Toon posts:

Deinstalleren vista en xp terughalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb te snel Vista geinstalleerd, dacht een backup van alles te hebben gemaakt, niet dus. Stom stom stom..ik weet het. Al mn huiswerk van Eclipse naar de ****. :(
Ik wil dus weer terug naar mijn oude OS, Windows XP. Iemand een idee of dit op de een of andere manier nog mogelijk is?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
XP cdrom erin en herinstalleren :?

of heb je nog data op die disk staan? ook dan kan je gewoon XP herinstalleren vanaf de cdrom

A wise man's life is based around fuck you

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Staat XP nog op je schijf?

Dan doe je een fixmbr, en een fixboot, should do the trick.

Is XP overschreven, dan mag je op nieuw gaan installeren, gelijk Powershell hier zegt ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
XP is overschreven. Opnieuw installeren dan, maar dan ben ik alsnog mijn instellingen en huiswerk kwijt. Anders is dus echt niet mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dit zou moeten werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:45:
Heb te snel Vista geinstalleerd, dacht een backup van alles te hebben gemaakt, niet dus. Stom stom stom..ik weet het. Al mn huiswerk van Eclipse naar de ****. :(
Ik wil dus weer terug naar mijn oude OS, Windows XP.
Dus omdat je huiswerk weg is wil je weer terug naar XP?

Als je nu niet meer bij je huiswerk kan dan kan je dat later toch ook niet meer?

Of wil je gewoon sowieso weer terug? Zal ik gewoon een clean install doen van XP met daarbij de partities in de gaten houden. Dat je C gedeelte van je harddisk niet opeens het D gedeelte wordt. Ik zal ook de partities effe deleten, dan is tenminste alles clean. Je data ben je toch al kwijt begrijp ik...

Verwijderd

Topicstarter
Daarom en ook omdat ik in Vista de schermresolutie niet goed krijg, ik wil m op 1920 x 1200 maar die zit er niet eens tussen, de hoogste die erin zit is 1600 x 1200 en welke ik ook kies alles vervormd. Daarnaast vind ik Vista qua uiterlijk niks.

Verwijderd

Als je xp weer geinstalleerd hebt, kan je GetDataBack for NTFS proberen. Dit heeft mij een keer geholpen, het kost wel een paar uurtjes tijd, maar dan ehb je als het goed is alle files weer terug. Tijdens de install van windows moet je SNEL formatteren doen!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:32:
Als je xp weer geinstalleerd hebt, kan je GetDataBack for NTFS proberen. Dit heeft mij een keer geholpen, het kost wel een paar uurtjes tijd, maar dan ehb je als het goed is alle files weer terug. Tijdens de install van windows moet je SNEL formatteren doen!
Als er nog een poging tot data recovery moet gebeuren, kan dat beter nu gebeuren.
Hoe vaker gegevens overschreven worden, hoe kleiner de kans om de gegevens terug te krijgen.
Mocht je niet weten hoe het werkt, laat het aan een TD van een goede computerwinkel over.
Die hebben er over het algemeen een stuk meer ervaring mee.

Verwijderd

@Brede P: Ja maar als je met Vista niet de snel format hebt gedaan dan is het toch al weg?

Maar wat raar van die resolutie. Ik heb juist veel meer resoluties met Vista. Heb je wel de gede drivers voor je kaart? Zelf zou niet meer terug willen naar XP, alles ziet er veel gelikter uit met Vista.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als er een upgrade gedaan is van Vista kan er nu nog hersteld worden met de in mijn vorige post genoemde procedure.
Anders zou ik inderdaad ook absoluut niks meer met die schijf doen tot ik zeker wist dat alle te redden info er af is. Door nu er XP overheen te installeren ga je alleen maar meer overschrijven :P

Die schermresolutie heeft ongetwijfeld iets met de beperking van de videodriver die je gebruit te maken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1