ik not done.

• Welke driver is het beste?
Dat verschilt per systeem en mogelijk zelfs per kaart. Probeer een aantal verschillende versies en benchmark. Daarbij kun je bijvoorbeeld al 3 soorten pakken: de oudere toen je videokaart nog de nieuwste serie was, middenmoot toen je videokaart 1 generatie achter lag, de meest recente die je kaart ondersteunen.
Meten is weten

• Waar vind ik drivers en zijn ze voor AGP/PCI hetzelfde en wordt mijn chip ondersteunt?
Op www.nvidia.com kun je prima drivers vinden voor een grote reeks kaarten en OSs.
nVidia drivers maken al tijden gebruik van een Unified Driver Package, welke reference drivers bevat voor een flinke reeks nVidia GPUs. 9 van de 10 keer zullen zowel PCI als AGP versies van kaarten worden ondersteunt, en daar zijn recent PCIe native GPUs aan toegevoegd.
Voor zekerheid neem je de Release Notes van de driver die je download door, daar staat zo vrijwel altijd een lijst van ondersteunde GPUs in. Het is mogelijk dat de meest recente drivers oudere typen niet meer ondersteunen omdat de support voor die typen gewoon vervallen is en er geen updates meer voor uitgebracht worden, hiervoor check je dus de Release Notes.

• Aan welke DirectX/OpenGL standaard voldoet mijn kaart?
Deze eigenschappen worden bepaald door de gebruikte GPU. Zoek dus informatie op over de GPU of de kaart zelf.
Je kunt weer op de site nVidia terecht, en wel de die met de product informatie van de FX5200.
En anders zijn reviews en Google je vriend.

• Hoe overclock je je kaart?
Dat kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld softwarematig of door middel van VideoBIOS flashing.
De laatste wordt vooral gebruikt om overclocks permanent te maken, de kaart zal dan altijd op de hogere snelheid lopen onafhankelijk van het gebruikte besturingsysteem bijvoorbeeld. Hier kleven echter ook nadelen aan, het flashen van clocks en unlocks in het VideoBIOS is alleen aan te raden als je weet waar je mee bezig bent.
Vrijwel al het "normale" overclocken gebeurt door middel van software.
Dit kan vaak gewoon in de settings van de drivers, maar er zijn ook 3rd party utilities voor te gebruiken. Wat je liever hebt is persoonlijk, dus probeer en ontdek je persoonlijk voorkeur.
Voor basic overclocking is het driver panel eigenlijk al genoeg, een utility geeft vaak wat extra flexibiliteit in de opties.
Mijn voorkeur is een 3rd party utility. Hier zijn uiteraard weer varianten in omdat de smaak van ieder nou eenmaal anders is. Populaire utilities zijn RivaTuner, ATiTool en PowerStrip.
Zelf gebruik ik RivaTuner voor mijn huidige nVidia kaart.
Support voor verschillende modellen verschilt ook weer per utility, kijk daarvoor in de documentatie van de software.

Is dit slotje informatief genoeg voor je? :)
Als dit niet zo is, of je bent het oneens met het slot, of je hebt andere vragen voor me, mijn DM/mail-box staat open.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.