Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:22:
De 4-pins 12V connector is gewoon aangesloten.
Ik ben wel stom geweest om in eerste instantie het moederbord goed vast te schroeven in de case. Zonder koperen schroeven. Dit is erg stom geweest, en hierdoor is ook zeker kortsluiting ontstaan. Want het lampje op de mobo brandde toen zelfs niet.
Enja dit is een n00b actie, nu tevreden?
Echter doet dit niets toe aan de vraag of de CPU/moederbord kapot is.
Mogelijk dus een defect moederbord.
Over de koelpasta. Deze zit standaard op de koeler en is gesmolten. Dit kan erop duiden dat de processor in korte tijd heel warm is geworden. Zelf heb ik wel koelpasta, maar Intel processors worden vaak niet snel warm.
Dat Intel processors niet snel warm worden is niet waar. Processoren zoals de Intel Pentium 4 'Prescott' en de Intel Pentium D kunnen enorm veel warmte produceren.
En draaien zelfs zonder koeling vaak goed.
Zonder koeling betekent in principe zonder heatsink. Meestal werkt een moderne PC dan niet zo goed

. Zonder ventilator kan, mits het heatsink voldoende capaciteit heeft.
Nu weet ik niet hoe dit zit met mijn goedkope Dual processor. Maar ik had eerst een e6600 en die draaide goed.
Ik neem aan dat deze goed draaide in de ASUS P5B? Was dit ná of vóórdat je het moederbord vast had geschroeft zonder afstandsbusjes?
Toen was er echter een probleem met het moederbord/geheugen en deze zijn toen teruggestuurd.
Hieruit kan ik concluderen dat zowel het moederbord als de processor zijn opgestuurd? Wat heb je toen teruggekregen? Een volledig nieuwe ASUS P5B?
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:20:
Maar ik met mijn stomme kop had nu weer wat vergeten, die CPU coolerfan aansluiten op het moederbord. Maar goed, of daarvan die processor zo snel kapot gaat...
P5B ziet dit volgens mij en schakelt dan de processor zoiezo niet aan.
Ik hoop dat het moederbord zonder CPU fan tóch opstart. Indien dat niet het geval is zal het leuk worden als men watercooling heeft en geen CPU fan gebruikt

.
Vermoedelijk zal het bord ook gewoon opstarten zonder CPU fan. Het heatsink biedt voldoende capaciteit om de processor te koelen. Zelfs zonder airflow, dus dit zal niet zo'n probleem vormen

.
Verder weet ik niet wat we allemaal hebben uitgespookt met een E6400, en die deed het ook gewoon. Echter heb ik die op een vloerbedekking geinstalleerd, misschien dat dat uitmaakt?
E6400? E6600?
Voor zover ik weet is een vloerbedekking niet altijd de beste ondergrond voor een moederbord. Dit in verband met statische elektriciteit. Mogelijk is het moederbord daardoor defect geraakt.
Wees duidelijk met specificaties. Er zijn zeven verschillende soorten Intel Celeron D's op 3,06GHz

. Vier daarvan zijn voor LGA775. Niettemin zijn het allemaal processoren gebaseerd op een 'Prescott'-core. Ik neem aan dat de ASUS P5B deze processoren dus wel ondersteunt

.
Alles bijelkaar: Het moederbord is niet overal even zorgvuldig behandeld. Een nieuwe processor bood geen uitkomst. De voeding is getest en zou goed moeten zijn. Wat blijft over? Het moederbord, de videokaart en het geheugen. Indien je moet kiezen tussen beide dan zet ik mijn geld in op het moederbord omdat deze een 'slecht' verleden heeft.