Toon posts:

Amd systeem doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met een oude amd pc.

CPU: Sempron 2400
Mainbord: Asus A7V400MX-SE
HDD: WD 120GB IDE
Geheugen: 1024MB DDR
Videokaart: 6600GT 256MB

Nu heb ik al een nieuwe pc gekocht, maar een familie lid wil graag deze oude pc overnemen.

Wat het probleem is, de fan van de voeding was eerst defect. Dus systeem werd altijd te heet en sloeg uit. Dus heb een fan uit een andere voeding gehaald en nu draait alles wel. Maar krijg ik geen beeld meer. Zowel via de videokaart als de onboard. Lijkt me sterk dat het ook aan de vga kaart zou liggen.

Als ik naar de atx stekker kijk van de voeding, is deze bruin geworden. Dus lijkt me dat er kortsluiting is geweest.

Heeft iemand enig idee hoe ik het verder kan testen.

Verwijderd

Andere voeding geprobeerd?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
http://gathering.tweakers...find/poster/107802/topics omg denk je dat GoT een helpdesk is ofzo?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Deze al doorgenomen? Wat heb je zelf al gedaan?
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:44:
Ik had dus een andere voeding van iemand, maar dit was zo'n oud ding. (135W) dus had bij deze de fan los geknipt en in de originele voeding gestopt:) Nu draait de fan dus wel maar verder gebeurt er weinig.
Aangezien je in de TS zegt: "de fan van de voeding was eerst defect. Dus systeem werd altijd te heet en sloeg uit." is het niet ontwaarschijnlijk dat dat ding al gewoon doorgebrand/kapot is.

[ Voor 53% gewijzigd door Avalaxy op 25-03-2007 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus een andere voeding van iemand, maar dit was zo'n oud ding. (135W) dus had bij deze de fan los geknipt en in de originele voeding gestopt:) Nu draait de fan dus wel maar verder gebeurt er weinig.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:44:
http://gathering.tweakers...find/poster/107802/topics omg denk je dat GoT een helpdesk is ofzo?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Deze al doorgenomen? Wat heb je zelf al gedaan?

[...]

Aangezien je in de TS zegt: "de fan van de voeding was eerst defect. Dus systeem werd altijd te heet en sloeg uit." is het niet ontwaarschijnlijk dat dat ding al gewoon doorgebrand/kapot is.
Ik weet dat dit geen helpdesk is, vraag toch ook niet of je het wilt oplossen. Vraag om adviesen

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:53
lezen is ook een vak...
Zijn 2 mensen die nu al zeggen dat je een andere voeding moet proberen..
Deze is wss gewoon dood..

Verwijderd

Topicstarter
__xeno__ schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:49:
lezen is ook een vak...
Zijn 2 mensen die nu al zeggen dat je een andere voeding moet proberen..
Deze is wss gewoon dood..
Oke kan dus even de voeding testen van mijn huidige systeem, zijn er nog andere dingen wat het zou kunnen zijn:)

Verwijderd

Probeer eerst dingen uit te sluiten, in plaats van tientallen mogelijkheden te vragen

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even mijn de voeding testen uit mijn nieuwe systeem, laat het zo snel mogeljik weten.
Pagina: 1