Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nokia 5100 corosie?

Pagina: 1
Acties:

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34
Hey,

Ik heb gister van iemand een Nokia 5100 gehad omdat sommige toetsen het niet meer deden, dus hij had een andere telefoon zodat ik er een beetje mee kan klooien.
Alleen nu heb ik hem opengemaakt en nu zie ik dat sommige knopjes zijn gaan coroderen (zeg ik dat goed?) en die werken daardoor dus niet meer.
Als ik op internet zoek naar "Nokia 5100 keypad" of iets dergelijks krijg ik allemaal dingen die ik niet zoek dus ik dacht van is er geen oplossing om dit zelf op te lossen?

Afbeeldingslocatie: http://www.cablekevin.nl/P3251635.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Cablekevin op 25-03-2007 13:48 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien een beetje opschuren met schuurpapier?

Heeft ook een computer!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Corroderen is aangetast worden door externe zaken, oxideren is hetzelfde maar dan specifiek door zuurstof, bij ijzer beter bekend als "roesten". Je zegt het dus goed.

Het rare is wel dat de contacten op je print voorzien zijn van een laagje goud dat corrosie moet tegenhouden, ik vraag me dan ook af waar die corrosie vandaan komt (voor zover zichtbaar ziet het er groene koperoxide uit, het moet bijna van zweet zijn, das nogal agressief). Contactjes opschuren is dus geen goeie oplossing, je zal het laagje wegschuren waardoor je met bloot koper zit, dat nog veel slechter contact zal geven als het ff blootgesteld is aan je zweet.

Met water en een niet te harde borstel kan je waarschijnlijk alles wel wegkrijgen, eventueel nog eens met alcohol erover passeren om het te ontvetten, maar na een tijdje zal die oxide terugkomen (en weer slecht contact geven), kan je daarmee leven heb je goedkoop weer een jaar langer die GSM.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit is een klassiek geval van waterschade. Schoonmaken met contactspray en daarna alcohol. Dan mag je hopen dat ie weer werkt. Opschuren NIET doen. Ook de domes (die folie) op dezelfde manier grondig reinigen. Eventueel een los keypad bordje bestellen op internet, maar dan moet je je afvragen of de telefoon dat wel waard is.

(overigens moesten wij toen ik werkte bij KPN Mobile Repair dit soort toestellen direct afkeuren en weggooien van Nokia, maar ze zijn meestal wel te fixen)

• Cablekevin
Ik heb zelf een truukje gedaan, met een schillemesje alles erafgehaalt van de corosie en dan met potloot eroverheen gegaan en hij doet het weer als van ouds, hardstikke bedankt.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lijkt me niet zo handig, omdat je toch behoorlijk wat krassen zult trekken.
wat het grafiet daar aan doet, kan ik niet zo voorspellen (hoe het over 1 jaar is...)

• Cablekevin
Boudewijn schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:26:
lijkt me niet zo handig, omdat je toch behoorlijk wat krassen zult trekken.
wat het grafiet daar aan doet, kan ik niet zo voorspellen (hoe het over 1 jaar is...)
Jep zat ik zelf ook al aante denken maar het is maar voor een tijdelijke oplossing nu, zodat we nu nog ff een andere telefoontje kunnen uitkiezen.

Verwijderd

Ik werk voor een Nokia Service Point,

Je kan proberen het grondig schoon te schrobben met een tandenborstel en contactreiniger, dat helpt meestal...maar vochtschade is nauwelijks te stoppen..je zal waarschijnlijk op andere plaatsen ook last beginnen krijgen.

• Cablekevin
Ah, thnx wat kost een nieuw plaatje btw?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Probeer het eerst eens met een stukje wc/keuken papier met alcohol schoon te poetsen, een grote kans dat de "corrosie" gewoon vuil is.

Verwijderd

ik vind niet direct terug of je die domesheet nog apart kan kopen.
anders moet je een volledige UImodule plaatsen(incl scherm) en dan zit je al gauw op 25 a 30euro

• Cablekevin
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:25:
ik vind niet direct terug of je die domesheet nog apart kan kopen.
anders moet je een volledige UImodule plaatsen(incl scherm) en dan zit je al gauw op 25 a 30euro
Ok ik weet iniedergeval genoeg ff met me'n pa de'r over hebben of het hem nog waard is.
Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb hier nog een oude 5100 met kaduuk schermpje, voor 10 euro stuur ik hem naar je op.

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01-2024
glasvezelstift does the job, juist maken dat je niet het hele goudlaagje eraf gaat

of een ultrasooncleaner, maar veronderstel dat je daar niet zo makkelijk toegang tot hebt :)
Pagina: 1