Toon posts:

[IE 6+7] gekke output, maar niet in FF/Opera en Safari?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel gek probleem en hoop dat iemand mij enige suggesties hierover kan geven.

Mijn weblog http://www.monlog.nl/ wordt in IE 6 + 7 anders weergegeven dan in Opera/Safari/Firefox. De header-image wordt een stukje naar beneden verplaatst waardoor het navigatiemenu een stukje hoger komt te staan.

Wat het namelijk is, is dat er een ' apostrofe staat voordat de xml declaratie in de broncode staat. Dit probleem doet zich voor zover ik heb kunnen zien ALLEEN voor bij IE.

Het weblog draait overigens op een php/mysql handgebakken cms en voor zover ik heb kunnen zien wordt er geen output verstuurd (wel een sessie/cookie) voordat de html getoond wordt.

Heeft iemand enige suggesties waar ik zou kunnen zoeken?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 18:17 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55

crisp

Devver

Pixelated

Die 'apostrofe' staat er ook voor in Firefox, alleen laat Firefox' view-source 'm niet zien.
Het is in ieder geval een Byte Order Mark (BOM), dus die zit waarschijnlijk in je PHP-script zelf.

Ik neem aan dat je verder ook op de hoogte bent van het feit dat een XML-declaratie IE < 7 in quirksmode laat renderen?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoedde al dat het te maken had met de character encoding, want dat was het enige wat ik onlangs veranderd had. Bedankt voor de tip! Ik weet nu in welke richting ik mmoet zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden!

Het bleek dat sommige documenten die geinclude werden, nog als iso-8859-15 opgeslagen waren. Toen ik ze uiteindelijk converteerde naar UTF-8 no BOM werkte het ... :)