[testcase] utrecht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo, nu ik weer eens tijd had, ben ik met mijn d80 de stad onveilig gaan maken, en dit was na een uurtje het resultaat. En thuis na bewerkt. En dat was wenne, ik was een f60 uit 1970 gewend...
Dus vandaaar mijn gekte met alles, vergeef me, maar ik vond ze toch wat hebben

1Waar is god, o daar is god
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/1.jpg

2god's hus, is uiteindelijk ook maar gewoon een fietsenstalling
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/2.jpg

3oorlosherdenking
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/3.jpg

4waar vroeger de gelovige lieppn, fietsen we nu...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/4.jpg

5gevallen heiligen
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/5.jpg

6haast
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/6.jpg

7de vrolijkste man ter wereld, is helaas soms eenzaam
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breytencats/7.jpg

en natuurlijk graag commentaar, opbouwend. Ik weet ook niet of mijn monitor goed stat, heb mijn best gedaan, maar heb mijn twijfels...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

ThunderNet

Flits!

Nummer 1 en 7 doen het voor mij. Erg lekkere platen eigenlijk wel.

een F60 uit 1970? Lijkt me erg sterk, de F60 is namelijk gebouwd van juni 1998 tot 2001.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:55:
Nummer 1 en 7 doen het voor mij. Erg lekkere platen eigenlijk wel.

een F60 uit 1970? Lijkt me erg sterk, de F60 is namelijk gebouwd van juni 1998 tot 2001.
ik zou het nog eens nazoeken, hij staat nu weer bij mijn ouders, maar ik keek nooit zo naar het type nummer, alswel dat ik ermee fotofrafeerde. Ik weet alleen dat mijn moeder hem toen kocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 00:18
Bij #3 mis ik het topje in de compositie en is een beetje té oranje.
Nummer 7 geeft mooi de grauwheid en de misluktheid van Hoog Catherijne weer.
Andere foto's vind ik meer een voorbeeld van 'wat je allemaal met kleurfiltering kan doen'
Verder vind ik het dagelijkse plaatjes, aangezien ik het ook dagelijks zie.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
tipje (moet er zelf ook aan werken), probeer consistentie te houden in je postprocessing, 't zijn nu allemaal singles, en die zijn zelf opzich niet allemaal even sterk

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBsel schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:04:
Bij #3 mis ik het topje in de compositie en is een beetje té oranje.
Nummer 7 geeft mooi de grauwheid en de misluktheid van Hoog Catherijne weer.
Andere foto's vind ik meer een voorbeeld van 'wat je allemaal met kleurfiltering kan doen'
Verder vind ik het dagelijkse plaatjes, aangezien ik het ook dagelijks zie.
1 en 3 vind ik het meest geslaagd. Bij 4 (ai, scheef!), 5 (onscherp) en 6 vallen de kleuren mij in negatieve zin op. Had 4 en 6 meer sepia gemaakt i.p.v. die groene tint.

En over de grauwheid en de misluktheid van Hoog Catharijne: de Bruna reken ik nog tot de stationshal en zo doe je de rest van het winkelcentrum tekort want de echte winkels beginnen pas zo'n 30 meter verder......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:24:
[...]

1 en 3 vind ik het meest geslaagd. Bij 4 (ai, scheef!), 5 (onscherp) en 6 vallen de kleuren mij in negatieve zin op. Had 4 en 6 meer sepia gemaakt i.p.v. die groene tint.

En over de grauwheid en de misluktheid van Hoog Catharijne: de Bruna reken ik nog tot de stationshal en zo doe je de rest van het winkelcentrum tekort want de echte winkels beginnen pas zo'n 30 meter verder......
mij ging het niet om de armoede van hoog-catherijne, het station is netzo mislukt. Maar het ging mij om de zwerver in zijn daklozenhemdje (hij zwaaide wel heel vrolijk en groette mij nadat de foto was gemaakt). Het ging mij om de menselijke armoede, en ellende, vandaar dat hij alleen staat, en er mensen van hem weglopen (ja ik ben een tijdje bezig geweest met deze compositie). Ik heb inderdaad overwogen om 4 en 6 sepia te maken, maar dacht gaf een te dromeige zacht beeld, en vandaar mijn keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 en 5 vind ik storend scheef.

Verder sluit ik me aan bij de rest van de posters boven mij. Het zijn geen onaardige platen ansich, maar ze zijn ook niet op een of andere manier bijzonder. Door de telkens wisselende kleuren wordt het ook geen serie en dat is jammer.

Er zijn overigens in utrecht mooiere plaatsen om foto's te schieten. Plekken waar je misschien eens wilt kijken is bijv de wijk achter de mulino (ijswinkel), of de grachten als je het centrum uit loopt. Ook kan je de domtoren beklimmen en van bovenaf foto's maken... Hoog Catharijne en omgeving zijn eigenlijk vooral lelijk en troosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Simon schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:10:
tipje (moet er zelf ook aan werken), probeer consistentie te houden in je postprocessing, 't zijn nu allemaal singles, en die zijn zelf opzich niet allemaal even sterk
Sluit ik me bij aan, en dan vind ik zelf de nabewerking op #7 het prettigst ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:45:
4 en 5 vind ik storend scheef.

Verder sluit ik me aan bij de rest van de posters boven mij. Het zijn geen onaardige platen ansich, maar ze zijn ook niet op een of andere manier bijzonder. Door de telkens wisselende kleuren wordt het ook geen serie en dat is jammer.

Er zijn overigens in utrecht mooiere plaatsen om foto's te schieten. Plekken waar je misschien eens wilt kijken is bijv de wijk achter de mulino (ijswinkel), of de grachten als je het centrum uit loopt. Ook kan je de domtoren beklimmen en van bovenaf foto's maken... Hoog Catharijne en omgeving zijn eigenlijk vooral lelijk en troosteloos.
moeten foto's dan alleen maar van mooie dingen gemaakt worden?
ik wilde zeker met 7, niet de mooiheid van het bestaan weergeven. Maar ik ga zeker nog eens naar het centrum om foto's te nemen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:40:
[...]

moeten foto's dan alleen maar van mooie dingen gemaakt worden?
ik wilde zeker met 7, niet de mooiheid van het bestaan weergeven.
Nee hoor. Niet alleen maar. Het ligt er natuurlijk aan wat je met een foto wilt bereiken. Mijn opmerking doelde vooral op je eerste vijf foto's, waar je toch (delen van) een aantal mooie gebouwen hebt genomen, maar er uiteindelijk geen 'mooie' (in de traditionele zin van het woord) foto van hebt gemaakt. Als je dus 'mooie' foto's wilt maken zijn er lokaties in utrecht waar dat doel makkelijker haalbaar is.

Op dit moment haal ik dus niet echt iets uit de 1e 5 foto's.
De 6e foto vertelt al iets (al is het onderwerp ansich iets te donker) en de 7e foto doet dat ook beter (nou helpt het ook dat ik betreffende persoon vaker heb gezien) maar hij valt een beetje weg in de achtergrond. Misschien was deze foto in kleur sterker geweest, met zijn opvallende jasje en de zo te zien donkere kleding van de de foto uitlopende mensen.
Pagina: 1