Surround versterker, geen receiver.

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Ik zat eens te denken en het leek me wel leuk om 7.1 boxen plus een versterker op mijn pc aan te sluiten. Dus ik heb op internet gekeken naar 7.1 versterkers, maar ik kan bijna alleen 7.1 receivers vinden, of ze zijn véél te duur.
Ik zoek dus een 7.1 versterker met de volgende eigenschappen:
-digitale ingang
-analoge 7.1 ingang
-Dolby Prologic II ES
-DTS NEO-6
-zo'n microfoontje dat automatisch de speakers afstelt

en het liefst ZONDER:
-tuner
-video-aansluitingen
deze dingen gebruik ik toch niet dus ik vind het zonde om er geld an uit te geven.

Bestaat er zoiets voor minder dan 500 euro? Ik heb het nog niet gevonden.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Ik weet dat Denon hun top modellen zonder tuner uitrusten, maar wat jij wilt bestaat niet. Voor zo ver ik weet bestaan er geen surround versterkers zonder video schakel mogelijkheden.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

een Marantz sr5600 doet dit allemaal. Behalve dat microfoontje dat de speakers afstelt. Maar goed in mijn ogen moet je je speakers zelf afstellen en niet overlaten aan een computertje. Deze versterker heeft ook video aansluitingen,maar is wel voor onder de 500 euro te vinden.

7x 90 watt geloof ik, als het je interesseert :)

http://specs.tweak.to/16495

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tha Ra schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:34:

en het liefst ZONDER:
-tuner
-video-aansluitingen
deze dingen gebruik ik toch niet dus ik vind het zonde om er geld an uit te geven.
Koop gewoon een receiver. Deze eisen maken het juist duurder.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Haal gewoon een 7.1 receiver van Pioneer: redelijk goedkoop, goede kwaliteit en zo'n microfoontje dat automatisch de speakers afstelt.

• Tha Ra
Dan koop ik gewoon een receiver, toch bedankt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een Pioneer receiver kan wat jij wilt, onder de €500. Heb zelf een VSX-516S, die is dan 6.1 maar wel met Dolby DD EX, Pro-Logic IIx, DTS:Neo enz., plus MCACC (Met mic speakers afstellen). T type erboven is 7.1 volgens mij.

/Ja, wat Beint zegt dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 25-03-2007 14:57 ]

Verwijderd

Vincent heeft pure A/V versterkers, alleen die heb je niet voor 500,- ben ik bang ;(

• Tha Ra
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:36:
alleen die heb je niet voor 500,- ben ik bang ;(
Dat denk ik ook niet :'(

Verwijderd

laat maar
Ik snap geen reet meer van al die afkortingen :+ .

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 16:34 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heephstan schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:09:
een Marantz sr5600 doet dit allemaal. Behalve dat microfoontje dat de speakers afstelt. Maar goed in mijn ogen moet je je speakers zelf afstellen en niet overlaten aan een computertje. Deze versterker heeft ook video aansluitingen,maar is wel voor onder de 500 euro te vinden.

7x 90 watt geloof ik, als het je interesseert :)
Delays afstellen gaat in mijn ogen beter door een computertje dan door je oren...

Verwijderd

dB metertje O+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat doet die versterker net zo goed voor je...

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:19

DJ Vincento

1422055

Kun je niet zelf een klein versterkertje bouwen? Zo duur is het niet, torren en elco's kun ergens anders uit slopen, en het is ook nog leuk om te doen ook. Misschien alvast 15.1 versterker maken, je weet maar nooit hoeveel speakers over 10 jaar nodig zijn voor volwaardig dolby surround.

En 5.1 / 7.1 versterkers zonder Tuner etc zijn er wel, maar dan praat al weer over echt high-end spul, waar je nieuw niet aan kunt komen voor 500 euro. Als je dan wel voor een gigantisch bedrag zo'n 7.1 set koopt uit de high-end klasse, dan heb je ook wel iets wat ook tegen een redelijke stereo installatie op kan, maar een echte stereo set blijft tot nu toe altijd beter.

• Tha Ra
DJ Vincento schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:30:
Kun je niet zelf een klein versterkertje bouwen?r.
Dan zal ik toch een voorversterker moeten hebben en die zijn ook niet goedkoop........

• Tha Ra
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:22:
Haal gewoon een 7.1 receiver van Pioneer: redelijk goedkoop, goede kwaliteit en zo'n microfoontje dat automatisch de speakers afstelt.
Is yamaha ook goed?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45
Ga gewoon lekker luisteren :)

Denon kun je ook wel onder de 500 krijgen met setup mic.

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Wat ik mij dan afvraag(leek opmerking^^) de helft van de got'ers zegt dat je bij een (budget)versterker maar minimale verschillen hoort en de andere helft roept ga luisteren en val ons niet lastig.. waar schuilt nu de waarheid achter(heb zelf zaterdag een yamaha RX- V459 besteld). Want budgetshoppers zijn waarschijnlijk niet audiofiel en het lijkt me stug dat ze die minimale verschillen dan kunnen waarnemen 8)7

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45
LlamaWereldOver schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:38:
[...]

Wat ik mij dan afvraag(leek opmerking^^) de helft van de got'ers zegt dat je bij een (budget)versterker maar minimale verschillen hoort en de andere helft roept ga luisteren en val ons niet lastig.. waar schuilt nu de waarheid achter(heb zelf zaterdag een yamaha RX- V459 besteld). Want budgetshoppers zijn waarschijnlijk niet audiofiel en het lijkt me stug dat ze die minimale verschillen dan kunnen waarnemen 8)7
Zelfs dan zou ik op z'n minste nog in de winkel gaan kijken. Misschien zit er wel een klote remote bij ofzo..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De waarheid schuilt in ga luisteren. Dan kan je zelf wel bepalen of je verschil hoort. Als je geen verschil hoort, neem je degene die je het mooist vindt of het handigst vindt werken of waarvan het merk je het meest aanspreekt.

Als je wel verschil hoort, maak je de afweging welk aspect je het belangrijkst vindt en koop je of degene die je het mooist vindt klinken, of als je de verschillen erg klein vindt, koop je alsnog degene die je het er het mooist uit vindt zien ofzo.

Bottomline is: Elke versterker is wel ok. Kiezen moet je echt zelf doen, daar is vrij weinig 8)7 aan. Ik vind het altijd zo opmerkelijk dat mensen zo ontzettend bang zijn iets verkeerds te kopen, terwijl ze vaak op versterkergbedied met het minimaalste al tevreden zijn.

• Hrugnir
luisteren is in mijn geval niet echt een optie omdat ik geen vervoer naar een 'grotere' hifi winkel heb en ik nu even mn pa's DM2's leen maar die natuurlijk over een tijdje weer terug moetten dus ik nog geen definitieve speakers heb :P maar mijn pa is nogal een yamaha-gek vanwege zo'n 30 kilo blok van 30 jaar oud wat hij wel eens heeft gehad(ging toch paar jaar geleden de pijp uit :'( )

• Tha Ra
JvS schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:50:
De waarheid schuilt in ga luisteren. Dan kan je zelf wel bepalen of je verschil hoort. Als je geen verschil hoort, neem je degene die je het mooist vindt of het handigst vindt werken of waarvan het merk je het meest aanspreekt.

Als je wel verschil hoort, maak je de afweging welk aspect je het belangrijkst vindt en koop je of degene die je het mooist vindt klinken, of als je de verschillen erg klein vindt, koop je alsnog degene die je het er het mooist uit vindt zien ofzo.

Bottomline is: Elke versterker is wel ok. Kiezen moet je echt zelf doen, daar is vrij weinig 8)7 aan. Ik vind het altijd zo opmerkelijk dat mensen zo ontzettend bang zijn iets verkeerds te kopen, terwijl ze vaak op versterkergbedied met het minimaalste al tevreden zijn.
Tha Ra is geen audiofiel, slechts een muziekliefhebber :) Het eniga wat hij wel weet is dat zijn huidige mini-setje om te :'( kinkt. En het gaat mij niet alleen om geluid (ik zal weinig verschil merken), maar ook om functies :P .

• Hrugnir
heb ik ook wel last van :P luister nu vanaf mn pc via een oude technics stereo amp die dus 2 dm2's van mn pa aansturen, heb een onboard audiokaart en zoveel mogelijk kwaliteitsverlies via de kabels als maar mogelijk is. De speakers zijn wel oke, wel begin ik de middentonen toch wel een beetje te missen :'( maar dat is ook het enige wat ik aan gebreken opmerk(even voor de duidelijkheid in de DM2's zit een woofer en 2 tweaters maar de midden ontbreekt 8)7 ) en die dingen zijn veel te groot voor mn kleine slaapkamertje.. kga zo denkik een thread openen waar ik mn kamer situatie uitleg en met foto's en mn eventuele problemen met plaatsing van de speakers..

• Tha Ra
*KICK*

Welke receivers voldoen nou goed aan mijn eisen, dus weinig aansluitingen en veel vermogen en veel functies zoals Prologic II ES. En nutuurlijk een analoge 7.1 ingang. Er zijn veel receivers die dit hebben, maar welke zijn nou gewoon goed (onder de €500)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ben je al eens een keer een winkel ingelopen? Dat helpt wellicht ook.

• Tha Ra
JvS schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:14:
Ben je al eens een keer een winkel ingelopen? Dat helpt wellicht ook.
Waar ik woon zit alleen een mediamarkt, en daar hebben ze niet zoveel..
Pagina: 1