[testcase] bos en duin

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weer eentje van mij (ja ik had eindelijk tijd om foto's te bewerken) deze zijn van een tijd terug (rond kerst). Eindelijk zag ik mijn broertje weer eens (ik kan eigenlijk nooit bij hem zijn...) En natuurlijk werd er gewandeld met de hond. Het was de eerste keer dat ik met mijn cameera plaatjes trok. En hiervan een overzichtje

1. wat was het hondje blij, dat zij kon rennen
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/bos%20en%20duin/1.jpg

2. mijn broertje, optima forma
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/bos%20en%20duin/2.jpg

3. mijn vader en mijn zus
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/bos%20en%20duin/3.jpg

4.mijn broertje
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/bos%20en%20duin/4.jpg

5broer en zus
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/bos%20en%20duin/5.jpg

6gooi
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/bos%20en%20duin/6.jpg

7en vang
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/bos%20en%20duin/7.jpg

8mijn moeder
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/bos%20en%20duin/9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 21:03

Sosabowski

nerd

Om het maar gelijk maar bot te zeggen, waar is het "bos en duin" dan?

edit:
Of om duidelijker te zijn. Je noemt je testcase "bos en duin" ik zie echter geen bos en duin maar wat familie kiekjes.

[ Voor 47% gewijzigd door Sosabowski op 25-03-2007 14:34 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:29:
Om het maar gelijk maar bot te zeggen, waar is het "bos en duin" dan?
bos en duin is een bepaald deel van de loonse en druinse duinen. Het is eeen stuk bos (waar we niet gelopen hebben, en het is een groot deel zandvlakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dit een testcase is dan zijt ge gefaald voor de test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

de helft van je foto's zijn niet scherp en dat is hier niet bepaald een toegevoegde waarde.
De foto van je moeder vind ik nog het meest geslaagd, door het karaktervolle gezicht. Het portret van je vader en zus is niet zo geslaagd, want o.a. kijken ze niet de camera in.

@hierboven: oh en falen voor een testcase kan best inderdaad, maar dan moet je wel zeggen waarom, wat jij dus niet doet. Hier heeft ze hij niks aan (ts is vrouw meen ik?)

Zal even wat uitgebreider commentaar geven:
- Je hebt een gave D80, hardstikke mooi ding. Kan dus prima een stopje of 2 naar boven in iso. Iso 800 is dus geen probleem. Krijg je ook wat minder snel bewogen plaatjes.
- foto 2 lijkt gewoon een misfocus (per ongeluk op mf staan ofzo?), want hij is nergens scherp.
- foto 5 vind ik nog het meest geslaagd

Algemeen moet je de foto's echt wat meer bewerken, want er zit een grauwe laag overheen alsof je foto's jaren stof hebben zitten vangen.

[ Voor 59% gewijzigd door Nomad op 25-03-2007 14:40 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer volgende keer je onderwerpen scherp te krijgen, en pomp wat meer leven in je fotos
het is wel erg duidelijk dat het je eerste fotos zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:33:
als dit een testcase is dan zijt ge gefaald voor de test
ik plaats dit niet omdat ik wil slagen, voor een test. Ik wil namelijk er commentaar op. Graag beargumenteerd, en niet een uitroep...

o, nee, ik ben toch nog een man (checj, ehhh, ja)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Het kan aan mij liggen, maar ik vind je foto's een beetje donker. Ze worden daar door net een beetje dof ofzo. Bij foto 3 is dat wel goed, maar als ik naar foto 2 kijk, lijkt het net alsof er een onweerswolk aan komt, of dat het donker wordt. Maar dat lijkt me een beetje onlogisch om 13:59.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:40:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind je foto's een beetje donker. Ze worden daar door net een beetje dof ofzo. Bij foto 3 is dat wel goed, maar als ik naar foto 2 kijk, lijkt het net alsof er een onweerswolk aan komt, of dat het donker wordt. Maar dat lijkt me een beetje onlogisch om 13:59.
helaas, ging het ook onweren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje minder direct en meer inhoudelijk op de foto's ingaan mag best wel

[ Voor 76% gewijzigd door YellowCube op 25-03-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:46:
beetje minder direct en meer inhoudelijk op de foto's ingaan mag best wel
show een beetje respect zeg :/

leuke zus, jammer dat de fotos onscherp zijn

[ Voor 16% gewijzigd door een moderator op 25-03-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nomad85 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:34:
de helft van je foto's zijn niet scherp en dat is hier niet bepaald een toegevoegde waarde.
De foto van je moeder vind ik nog het meest geslaagd, door het karaktervolle gezicht. Het portret van je vader en zus is niet zo geslaagd, want o.a. kijken ze niet de camera in.

@hierboven: oh en falen voor een testcase kan best inderdaad, maar dan moet je wel zeggen waarom, wat jij dus niet doet. Hier heeft ze hij niks aan (ts is vrouw meen ik?)

Zal even wat uitgebreider commentaar geven:
- Je hebt een gave D80, hardstikke mooi ding. Kan dus prima een stopje of 2 naar boven in iso. Iso 800 is dus geen probleem. Krijg je ook wat minder snel bewogen plaatjes.
- foto 2 lijkt gewoon een misfocus (per ongeluk op mf staan ofzo?), want hij is nergens scherp.
- foto 5 vind ik nog het meest geslaagd

Algemeen moet je de foto's echt wat meer bewerken, want er zit een grauwe laag overheen alsof je foto's jaren stof hebben zitten vangen.
Dank, ik kan hier wat mee. Ik ben dus nog niet gewend aan digitaal, dus iso instellen was mij vreemd (ik pakte een andere rolletje, draaide het een uit, en het andere er weer in :) )

Foto 2 is gecropt, en ondanks mijn (toen wist ik nog niet scherp te stellen op wat ik wilde (wederom auto-focus nog nooit mee gewerkt, die hadden ze op de camera die ik hiervoor had niet), en hij stelde dus scherp op een stuk waar ik nu het mes op heb gezet... (iemand anders). Daarom doe ik nu alles maar met de hand, het scherp stellen en alles, ben het gewend...

ikzelf moet zeggen dat ik nummer 4 het trots op ben, omdat zo mijn broertje ook echt is.

Zou jij me kunnen uitleggen hoe ik dit mag doen (wat voor waardes, e.d. ik heb er nou niet echt ervaring mee (af en toe is digitaal best lastig, als je analoog gewend was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Volgens mij heeft de D80 een goede auto-iso functie. Hierbij kun je instellen welke sluitertijd je minimaal wil halen. Heb je te weinig licht, dan wordt de iso-waarde automatisch verhoogd.

Over de foto's kan ik me aansluiten bij het commentaar van nomad85.

Het kan zijn dat je zelf tevreden bent met foto 4, voor een buitenstaander is het gewoon een onscherpe foto van een jongen met zijn ogen dicht.

Ik vind ook foto 8 de beste, maar daar valt ook nog wel het een en ander aan te verbeteren met wat nabewerking. Je zou bijvoorbeeld de levels wat samen kunnen trekken waardoor je een groter dynamisch bereik in je foto ziet.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:42:
[...]

helaas, ging het ook onweren :(
Ok, dan heb ik niks gezegt. Verder vind ik het wel een goede case. Natuurlijk kan het beter, maar je schiet voor het eerst met digitaal?
Oefening baart kunst :).

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:40:
[...]

Ok, dan heb ik niks gezegt. Verder vind ik het wel een goede case. Natuurlijk kan het beter, maar je schiet voor het eerst met digitaal?
Oefening baart kunst :).
ja, dit was mijn eerste serie ooit digitaal. En op deze camera, ik was een hele oude nikon gewend, en dan zijn het weliswaar allebei nikons, maar daar houd de vergelijking dan wel op. Dus was al beswt blij dat ik dit kreeg, ookal waren ze idd niet de scherpste foto's die ik ooit heb genomen, of de meest interesante. Toch heb ik ze, ondanks dat ik ze verre van goed vond geplaats, omdat ik juist hiervan wil leren (wie nooit kritiek wil horen, wordt ook nooit beter)

O, waarom moet er op een digitaal ding zoveel meer knopjes zijn, dan een analoge nikon uit 1970, daar kon (en kan) ik nog steeds veel better, alles met de hand instellen...hier heb je 6 knopjes nodig om een ding te wijzigen. Maar ik zou ik niet meer terugwillen, de kosten van de foto;s waren altijd meer, als dat de vakantie had gekost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Op de foto's weinig commentaar, maarruh ik had het leuk gevonden als er (ook) een binaire seinpaal bij je vader op de foto had gestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:18:
[...]

Dank, ik kan hier wat mee. Ik ben dus nog niet gewend aan digitaal, dus iso instellen was mij vreemd (ik pakte een andere rolletje, draaide het een uit, en het andere er weer in :) )

Foto 2 is gecropt, en ondanks mijn (toen wist ik nog niet scherp te stellen op wat ik wilde (wederom auto-focus nog nooit mee gewerkt, die hadden ze op de camera die ik hiervoor had niet), en hij stelde dus scherp op een stuk waar ik nu het mes op heb gezet... (iemand anders). Daarom doe ik nu alles maar met de hand, het scherp stellen en alles, ben het gewend...

ikzelf moet zeggen dat ik nummer 4 het trots op ben, omdat zo mijn broertje ook echt is.

Zou jij me kunnen uitleggen hoe ik dit mag doen (wat voor waardes, e.d. ik heb er nou niet echt ervaring mee (af en toe is digitaal best lastig, als je analoog gewend was)
Ja al vinden bepaalde mensen het resultaat niet waardig aan een testcase, of vinden ze de fotos gewoon niet moot. Zou ik je hier niet teveel van aantrekken. Ook van alleen negattieve opmerking kun je leren en ik begrijp uit je berichten dat je het hier ook post om er van te leren en je sklils te improven.

Groffe edit: Even een opmerking verwijderd die goed bedoelt was maar mischien totaal verkeerd opgevat kan worden :>

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 15:34
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:01:
[...]
Groffe edit: Even een opmerking verwijderd die goed bedoelt was maar mischien totaal verkeerd opgevat kan worden :>
Post hem toch maar, je geeft zelf al aan dat hij goed bedoeld is, dus verkeerd opvatten kan niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:42:
[...]

Post hem toch maar, je geeft zelf al aan dat hij goed bedoeld is, dus verkeerd opvatten kan niet meer. :)
ok ok vooruit dan maar:

offtopic:
Ik vind dat je een erg leuke zus hebt met een fantastische uitstraling, en zou best wel eens een bakje koffie met haar willen drinken :> Disclaimer, als compliment bedoeld en heb zorgvuldig mijn woorden gekozen om het respectvol en netjes te houden. Ik bedoel hier dus niks mee, maar als het totaal niet op prijs wordt gesteld deze persoonlijke reactie, dan mijn excuses, en haal ik het weg, en verstop ik mij in een klein hoekje om me dood te schamen en nooit meer zon opmerking te maken :N ;( :>

dat dus :P
offtopic:
Ik begon mijn eerdere post gewoon over de inhoud van het topic en een reactie die in het topic past, en moest dit even kwijt erbij, en wist dus niet of ik helemaal van de zotte was geworden naar aanleiding van deze opmerking 8)7

Tja je moet jezelf tegenwoordig enigzins in dekken :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 21:59 ]

Pagina: 1