PC Reboot bij spelen van spelletje

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11
Hallo allemaal,

Ik speel de laatste tijd vaak Trackmania Nations, dit spelletje is online en vereist voor de rest geen zware PC o.i.d.

Het is heel vaak zo, dat als ik dit spel een tijdje aan het spelen ben, dat windows opnieuw reboot.
Ik heb het alleen gehad bij dit spel, nooit bij andere zware dingen zoals video encoden, extracten e.d.

Andere spellen speel ik momenteel niet, dus daar kan ik het niet op testen. Ik kan overigens wel 3DMark06/05/03 draaien zonder problemen en de scores lijken ook te kloppen.

Elke keer als ik mijn computer opnieuw opstart krijg ik in XP een foutenrapport, met het volgende resultaat:
http://wer.microsoft.com/...d6-41d8-865a-37a0c642387b

Het lijkt er dus op dat dit probleem zich voordoet door een device driver..? Is dit betrouwbaar?
En zo ja, waar zou ik dan naar moeten kijken?

Hang- en opstartproblemen heb ik doorgenomen, maar daar vond ik niks behulpzaams.
Ik heb mijn videokaart momenteel niet overgeclocked maar me processor wel @3.75GHz

Hier me specs:
- moederbord: Asus P5GD1
- processor: P4 630 3.0GHz 2MB L2 Cache (@3.75GHz)
- geheugen: 4x 512MB (=2048MB) CORSAIR XMS PC3200 C2 geheugen
- videokaart: NVIDIA GeForce 7900GTO 512MB van MSI
- hardeschijf: Maxtor Diamondmax 200GB 8MB Cache 7200RPM
- voeding: Corsair 520W Modulair

Temps zijn in orde (MB: 38, CPU: 44), 12V lijn valt wel tegen voor zo'n goede voeding 8)7 is @ 12.3V (gemeten in BIOS en met Asus Probe), wel binnen de grenzen, maar toch..

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt _/-\o_

bartosiej

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:51
In Windows XP en 2000 BSOD guide staan meer over
0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED (deze error staat iig in het microsoft rapport). Misschien kun je hier meer mee?

• bartosiej
Het is dus zo dat ik helemaal geen BSOD krijg,, eerst begint het geluid 1-2 sec te haperen en dan start me computer opnieuw op

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Mogelijk krijg je wel een BSOD maar zie je hem niet. Ga eens op zoek in de systeemeigenschappen, en zet het vinkje af bij "Computer automatisch heropstarten bij fout".
(geen windows pc in de buurt dus kan de precieze locatie niet opzoeken)

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:33
Heb jij toevallig geen USB geluid? Ik had nl. hetzelfde probleem, en dat bleek te liggen aan het geluid. Als je de usbstekker eruit trekt, moet ie het gewoon doen. Dit had ik dus als ik COD2 aan het spelen was (online) en iemand gooide een granaat en die ontplofte, kapte mijn computer ermee.

• bartosiej
Nee, geen USB geluid, maar nu je het zegt..., ik heb tegenwoordig wel geluid in me front audio zitten..

denk dat dat het weleens kan zijn!
ik zal het eens proberen..

waarschijnlijk heb ik die kabeltjes van me front audio niet goed in me mobo gepropt

• bartosiej
hmm nee uiteindelijk heeft het daar niks mee te maken..

ik denk dat mijn processor het niet helemaal aankon.. ik heb deze nu teruggeclocked naar 3.6GHz en nog geen problemen gehad..

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 21:03
bartosiej..ik heb precies t zelfde cpu als de jouwe..ik klokte m eerst ook naar 3.75 gig..alles crashte..zelfs counterstrike..Als je m op 3.6 gig hebt staan is er niets aan de hand.. want t ligt echt aan je cpu dat je m te ver hebt oc'ed..

• bartosiej
tsja maar voor de rest vond ik m juist wel lekker draaien, SuperPi 1M @ 35,073s en unrarren ging ook stukkie sneller...

Maar ben inderdaad bang dat ik toch te ver ben gegaan, prime95 wel 48uur stable, maarja dan maar terug naar 3.6GHz

Met 3.6GHz draait me RAM wel mooi synchroon (@400MHz) en op strakkere timings (2-3-3-6 ipv 3-4-3-8).. Scheelt wel 0,1 processorpunt bij Vista en SuperPi doet er nu 36s over :P

maarja je kan niet alles hebben he..

Ohja is het handig om Hyper Path op Enabled te zetten? Deze staat standaard op Auto, maar is Enabled niet sneller? En AI NOS ook gewoon aanlaten?
Pagina: 1