Toon posts:

Videokaart of geheugen uitbereiden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds begin deze maand maak ik gebruik van Vista en een Samsung 20' scherm met een resolutie van 1400*900.

Ik merk nu dat ik tijdens het videobewerken en zelfs al tijdens het bekijken van een dvd dat mn computer het er moeilijk mee heeft alles te renderen te laden.

Ik heb op dit moment 1024 mb intern geheugen en een Geforce 500 128 MB videokaart.

Mijn vraag is welke ik moet uitbereiden. Het werkgeheugen of mijn videokaart? Hierbij ook kijken naar de prijs/effect verhouding.

Bij voorbaat dank,

Rico-db

Verwijderd

Neem aan dat je geen gebruik maakt van Windows Aero ?

Wat zijn de rest van je specs ?

Verwijderd

Geef even een duidelijke omschrijving van je systeem, juiste modellen, wat voor een CPU, wat voor progamma's werk je mee etc etc. en wat gebeurt er precies als je wel progamma gebruikt.

De info die je nu verstrekt is heel erg summier en kunnen we weinig mee :)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 09:25
Geforce 500?
Geef eens de preciese specs van je systeem, anders gaat dit topic erg snel op slot. ;)

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:02:
Geforce 500?
Geef eens de preciese specs van je systeem, anders gaat dit topic erg snel op slot. ;)
Geforce 3 TI500 ging ik vanuit, meer specs zouden idd handig zijn.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:59

Dhrax

Prog Lord

Vista loopt pas lekker met 2048MB en een 256MB grafische kaart ;)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je geen gebruik van WDDM drivers kunt maken en dus geen Aero kunt draaien merk ik dat Vista veel trager werkt dan XP. Oftewel, mijn eerste ingeving zou zijn om je videokaart eens te upgraden.
Maar aangezien ik geen idee heb wat een Geforce 500 is kan ik niet 100% zeker zeggen of dat wat gaat helpen. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

belfrink schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:07:
Vista loopt pas lekker met 2048MB en een 256MB grafische kaart ;)
Niet echt waar, bij mij meerdere mensen(ook bij mij) loopt het prima met 1gig en 128mb/vidram alleen games zullen een stuk minder lopen dan bij XP.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben gelijk, ik moet idd meer specs weergeven...daarom hieronder:

Processor; Intel Pentium 4 CPU 3.00 Ghz
Geheugen; 1023 MB
Type computer; 32 bits

Type beeldschermadapter NVIDIA GeForce FX 5200 (Microsoft Corporation - WDDM)
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 383 MB
Toegewezen grafisch geheugen 128 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 255 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 7.14.10.9686
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1440x900
DirectX-versie DirectX 9.0 of nieuwer

Dan ook mijn problemen nog even specifieker;

Tijdens video, zowel originele dvd's als eigen mpeg/avi fimpjes, is het beeld schokkerig en zie je soms lijnen in het beeld.

Ik bekijk de filpmjes en DVD's in Windows Media Player (de originele zoals die word geleverd Vista Ultimate)

Volgens mij een probleem met het laden van de beelden en dus een geheugen probleem, maar mijn mening en kennis zijn niet heilig;)

BEDANKT!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 16:02 ]

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-05 21:55

Redwood

The Truth Is In Here

Persoonlijk vind ik je geheugen wat karig, mijn ervaring leert dat dubbel geheugen dubbel scheelt.
Ik vond xp met 512 ook niet echt super lopen, hij liep wel.
En voor vista geld hetzelfde, denk dat 1024 te weinig is.

Systeemgeheugen gedeeld met videokaar, :S zo leest ik het eruit tenminste, waarom krijg je gpu systeem geheugen toegewezen?
Hoe dan ook, is dit het geval, gaat er dus systeemgeheugen af, en hou je nog minder als 1023 over.

Mijn advies: een geheugenstripje en een videokaart zijn de kosten niet meer tegenwoordig.
Voor rond de 100euri koop je een nVidia GeForce 7600GS, en voor zo'n 40 euro een geheugenstripje van 1024.
Dan ben je dus voor 140 euro weer behoorlijk up2date.

Als je vista wilt, zal je computer het ook aan moeten kunnen, of XP weer installeren!

Overigens zijn alle drivers voor vista ook nog lang niet wat ze horen te zijn, ik draai hier met een e6600,4 gb, 7950gt. OOK nog steeds XP PRO. ik heb vista ultimate hier liggen, draait super.
Alleen niet stabiel, dit is niet de schuld van vista, maar van de drivers.

[ Voor 24% gewijzigd door Redwood op 25-03-2007 16:05 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

Redwood schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:02:
super.
Alleen niet stabiel, dit is niet de schuld van vista, maar van de drivers.
Vergeet niet dat veel software nog niet geschikt is ook voor Vista. Er begint nu wat meer snelheid in nieuwe versie's te komen maar je mag blij zijn als die ook gelijk voor de 100% goed werken.
Pagina: 1