Toon posts:

[XP] paswoord regels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je in windows regels instellen van hoe een paswoord er moet uitzien?

Ik heb 4 clients voor een Scada toepassing, welke samen met de server in een workgroup zitten.

Twee zijn gewone XP prof. en daar heb ik een user kunnen aanmaken met als paswoord "operator".
De andere twee (XP prof.) zijn door de handen van onze informatica dienst geweest en daar kan ik wel dezelfde user aanmaken, maar als paswoord kan "operator" niet. Er moet minstens 1 andere karakter inzitten.

Weet iemand hoe dit komt? Of waar je dit kan instellen? Ik dacht eerst dat het regels waren van het domein, maar het gaat hem om een lokale user.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

- Start,Run,Gpedit.msc
- Blader naar Windows Settings/Security Settings/Account Policies/Password Policy

Je kunt Complex passwords uitzetten, wachtwoorden instellen en het weer terug zetten als je wil dat andere accounts wel een Complex password moeten hebben

https://powershellisfun.com

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

jin

Lokaal beveiligings beleid. (systeembeheer -> en daar staat ie)

Twitch

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Zijn ze lid van een domein? ja? kunnen ze uit het domein?

bij Nee. Controleer dat bij de OU waar de systemen lid van zijn geen GPO is geconfigureerd met een password policy. (deze gaat gelden voor de lokale machine's).

bij Ja. Uit het domein halen. En vervolgens als lokale administrator inloggen, ga naar Start -> Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Systeembeheer -> Lokaal beveiligingsbeleid

in Lokale beveiligingsinstellingen ga naar Accountbeleid -> Wachtwoord beleid. hierin je de wachtwoord regels instellen bij lokale accounts.

veel succes.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze al uit het domein gehaald, maar vond niet meteen een optie voor paswoord instellingen.

Zal dat morgen eens proberen.

Bedankt alvast!