Asus M2N8-VMX werkt niet met 2gb dual channel Ram

Pagina: 1
Acties:

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:55
Ik heb sinds kort dit moederbord en wil het geheugen gaan uitbreiden van 2x 512 mb ram naar 2x 1 gb ram. Bios al geupdate naar 0413 maar 2x 1gb 667 mhz wil maar niet werken in dual channel. 2x 512 mb ram 667 mhz in dual channel werkt wel. 2x 1gb in single channel werkt wel en reepjes hebben zelfde serial nummer. Pc gaat aan maar geeft geen beeld en piept niet. Ook werkt gewoon 1x 1gb ram. Alle reepjes zijn van het merk Vdata. Iemand een oplossing? Ik kan ook op Google niks vinden.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien lullig, maar als het geheugen niet in de lijst voorkomt bij aanbevolen DIMMs op de website van Asus, kan niet gegarandeerd worden dat het werkt. Op deze pagina kun je die QVL lijsten downloaden. Aan de linkerkant heb je 'QVL Download' staan.

Ik heb hetzelfde probleem als ik 4x 1GB in m'n bord druk. Dan komt ie niet verder dan de eerste regels van het POST schermpje... Dit is met non-qualified geheugen.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• pretpik
Hij staat er wel bij alleen dan in het geel.

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:04
Het lijkt wel of alle nieuwe Asus mobo's dat hebben... Probeer eens in de Bios MEMORY REMAPPING aan te zetten (onder Northbride config).
Ik had namelijk precies hetzelfde met m'n P5B Deluxe, en sinds MEMORY REMAPPING aanstaat werkt het prima :/

• pretpik
Thanks, ga zo direcht kijken of het werkt!

• DWC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12-2022

DWC

Het antwoord hierboven leidt niet naar de oplossing. Ik heb het zelf getest met modules die compatible in de QVL list staan. In de BIOS staat Memory Remapping op default. Met verschillende instellingen geprobeerd, maar het wil niet werken.

Heeft iemand een suggestie of oplossing voor dit probleem?
Pagina: 1