Toon posts:

brute force aanvallen op FTP Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ongeveer een week een FTP server draaien met filezilla Server.
nu kunnen hier maar een bepaald aantal mensen inlogen op deze server, namelijk met wachtwoord en gebruikersnaam.

Maar nu heb ik de laaste tijd last van mensen die er ook in proberen te komen. met een programmatje proberen ze er achter te komen wat het gebruiksnaam en wachtwoord is.
Als ik het IP Ban en deze komt dan in de filter te staan. Dan komt even later weer een ander ip met het zelfde verhaal.

Hoe kan ik zo iets tegen gaan ?

ik zelf ken de basis dingen van filezilla en ftp dus niet al te moeielijke terme a.u.b

ps. op google is hier weinig van te vinden(ftp brute force aanvallen in met fillezilla)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Andere poort?
Instellen dat na x aantal verkeerde logins een IP ban komt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Instellen dat na x aantal verkeerde logins een IP ban komt? is dit mogelijk met file zilla, dit zouw wel de oplossing zijn. en zouw ik per ongelijk het wachtwoord na X aantal keren fout in tik. dan kan ik mijn ip zelf thuis later uit de ip filter verwijderen en kom ik er weer op

Maar hoe is dit dan mogelijk file zilla ?

ik ga al vast google

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet. Ik krijg ze ook binnen. Zolang je goede wachtwoorden gebruikt is er weinig aan de hand.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik snap niet zo goed wat dit met programmeren te maken heeft, dus ik move dit topic even naar Client Software Algemeen
Verder doorstaan wij van Tweakers ook aardig wat van dit soort 'aanvallen', maar zolang je wachtwoorden goed genoeg zijn en er geen bugs in je ftpd zitten en het je server niet op z'n knieetjes dwingt doordat het teveel moeite kost om de wachtwoorden te hashen zou ik me er niet zo druk over maken, doen wij ook niet :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
bedankt beter uitleg kan niet. heb het toegepast

iemand nog meer tips ?

het is belangrijk dat de personen die er in mogen er ook alleen maar in kunnen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 23:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een andere poort gebruiken doet dan wonderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 25-03-2007 17:12 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gebruik goede wachtwoorden.
Die mensen die bij jou proberen binnen te komen proberen gewoon op elk adres of er een FTP server reageert en zodra dat gebeurd proberen ze een paar basic wachtwoorden. Zolang die niet makkelijk te vinden zijn is er geen probleem.
Verder kan je wel ervoor zorgen dat de FTP server niet te veel info naar de client stuurt, dus dat zodra je connect je meteen een heel lijstje ziet met welke software en welke versie je FTP server draait.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

ik zelf ken de basis dingen van filezilla en ftp dus niet al te moeielijke terme a.u.b
offtopic:
Als je jezelf bezig houdt met het beveiligen van een server, is het heel belangrijk dat je zelf veel meer dan de basics weet. Dus als je het nu niet weet: zoek op wat je niet weet.

Inderdaad; een andere poort nemen helpt wat. Goede wachtwoorden en evt. geen voorspelbare usernames helpt meer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt _/-\o_

nog een klein vraagje, als een ip gebaned word. en het is een van mijn gebruikers die er op mag.

moet ik het ip van hem dan verwijderen in de IP filter van filezilla ? , want volgens alles gaan de ip's wat gebaned zijn naar toe.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat kan je vast in de handleiding wel vinden, lees die eerst eens voordat je hier verdere vragen stelt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1