[Hp Pavilion ZV 6149] Geheugen uitbreiding probleem

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:03
Mijn vader heeft vandaag een nieuwe laptop gekocht, en aangezien hij 1024 Mb werkgeheugen in zijn oude laptop heeft en ik 512, had ik besloten om zijn geheugen over te zetten in die van mij.

laptops open geschroefd en in die van mijn vader zag ik keurig 2 bankjes zitten van 512Mb stuk. In die van mij zag ik echter maar 1 bankje zitten van 256 Mb. Even gekeken of ik het andere bankje zag zitten, maar ook dat was niet het geval.

Volgens CPU-Z had ik toch echt 2 bankjes erin zitten van 256 mb stuk. Ook in Windows (xp) werd aangegeven dat ik er 512 Mb in had zitten.

Als ik het bankje van 512 er in plaatst en vervolgens opnieuw opstart staat er ook dat er nu 768 Mb inzit.

Heeft iemand enig idee waar ik dat andere geheugen bankje van 256mb kan vinden?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zou toch nog maar eens kijken, het zit er toch echt. Haal die ene module er maar eens uit, dan zie je de andere vanzelf.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste, let even op je terminologie. Waarschijnlijk bedoel je MB ipv Mb, dat maakt toch het nodige uit :P Verder heb je dimmetjes en geen bankjes.

Het kan goed zijn dat je 256MB onboard hebt met een losse 256MB dimm ernaast. In dat geval kun je het ding er niet uithalen, gezien hij op de plank zelf zit.

@GA...
maakt jouw 2e post in dit topic je niet alsnog een beetje een spuit11? :+

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 24-03-2007 23:14 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kleine maar vervelende aanvulling.

Het gehuigen zit dus deels op het MB en daarom kun je zelf maar 1 module wisselen bij dit type http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00788136.pdf Hoofdstuk 8.

Gelukkig heb ikzelf net een ander type met 2 modules. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 24-03-2007 23:13 ]

ARME AOW’er

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:03
Guardian Angel schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:11:
Kleine maar vervelende aanvulling.

Het gehuigen zit dus deels op het MB en daarom kun je zelf maar 1 module wisselen bij dit type http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00788136.pdf Hoofdstuk 8.

Gelukkig heb ikzelf net een ander type met 2 modules. :)
Bedankt voor deze info.

Had de manual al wel gevonden, maar had niet zo 1,2,3 begrepen dat er maar 1 module vervangen kon worden. Ach, heb er nu in elk geval 256 Mb meer inzitten ;).

(Sorry voor de verkeerd typologie ;))