Probleem met MSI K8NGM2 mobo

Pagina: 1
Acties:

• opagrover
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

opagrover

Als je nou 1mm verder denkt...

Topicstarter
Ik heb een MSI K8NGM2 mobo gekocht, met een AMD 64 proc en afdoende geheugen. Ik krijg hier helemaal geen leven uit. De 350W voeding begint rustig te draaien, en de CPU koeler draait ook rustig mee. Daarna blijft het heel rustig, geen biepjes. De voeding begint na 5 sec. wel rustiger te draaien.

Daarna krijg ik geen beeld, en ook geen biepjes. De systeem speaker is wel aangesloten, en er zit ook iets op het moederbord zelf wat op ook op een speaker aangesloten zit. Als ik het systeem start zonder CPU of geheugen dan hoor ik ook geen beepjes. De monitor zit via de onboard VGA aansluiting aangesloten.

Het mobo maakt geen contact met de case, voor zover ik kan zien. Ik heb het moederbord en de processor wel RMA teruggestuurd naar de leverancier (Alternate.nl), maar die zei dat alles werkt.

Wie weet waarom mijn systeem niet werkt? Wat kan ik nog proberen?

lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Phew, dat wordt troubleshooten.

Weet je echt 100% zeker dat alles vast zit? Geen kabels vergeten? Meeste moederborden hebben tegenwoordig 2 stekkers die je er op moet pluggen.

CPU zit goed in zn socket? Koeler aangesloten? Probeer deze is op ander moederbord indien mogelijk

Geheugen zit stevig en goed vast in de geheugen banken? Heb je een andere pc waar je het ion kunt testen? Met bijv memtest?

Ga alles nog eens rustig na. Heb je zelf een vermoeden?

Ik denk toch dat er iets niet goed is met je mobo of je voeding. Geen post beeps kan duid meestal op een verkeerd aangesloten speaker of een brak mobo

[ Voor 14% gewijzigd door wjjkoevoets op 25-03-2007 15:30 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• opagrover
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

opagrover

Als je nou 1mm verder denkt...

Topicstarter
Weet je echt 100% zeker dat alles vast zit? Geen kabels vergeten? Meeste moederborden hebben tegenwoordig 2 stekkers die je er op moet pluggen.
Voeding op twee plekken in het moederbord, CPU koeling zit erin. Draadjes vanaf de case naar de mobo, waaronder de startknop, zitten erin.
CPU zit goed in zn socket? Koeler aangesloten? Probeer deze is op ander moederbord indien mogelijk
Ik heb maar één 939-socket moederbord en één 939-processor, en die zitten allebei in dit systeem. Ik heb ze wel allebei teruggestuurd, en volgens alternate deed alles het wel. Ik heb de processor al een paar keer goed erin gedaan, dus die zit wel recht.
Geheugen zit stevig en goed vast in de geheugen banken? Heb je een andere pc waar je het ion kunt testen? Met bijv memtest?
Het zit strak vast. Ik heb verschillende reepjes uitgewisseld met mijn andere systeem, en daar werkt alles vlekkeloos. In totaal heb ik nu 3GB DDR geheugen in huis, en toen ik dat allemaal in mijn andere systeem stopte liepen een aantal games opeens veel soepeler :)
Ga alles nog eens rustig na. Heb je zelf een vermoeden? Ik denk toch dat er iets niet goed is met je mobo of je voeding. Geen post beeps kan duid meestal op een verkeerd aangesloten speaker of een brak mobo
Ik ga zo een oude PCI videokaart lenen, en kijken of die wel video geeft. Voeding is net nieuw, en van een A-merk (... hoe heet dat merk ook al weer)

Daarnaast denk ik stiekem dat dit mobo toch dood is, maar dan snap ik niet waarom alternate zegt dat hij het wel doet.

[ Voor 12% gewijzigd door opagrover op 25-03-2007 16:11 ]

lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten