Toon posts:

processor vervangen fujitsu siemens m3438

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een fujitsu siemens m3438

Centrino Machine
Screen: 17" WUXGA/WXGA+ Crystal View
Processor: Pentium M 1.7 GHZ
RAM: 1GB (Up to 2GB DDR2 SO-DIMM (400/533 MHz)
GPU: NVidia Geforce Go 6800 256 MB
HDD: Up to 2 Serial-ATA HDDs (RAID 0/1 functionality)
Network: 10/100 Ethernet
WLAN: Intel PRO/Wireless 802.11b/g
Modem: V.92 56K fax modem
Optical Drive: DVD+-RW Dual Layer
Media Drive: 4-in-1 card reader with SD/MS/MMC/MSPRO support
Connection Ports: 4xUSB 2.0, 1xS/PDIF out, 1xFireWire 400, 1xDVI-I, 1xS-Video out
Expansion Slot: ExpressCard
Speakers: 2.1 (stereo + subwoofer)
Additional Features: Instant-On function and built-in remote control
Dimensions: 408 X 289 X 38.1 mm
Weight: 4.1 kg (with 2 disks)
Battery Life: 2.5 hours

Nu heb ik vista ultimate erop, maar toch komt mijn cpu op 100 % geregeld.

Nu dacht ik als oplossing om mijn processor te vervangen van 1.7 ghz naar 2.3 ghz en mijn ram geheugen van 1gb naar 2 gb.

Kan dit zomaar zonder consequenties?

groet

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
als je laptop mobo 't aankan kan je het gewoon zonder probleem veranderen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het is normaal dat je CPU af en toe op 100% komt, ik zou dat wel in eerste instantie ergens anders gaan zoeken, bijvoorbeeld door te weinig RAM, te trage harde schijf en dergelijke.

Chipset drivers geinstalleerd?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

CPU's vervangen in notebooks is zelden mogelijk. Als het kan heb je mazzel, anders zal je een nieuwe notebook moeten aanschaffen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je ook al bedacht dat een nieuwe CPU (als dit kan) óók regelmatig 100% in gebruik zal zijn? Of dat nu met 1,7 of 2,3 is doet er niet toe. Gebruik=gebruik. Hij zal alleen wat sneller klaar zijn door het verschil in snelheid.

:w Welkom op GoT

ARME AOW’er

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44
Wat ik heb begrepen is dat de koelsystemen in hedendaagse laptops vaak redelijk zijn toegespitst op het type processor wat er in komt te zitten. De heatpipe icm het koelrooster (van je processor en gpu) hebben andere afmetingen (en dus warmte-afvoer-capaciteiten) bij een ander type processor/videokaart waardoor zomaar upgraden soms niet geheel verantwoord is aangezien de geproduceerde hitte wellicht niet voldoende afgevoerd kan worden. Kan de link naar het artikel zogauw niet vinden maar ik meen dat het toen ooit eens op MobilityGuru(dochtersite van TomsHardware) werd uitgelegd.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sowieso is het altijd al lastig om de CPU van een laptop te vervangen. Niet elke notebook heeft een socket namelijk. Soms is de CPU gewoon vast gesoldeerd.
Als er toevallig een socket in zit zou ik sowieso eerst even kijken of er van diezelfde notebook een 2.3Ghz model is. Zo ja, dan kan je meestal de CPU wel upgraden.
Zo niet, dan zou ik even op de site van BalusC kijken of de hitte output van de desbetreffende CPU niet te hoog is. Als die hetzelfde is, kan je waarschijnlijk wel upgraden.
RAM vervangen is sowieso geen probleem, dus dat kan je in ieder geval wel ongestraft doen.

Verder klopt wat Guardian Angel zegt. CPU usage zal met die 2.3 netzogoed naar de 100% gaan, maar hij is gewoon iets sneller klaar met whatever hij dan aan et doen is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
als ik bezig ben met muziek, virtual dj e.d. dan begint hij te haperren.
en van deze laptop heb je idd de types met 2.3 ghz die zijn te koop.
Maar als ik het dan begrijp is het aanpassen van mijn ram geheugen geen probleem, maar zal het dan ook het probleem verhelpen?

Verwijderd

Ik denk dat je bij een Fujitsu gewoon de CPU kan vervangen hoor. Denk niet dat ze die hebben gesoldeerd. Kan wel natuurlijk, maar zie dit sneller Dell doen. ;)

De warmte kan een laptop zoiezo moeilijk kwijt. Indien je de CPU dus altijd volledig benut zal dit een probleem kunnen opleveren. Maar die Pentium M zijn speciaal voor notebooks, dus het zal best meevallen denk ik dan.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 16:16

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar dann og is het een risicovolle operatie en zo'n processor is best duur....voor een paar procent winst..

Ik zou doorsparen voor een nieuwe laptop en proberen de boel nu wat te optimaliseren. Wat doe je allemaal als je 100% cpu hebt? Ben je bv met bittorent bezig terwijl je surft en muziek luistert? Misschien helpt het om je virusscan uit te zetten of aero uit te zetten...

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 14:09
CPU vervangen valt wel te doen heb het zelf meerdere keren gedaan bij deze laptop. Alleen moet je je wel afvragen of het het geld wel waard is om de cpu te upgraden. Mocht je hulp willen mag je wel even pm sturen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:52:
Maar als ik het dan begrijp is het aanpassen van mijn ram geheugen geen probleem, maar zal het dan ook het probleem verhelpen?
Garanderen zal niemand het. :)

Draaide de laptop wel goed onder XP?

ARME AOW’er

Pagina: 1