Toon posts:

problemen laptop usb poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had een draadloos netwerk dmv een usb interface op mijn laptop. van de ene op de andere dag deed het internet het niet meer. - waardoor ik maar overgestapt ben op een pccard wireless netwerk. nooit meer bij na gedacht, vannuit gegaan dat de usb netwerk adapter het begeven had.. totdat ik mijn usb stick erin probeerde te steken....

m'n laptop herkent geen apparaten. verschillende usb 1 en 2 stickjes geprobeerd, en ook een optische muis. - volgens windows apparaat beheer werkt alles correct,
maar bij de usbsticks/muis branden er geen lampjes, dus is vermoed dat er een defect in mijn usb poort zit.

Intel(R) 82801DB/DBM USB 2.0 Enhanced Host Controller - 24CD
Intel(R) 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C2
Intel(R) 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C4
Intel(R) 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C7
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub

Mijn vraag nu, is dit probleem inderdaad hardware matig, kan ik dit ergens testen?
En wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Reparatie, wat zijn de kosten ongeveer?
- PCMCIA USB kaart?
- Externe USB hub?

Alvast bedankt

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50
Ten eerste, wat is het voor een notebook? (merk & type)

Wat je kunt proberen is bijvoorbeeld met een knoppix cd (is linux) te booten.
Duw dan 1 van je USB sticks in een USB poort bij het bootten, anders doet knoppix hem niet mounten bij de opstart.
Een live cd zoals Barts PE werkt ook prima hiervoor. Ook hierbij de USB stick in de notebook hebben steken voordat je boot.
Als je onder knoppix of Barts PE de USB wel kunt zien, ligt het probleem softwarematig en zal het hoogstwaarschijnlijk met een herinstallatie van windows op te lossen zijn.

Kun je de USB stick niet zien hiermee, ligt het probleem hardwarematig en dan moet je een aantal dingen gaan afwegen:

1) is er nog garatie op de notebook > zo ja, opsturen
2) Hoe oud is de notebook? ouder dan 2-3 jaar, dan geen kosten meer insteken. De reparatiekosten worden dan zoveel dat je beter voor een nieuwe notebook kunt kijken

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Dell Inspiron 1150
Celeron 2,4GHz, 768MB, winXP
Geen garantie meer.

Ik zal knoppix proberen te downloaden, en testen.
Bedankt voor de tip.

• The Prutsor
Let er wel op dat je onder knoppix de USB waarschijnlijk niet echt kunt openen omdat de USB met een format werkt dat knoppix mischien niet kan lezen.

Met Barts PE moet je de USB ook echt kunnen openen en de bestanden kunnen lezen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Prutsor schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:46:
Let er wel op dat je onder knoppix de USB waarschijnlijk niet echt kunt openen omdat de USB met een format werkt dat knoppix mischien niet kan lezen.
USB drives werken doorgaans met FAT16, wat door vrijwel elk OS op aarde van de afgelopen 25 jaar ondersteund is, zo ook Knoppix. Hoe kom je erbij dat dat niet zo zou zijn :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
nou volgens mij is mijn usb poort echt dood. :(
kan hem namelijk niet bereiken.

ik denk dat er niets anders op zit dan een usb pccard erin te stoppen...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42
Heb je wel 5v op de buitenste 2 pinnen van je USB poort? Als die mist heb je kans dat het "slechts" een zekering is. Probleem is alleen om dat te fixen: Als je het laat doen wordt het misschien niet rendabel (100+ eur) ivm de tijd die erin gestoken moet worden.

• The Prutsor
dion_b schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:56:
[...]

USB drives werken doorgaans met FAT16, wat door vrijwel elk OS op aarde van de afgelopen 25 jaar ondersteund is, zo ook Knoppix. Hoe kom je erbij dat dat niet zo zou zijn :?
Omdat je een USB stick inplaats van FAT 16 ook als NTFS kunt formateren.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52
The Prutsor schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:42:
[...]

Omdat je een USB stick inplaats van FAT 16 ook als NTFS kunt formateren.
Knoppix ondersteunt ook NTFS

• The Prutsor
oh, ok, weer wat bijgeleerd. Laten we er maar over ophouden, we raken een beetje offtopic.

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 15:23

Tusk

Sticky Bomb likes you!

is dit nog opgelost?

heb dit probleem namelijk ook op mijn xxodd 570u laptop (net nieuw)
heb de drivers van de cd en de site geprobeerd maar ik blijf code 39 krijgen

edit:
lol ik zit echt al een uur te kutten en het is nog niet in me opgekomen om ze even allemaal te deleten uit apparaat beheer en te rebooten

maw. dat werkte dus 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Tusk op 05-05-2007 04:31 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Pagina: 1