Toon posts:

XP HowTo? Directories los zippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een directory met allemaal subdirectories.
Ik wil elke subdirectory binnen deze directory in een apart ZIP bestandje hebben.

Hoe krijg ik dit gedaan?

Dus de directory
code:
1
C:\bla\

bevat
code:
1
2
3
C:\bla\een\*.*
C:\bla\twee\*.*
C:\bla\drie\*.*

Ik wil nu graag die directory de volgende bestanden hebben:
code:
1
2
3
C:\bla\een.zip
C:\bla\twee.zip
C:\bla\drie.zip

Is hier een simpele truuk voor of moet ik iets programmeren?

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03

gatlarf

So say we all...

Met een commandline archiving programma en een beetje batch-werk moet dat wel lukken. Heb ooit zoiets gemaakt. Ik vrees echter dat ik dat script niet meer heb, maar het is in ieder geval mogelijk.

Je moet het doen met een FOR-loop en elke directory als variabele inlezen om die dan te gebruiken voor de bestandsnamen van de zips.. Daaarna de archiver zijn werk laten doen. Ik zal eens zoeken, mocht ik het nog vinden laat ik je het wel weten, maar ik vrees er voor...

May the lords of Kobol guide you...

Verwijderd

Topicstarter
Ik de procedure van het script al bedacht, maar het heeft geen zin als het op een andere manier kan.

• list alle directories in een bestand.
• pkzip met elke keer als twee keer als parameter één regel van dat bestand, herhaal dit tot einde bestand.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met winrar kan je via het context menu de mappen elk in een apart bestand zetten. Dit staat in de opties van het maken van het archief. Bij het toevoegen van de bestanden in een archief, ga naar het tabblad Files en onderaan staat de optie "place each file in separate archive". Let wel, dit heeft als resultaat dat elk geselecteerde map in een apart bestand komt, met de daaronder liggende mappen in hetzelfde bestand. Dus als we jouw voorbeeld even uitbreiden met nog een map erin:
code:
1
2
3
4
5
6
C:\bla\een\map\*.*
C:\bla\een\*.*
C:\bla\twee\*.*
C:\bla\drie\vier\map\*.*
C:\bla\drie\vier\*.*
C:\bla\drie\*.*

Dan krijg je 3 archieven met de namen "een.zip/rar", "twee.zip/rar" en "drie.zip/rar" met in "een.zip/rar" de map "map" en in "drie.zip/rar" de mappen "vier\map". Als dit de bedoeling is, dan ben je klaar, wil je elke submap ook in een apart bestand hebben, dan moet je het iets anders aanpakken en zal wat lastiger worden.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Dit is exact wat ik moest hebben!

Dank!!!! _/-\o_

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het kan zo simpel zijn he, als je maar goed kijkt naar de opties :).

Commandline FTW

Pagina: 1