Toon posts:

Game server draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een game server draaien (Soldier of Fortune)
Maar ik heb er een router tussenzitten.
Ik had alle ports opengegooid, maar je moet volgus mij een static IP hebben.
Nu heb ik @HOME iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Bij voorbaad dank?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28
Zoek gewoon je huidige ip even op, en forward die naar het interne ip van je pc. Je ip van @home veranderd normaal gesproken niet zo vaak (meestal alleen bij storingen e.d.), en als je je ip van je pc vast maakt zal 't gewoon werken.

Verwijderd

Een statisch IP is niet nodig.

Om te zien wat je IP adres is:
http://www.watismijnip.nl

Poorten goed doormappen, de firewall aanpassen en het IP adres gebruiken wat je op de bovenste pagina vind zou genoeg moeten zijn.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03 09:12

jurma

simply connecting...

@home is overgegaan naar dynamische ip adressen, verwacht dus al je router een keer reboot of een nieuwe ip request stuurt naar @home dat je een ander ip adres hebt.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de poorten openstaan van het spel. Mensen kunnen wel in mijn server komen, maar alleen via Direct IP dus ze kunnen hem niet in de serverlijst zien staan. En dat is wat ik wil. Iemand een idee?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waarschijnlijk moet je hem dan registreren oid bij de makers van je spelletje?

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:25:
Ik heb de poorten openstaan van het spel. Mensen kunnen wel in mijn server komen, maar alleen via Direct IP dus ze kunnen hem niet in de serverlijst zien staan. En dat is wat ik wil. Iemand een idee?
Waarschijnlijk moet je de UDP queries naar de master server inschakelen. Tenminste, zo is het bij UT en COD2 (de enige spellen waar ik ooit een dedicated servertje van gemaakt heb). Ik zou zeggen: Spit je configs is door :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

A. Het is iets voor netwerken
B. Je geeft erg weinig info
C. Lees dit eens door: Het Grote Poortmappingsverhaal
D: Move --> Netwerken :w

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

wat betreft dat static IP;

kijk eens op deze site, http://www.dyndns.com/, die is speciaal bedoeld voor mensen met een dynamisch IP adres die toch een server willen draaien. Draait dan een klein progje op de achtergrond die een IPverandering opmerkt en aan hen doorspeelt, en dan zorgen zij er op een of andere manier voor dat andere pc's jouw veranderd IP kennen. Héél warrige uitleg, maar het werkt wel ;) (heb er zelf ook een http en ftp server op draaiend (gehad))

Verwijderd

Topicstarter
http://portforward.com/en...12/Soldier_of_Fortune.htm

Hier staat hoe je het moet doen (en dat heb ik ook gedaan) maar er staat ook bovenaan dat het met een static IP moet anders lukt het niet. ik heb dus geprobeert om een static ip te maken zoals het op de site staat ( http://portforward.com/networking/static-xp.htm ) maar dan kan ik niet meer op internet, ik kan dan alleen nog msnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 17:39 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03 09:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waarom zou je je server in de serverlijst willen hebben? Als je met een paar vrienden op je server wil gaan spelen, dan is het een kwestie van IP doorgeven via een instant messaging-programma of een mailtje. Mocht het jou er om gaan dat onbekenden ook jouw server kunnen vinden, hou er dan rekening mee dat je met een gemiddelde ADSL- of kabelverbinding maar een beperkt aantal verbindingen kan hebben..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag dat andere mensen de server kunnen zien, zodat ik bijvoorbeeld matches erin kan houden of kan recruiten.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

jurma schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:08:
@home is overgegaan naar dynamische ip adressen, verwacht dus al je router een keer reboot of een nieuwe ip request stuurt naar @home dat je een ander ip adres hebt.
Mag ik vragen waar je dat verhaal vandaan hebt dat je elke keer een ander IP krijgt wanneer je je router reboot? ik heb sinds jaar en dag nog steeds hetzelfde IP adres bij @home. Volgens mij houdt @home gewoon een lijst bij waarin je mac adres staat, en hieraan wordt dan meestal hetzelfde IP gekoppeld.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
domi235 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:34:
[...]

Mag ik vragen waar je dat verhaal vandaan hebt dat je elke keer een ander IP krijgt wanneer je je router reboot? ik heb sinds jaar en dag nog steeds hetzelfde IP adres bij @home. Volgens mij houdt @home gewoon een lijst bij waarin je mac adres staat, en hieraan wordt dan meestal hetzelfde IP gekoppeld.
Je ip adres veranderd inderdaad niet na een reboot, maar helaas heeft de provider wel het recht (en at home ook de neiging) om het IP naar willekeur aan te passen. Dyndns als hierboven beschreven is in deze een oplossing.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:45
Vaak is het gewoon een vinkje wat je in je game moet zetten als advertise server ofzo en dan komt ie in de serverlijst te staan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 17:19
als mensen je server wel kunnen joinen maar niet kunnen zien heeft het niks te maken met een intern ip dat niet goed staat
de poorten om te hosten zijn:
- 28910 in upd (zodat mensen je server kunnen joinen)
- 28911 in upd (zodat gamespy hem laat zien in de lijst)
(als je een wax server wilt moet je 28910 ook nog in tcp openen)

laat anders even weten wat voor router je hebt dan kan ik je misschien verder helpen

p.s. ik speel zelf namelijk ook sof en heb ook een eigen server
Pagina: 1