[XP] Printer driver installeren lukt niet (lexmark x74)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136270

Topicstarter
Beste lezer.

Ik heb een probleem met het installeren van mijn Lexmark x74 printer.
Ik heb verschillende topics gelezen met printer problemen maar heb denk ik niet gevonden wat mijn probleem is. In eerste instantie was de spooler uitgeschakeld door één of andere reden. Kon dus helemaal niks van de printer installeren. Via dit forum heb ik de spooler aan de praat gekregen. Mijn dank hiervoor. Op het moment dat ik de printer aansluit via usb word het wel herkend.
Hij kan alleen niet geinstalleerd worden. OK.

De printer is nu aangesloten, niet geinstalleerd en ik start de printer driver die ik van lexmark heb gedownload.De instalatie procedure start nu maar loopt niet volledig door.
Er word van alles uitgepakt en ineens stopt de instalatie en kijk ik op het bureaublad.
Einde installatie. Hierbij is alleen de scanner geinstalleerd en de printer niet.
Dat weet ik omdat de scanner werkt en de map in programfiles staat.

Ook in apparaatbeheer staat de scanner er bij maar GEEN printer :?
Normaal loopt de installatie op het scherm door en moet ik de printer instellen.
Dat gebeurd nu dus niet meer.

In de map printer en faxapparaten staat ook helemaal niks.
In die zelfde map onder bestand kan de afdrukserver geinstalleerd worden.
Op het tabblad van stuurprogramma's staat ook helemaal niks.
Bij toevoegen kan ik wel lexmark vinden maar nied de x74.

Nu tijdens het tikken dacht ik bij mezelf....in de uitgepakte map van de lexmark driver zit natuurlijk ook het exe bestand om installatie van de printer te starten.
Het heet setup32 met als plaatje een printertje en cdtje.

Als ik die start krijg ik....
Runtime-error '76':
Path not found ' \program\resource\langOK.BMP'

Ik snap er geen bout meer van. Ik ben geen wiz en kan meestal wel uit de voeten door te zoeken maar dit gaat even boven mijn pet. Ik hoop ook dat jullie mijn verhaal wel begrijpen.
Maar goed jullie zijn hartstikke slim hehe
Wie kan me helpen :?
Graag in jip en janneke taal anders begrijp ik het mischien niet.

Alvast bedankt mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS gebruik je ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Serieus: als je haast hebt omdat je iets vandaag moet hebben geprint: houd je hier niet mee bezig en print bij iemand anders thuis, op je (vader's) werk, oid. Dit komt dan nog wel.

Is er een .inf bestand? Dan kan je misschien de printer installeren via configuratiescherm -> nieuwe hardware -> en dan verwijzen naar de .inf.

Hoe dan ook: kijk in je logboek (start -> uitvoeren -> eventvwr.msc -> OK) of er foutmeldingen komen, en welke dan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik gebruik XP prof.
ik kan volgens mij helaas niks vinden van fouten in log. er is niks wat lijkt op instalatie fouten van printer.
hoe weet ik zeker wat een .inf bestand is? ik dacht dat het er uit zietals een kladblok met een tandwieltje er door heen is. Daar zijn er een aantal van. één voor config instellingen en één met setup gegevens. het pad aangewezen (C:\Lxkx75\Drivers\Win_XP2K\lxbbwk) in dit geval en krijg te zien dat de opgegeven locatie niet bestaat of bereikt kan worden.
als ik kijk in....scherm voor printer en faxapparaten-> bestand->eigenschappen voor server->stuurprogramma's is het mogelijk een stuurprogramma toe te voegen.
van lexmark staat er zat tussen alleen geen x74/75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mij is het met deze x7475 van Lexmark nog nooit gelukt om zonder de installer alles goed werkend te krijgen het ding staat na 2 pogingen stof te happen op zolder). Met werken soms ook andere dingen niet meer maarja so be it.

Als je de installer opnieuw van de site downloadt lukt het ook niet? Nog steeds dezelfde error? Misschien een moderne virusscanner die dingen blokkeert?Staat dat .bmp-bestandje wel in de map waar het moet staan?

[XP] per de Windows Clients - Policy in de titel gezet :)

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 25-03-2007 18:39 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb idd de installer opnieuw gedownload.
norton uigeschakeld incl. wormprotec.
doet het nog niet maar installeert alleen scanner.
ik heb gezocht naar '\program\resource\langOK.BMP maar kan het .BMP niet vinden op min c:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

als je dat pad eens gewoon aanmaakt op C:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb die mappen aangemaakt in c: (c:\program\resource )
maar hij zegt precies hetzelfde. kan pad niet vinden. is langOK.BMP niet een bestand die op mijn pc hoort te zijn?
ik heb er naar gezocht maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zowaar heb ik na even zoeken de cd die ik oorspronkelijk bij deze X74/75 kreeg gevonden.

Daar staat inderdaad een mapje \program\resource in, en nog veel meer wat niet in de download zit die je van de lexmark site haalt. Erg apart.

Als je even via dm aangeeft welke bestanden je precies allemaal nodig hebt, dan zip ik die met plezier even voor je. De hele cd is 500MB dus dat is wat teveel van het goede :x
Langok.bmp:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/sanfranjake/LangOK.bmp

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 25-03-2007 22:14 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb het volgende ook geprobeert.
in de map printers en faxapparaten naar bestand-> eigenschappen voor server-> (tabblad) stuurprogramma's. die is helemaal leeg.
ik klik op toevoegen en krijg een lijst met printers waaronder ook lexmark. maar geen x74. ik klik op bladeren om de map aan te wijzen die ik uitgepakt heb met de lexmark driver die ik gedownload heb.
In dit geval C:\Lxkx75\Drivers\Win_XP2K. tot nu toe gaat het goed want ik kan het stuurprogramma x74-x75selecteren. in het volgende scherm moet ik een omgeving en een bestsys kiezen.
ik kies voor intel als omgeving en windows 2000 of xp. als ik op volgende en voltooien klik word er van alles uitgepakt en krijg ik helaas de volgende melding:
kan stuurprogramma lexmark x74/75, windows 2000 of xp, intel niet installeren. de opgegeven afdrukmonitor kan niet worden herkend.

ik heb ook even bij poorten gekeken bij de eigenschappen voor afdrukserver.
elke poort zou ik kunnen configureren behalve USB001virtual printer port for USB en
microsoft document image driver port.
ik krijg de melding fout tijdens config. deze bewerking word niet ondersteund.
zegt dit allemaal jullie iets?

als ik op deze manier te veel of slechte info geef hoor ik het graag.
ik probeer ook van alles te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt zoals ik (net twee minuten eerder dan jij postte :p) aangeef een onvolledig installatiemedium....

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:) ok pff ik ben even alles kwijt nu hoor.
dus ik begrijp dat als ik het mapje heb alles het weer moet doen?
wat te doen nu?
ps. ik ga slapen ook.
ik kijk morgen wel weer :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goh.
Zo'n haast had et dus ook niet?

SFJ biedt je aan om de ontbrekende bestanden te bezorgen, dan zou ik die geste toch wel waarderen als ik jou was.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:) nee zo veel haast had ik niet al leek het zo.
ik werd alleen gek van het zoeken.
het is in iedergeval toppp dat jullie me tot nu toe geholpen hebben.
ik dacht dat jullie me er af zouden gooien omdat jullie dachten dat ik gemakzuchtig was.
alleen heb ik mischien nog één minder briljante vraag.
wat is een DM?

haha teruste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb al een mailtje gestuurd.
nu hopen dat het verholpen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De kopie-lexmarkcd gaat morgenochtend met de post mee, laten we hopen dat dat alle problemen verhelpt :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ bedankt _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1