[Vista] 64bit versie op 32bit hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:03

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
De titel zegt denk ik een hoop, ik vraag me af of een 64bit versie van Windows Vista op een 32bit computer zal draaien. Een kennis van mij zegt dat het kan, maar ik twijfel er zelf nogal aan. Ik kan ook eigenlijk nergens een duidelijk antwoord vinden. Als ik zoek op 64bit vista on 32bit processor, dan krijg ik vooral resultaten waarin de voordelen van 64bit uitgelegd worden, er wordt zo goed als altijd van uit gegaan dat ik al een 64bit processor bezit.

Nu hoop ik dat jullie het mij gewoon kunnen vertellen, ik ben namelijk best benieuwd.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Nee. kan niet.

• daansmit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-03 19:35
Zoals Leonpwner zegt, uitgesloten.
En stel dat het wel had gekunt (op wat voor manier dan ook), dan zie ik geen reden waarom het sneller zou zijn op een 32bit systeem?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-03 15:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dit had de ts toch ook wel zelf kunnen ontdekken lijkt me....
en die kennis moet z'n vriend google nog maar eens aan spreken denk ik ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Hubert op 25-03-2007 16:40 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee want een 32-bits processor kan geen 64bits instructies uitvoeren. Dat zou heel vlug (en niet eens juist) beredeneerd zijn dat die processor twee keer zo veel moet doen als 'ie kan in dezelfde tijd.
Dit had je makkelijk zelf kunnen vinden. Als je bijvoorbeeld het overview op microsoft.com leest had je dit zo gevonden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.