Server als ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Wat ik me nu al zolang afvraag is of je een PC als ADSL modem kunt gebruiken.
Een modem/router is eigenlijk ook gewoon een normale PC.

Wat ik me afvraag is of er hardware voor de PC is, zodat je er een ADSL modem van kunt maken.
Net zoiets als je vroeger ISDN kaarten had :)

Ik ben al een tijd opzoek geweest, maar nergens iets meer over kunnen lezen.

Als dit mogelijk zou zijn lijkt het mij erg leuk om er eens mee te gaan spelen >:)

Wie heeft hier meer ervaring mee (of informatie)? :)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
De ADSL kaarten zijn makkelijk te vinden via google.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Greater op 24-03-2007 23:33 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Verekt :/
Dit ben ik nooit op Google tegen gekomen.

Weet iemand hoe dit allemaal werkt?

Even in het algemeen (alle kaarten dus),
Hoe configureer je dit soort kaarten nu eigenlijk? Preices hetzelfde als bijvoorbeeld de duplex instellingen van een NIC?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een DSL adapter heeft natuurlijk geen duplex zoals een ethernet kaart heeft.
Meeste DSL adapters hebben een interface waar je de lijntypes mee kan instellen (g.DMT, vpi/vci settings) zoals je dat normaliter ook in een DSL modem/router kan doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03 13:41

SeatRider

Hips don't lie

Waarom per se een ADSL kaart? Een USB ADSL modem doet precies hetzelfde en daarna kun je ook je PC gebruiken als router/firewall etc.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom niet?
Het ding wordt gewoon gezien als een netwerkkaart of ISDN modem onder Windows en Linux, als je tenminste de juiste drivers kan vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 14:15
IMO alleen reëel voor mensen met 1 computer, of nerds die een PC als modem willen om aan hun vrienden te laten zien..

Compleet useless lijkt mij..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kaspers schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:08:
IMO alleen reëel voor mensen met 1 computer, of nerds die een PC als modem willen om aan hun vrienden te laten zien..
8)7 Lekker kortzichtig.
Ja. Zó useless dat ie bij mij thuis in een 2003 Server met ISA2004 het internet deelt voor mij en de buurman.
Daar kan geen speedtouch tegenop hoor.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 11:38

TheBorg

Resistance is futile.

Deze computer kan meteen omgetoverd worden tot router/firewall/fileserver/printerserver etc. Niet zo heel useless lijkt mij..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ligt er gewoon totaal aan wat je er mee wil doen.
Genoeg bedrijven die ruim voldoende hebben aan een stevige ADSL lijn voor het kantoor, maar waar een suffe speedtouch niet voldoende is, en dus alles liever combineren in 1 server. Is uiteindelijk goedkoper voor hen.
Ook thuis kan het zo zijn voordelen hebben. Mensen die net even wat meer kennis van computers hebben, zullen vast wel graag een server willen maken en daarmee wat handige dingen doen.
Bijvoorbeeld als mass storage voor hun KISS DVD/DivX speler met NIC of backup plek voor belangrijke data (zeker als je eigen bedrijf wil starten) en daarbij dan meteen maar even routing, firewall e.d. willen draaien ipv daarvoor dan weer een speedtouch ofzo te gebruiken.
Zeker als je b.v. veel kinderen hebt en iedereen een eigen PC heeft. Dan kan je ook leuke dingen doen dmv een server die je echt niet kan met een speedtouch of andere ADSL modem.

anyway, ik weet dat AVM een aantal PCI ADSL kaarten in de handel heeft. Misschien zijn die interessant om naar te kijken? Ik weet van AVM wel dat het hele goede kwaliteit apparatuur is.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 25-03-2007 16:24 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1