Toon posts:

Kan geen lege DVD+R meer lezen/schrijven.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem, Ik heb altijd DVD's kunnen branden en lezen, maar sinds ik nieuwe DVD's heb gekocht leest mijn DVD writer de discs niet meer. Als ik data wil branden zegt mijn DVD brand programma dat mijn ingevoerde schijf niet leesbaar is of niet leeg. Ik heb altijd DVD+R's van Sony gebruikt(4X), maar sinds die op zijn, heb ik zowel Imagine als TDK DVD+R gekocht(allebij 1-16X), en beide worden niet gezien, of als vol gezien. Ik heb een Samsung SH-S08A en is 8X Schrijven. Ik zelf denk dat het komt doordat mijn Schrijver 8X is, en de DVD's 16X, maar volgens de meeste die ik heb gesproken moet dit geen probleem zijn. Ikheb al de firmware geupdate, maar zonder succes. Aan de + of - kan het ook niet liggen, want zowel De Sony DVD's als de TDK en Imagine zijn +,en de Sony kon ik wel branden.

Iemand die mij kan helpen?

Groetjes en alvast bedankt,
Dennis

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kon? Kan je ze nu nog steeds branden? (koop eens nieuwe spindel).

16x dvd's kunnen vrijwel altijd beschreven worden door 8x branders, geen probleem.

Maar eigenlijk: welke DVD-brander heb je?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snakiej schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:01:
Kon? Kan je ze nu nog steeds branden? (koop eens nieuwe spindel).

16x dvd's kunnen vrijwel altijd beschreven worden door 8x branders, geen probleem.

Maar eigenlijk: welke DVD-brander heb je?
Ja ze kunnen nog steeds gebrand worden die van Sony ( had er nog eentje), maar helaas zijn die nu op, en nu heb ik 50 DVD's die niet gelezen kunnen worden...

Mijn DVD brander is een Samsung SH-S08A 8X

Gr,
Dennis

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:30:
[...]

Ja ze kunnen nog steeds gebrand worden die van Sony ( had er nog eentje), maar helaas zijn die nu op, en nu heb ik 50 DVD's die niet gelezen kunnen worden...

Mijn DVD brander is een Samsung SH-S08A 8X

Gr,
Dennis
Je hoeft niet te groeten, dat wensen wij Tweakers zo te doen ;)

Heb je misschien al eens een ander brandprogramma gebruikt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Jup, zowel als in Nero, Alcohol 120%, CloneDVD, allemaal zeggen ze het zelfde, hij is of niet leesbaar, of vol...Ik heb het ook op een andere Computer geprobeert, met de zelfde type brander, maar zegt ook hier het zelfde.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Firmware van je brander updaten?

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:43:
Firmware van je brander updaten?
Heb ik al gedaan, staat in de beginpost ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het probleem is nog niet opgelost, ik weet nog steeds niet waarom ze niet gezien worden, maar met een andere DVD-Brander is het gelukt, heb een nieuwe brander ingebouwd, en die ziet de schijfjes wel 8)7

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook met een vrij nieuwe plextor (een jaar oud nog maar, dus te vroeg voor sleet want amper gebruikt). Nieuwste firmware, alles. Hij leest de schijfjes die ie zelf gebrand heeft, niet. Andere lezers in andere toestellen hebben geen probleem ermee.
Pagina: 1