Toon posts:

Asus a8n sli deluxe met seagate 7200.10 Raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
halooo heren,

ik heb hier eindelijk mijn nieuwe schijven voor mijn systeem binnen. dit zijn 2x seagate baracuda 7200.10 schijven geworden. leuke schijven dus wel :) . nu zijn dit sata2 schijven, en die zou ik graag in raid opstelling willen hebben. nu heb ik een asus a8n sli deluxe moederbord, met 4x sata raid poorten(sata1) en 4 normale sata poorten(sata2).
wat ik dus wil zijn deze schijven in raid aan de sata2 controller hangen(raid0 of raid1 twijfel nog)
mijn sata1 controller zit al vol(3x 250 en 1 x300GB) heb ik dus alleen nog de sata2 over, hier zitten nog 2x 400 aan, en dan hoop 1 dus deze 2x 7200.10 schijven.

vraag: kan dit, en heeft iemand hier ervaringen mee? :9

Verwijderd

ja kan, ik heb hier 2 160gb schijven in raid0 op de normale sata 2 interface
is zelfs sneller dan de silicon raid controller die onboard zit

je heb alleen de standaard nvraid drivers nodig maar werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
maar ik wil die schijven gebruiken als opstart schijven zoals je mischien al begrijpt. als ik die driver installeer moet ik dan doen binnen een OS zoals windows xp(waar ik zelf mee werkt) en laatste tijd Vista ultimate dan.
hoe kan ik dan driversinstalleren voordat ik een besturingssysteem heb, en de schijven dan instel als Raid 0/1?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
je moet de nforce raid gebruiken en op je cd staat hiervoor een create floppy optie
die floppy doe je in je pc met booten van windows setup, je drukt f6 wanneer je ziet press f6 for other drivers blabla en dan kun je de nforce controller gebruiken.
Je kunt ook een windows cd zelf maken met winlite en de drivers integreren.
De sillicon image moet je alleen gebruiken indien je geen plek meer hebt, die suckt gewoon.