Toon posts:

Joomla in combinatie met Sharepoint ipv Open-Xchange?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een hele tijd terug begon ook bij ons bedrijf de behoefte aan een intranet/exchange omgeving te groeien. Eerst hebben we Microsoft Smal Buisiness Server bekeken, maar dit bleek veel te duur te zijn. Toen ontdekten we Open-Xchange (open-xchange.org), een mooi stukje software wat erg lijkt op Microsoft SBS qua functionaliteit. En met behulp van webdav zou ook met Open-Xchange gebruik kunnen worden gemaakt van Microsoft Office applicaties.
Echter bleek na een paar maanden al dat Open-Xchange nog erg gebrekkig is in zowel de synchronisatie met Outlook (veel fouten, waardeloze clients, enz) en een slecht uitgewerkt DMS heeft met slechts beperkte webdav (office) functionaliteit.

Daarom hebben we een maand geleden besloten om alles om te gooien:
- Alle mailservers en websites zijn verplaatst naar 1 centrale server.
- We maken gebruik va Zarafa Outlookdeling (www.zarafa.nl), een goed en goedkoop exchange alternatief
- We hebben alle websites opnieuw gebouwd dmv. Joomla.

Het enige dat nu nog mist is een goed Document Management System dat goed samenwerkt met MS Office applicaties. Ik ben nu al een week op zoek naar een goed alternatief voor MS Sharepoint, maar naast Knowledgetree dat 2200 dollar per jaar kost, heb ik nog niets gevonden dat net zo goed samenwerkt met MS Office applicaties als MS Sharepoint.
Nu zouden we op alle Joomla websites een link kunnen maken naar 1 hosted Sharepoint omgeving (alsnog sharepoint gebruiken dus). Daarom ben ik eens gaan kijken naar hosted sharepoint oplossingen. En de kosten voor hosted sharepoint voor ong. 100 gebruikers lijken te schommelen rond 50 euro per maand. Echter krijg je dan slechts 1-2 GB aan hdd ruimte. Wil je extra hdd ruimte dan kost dit nog eens 50 euro per maand per GB??!?

Zijn er mensen die ervaring hebben met MS Sharepoint hosting die me in de goede richting kunnen wijzen? Is er wellicht een Nederlandse sharepoint hosting provider die ook custom offertes maakt?