Toon posts:

Beeldscherm springt naar links en naar rechts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd is m'n monitor flink irritant geworden. Het beeld springt namelijk vaak een beetje naar links en naar rechts. Dit deed ie normaal als de monitor een tijdje uit stond en weer net aan is gezet. Dan springt het beeld een minuut of 5-10 en is het in orde. Maar nu doet ie het vaker en langer, ook al staat het een uur aan. Het vreemde is dat ie dit niet doet als ik een bepaalde spel speel, die op 800x600 draait (M'n monitor draait normaal op 1024x768, behalve op dat ene spel). Vandaag was dat weer precies zo. Maar toen ik het spel af sloot, begon het weer te springen. Daarna stopte het even en sprong het weer een keertje naar links en naar rechts.

Kan ik hier soms iets aan doen? Of is het beeldscherm gewoon puur versleten?

Monitor is een Philips 109S (109S2) CRT Monitor

Enkele pogingen die al zijn gedaan:

- Frequentie veranderd (70Hz, 72Hz en 75Hz geprobeerd))
- Kleurdiepte veranderd
- Stekkers aangeduwd, voor als ze er niet goed meer in waren.

Ik heb deze monitor al meer dan 4 jaar, dus garantie zit er niet in. Kan misschien zijn dat het aan het verslijten is, maar misschien valt het te verhelpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 23:16 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik denk dat gewoon je spoelen versleten zijn. Ze moeten sneller/preciezer zijn bij 1024 als bij 800, waardoor het daar niet optreed.

Heb je er al eens op getikt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Spoelen? Weet zo niet waar je die kan vinden. Ik heb al enkele keren op de monitor rustig geslagen, maar dat hielp ook niet. Ik heb nu de frequentie op 90Hz staan. Lukt dit niet, dan ga ik naar de hoogste, 100Hz

EDIT: Het schijnt te werken. Voorlopig nog geen problemen gehad :)

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 18:08 ]