Toon posts:

welke snelheid????

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit met 2 pc's (Xp Pro SP2) in een netwerk via een router (D-Link DI-524) maar ik vind dat het echt traag gaat om iets te kopieren.
Voor een file van 100 MB doe ik er ongeveer tussen de 3 a 4 min over, een file van 1 GB duurt al vlug een uurtje :'(
Is dit normaal en kan dit echt niet vlugger???

greetz

Verwijderd

Dat is veels te langzaam over een 100mbit lijn kun je ongeveer met 9 tot 11MB/s kopieren. Vertel eens wat meer over je computers en netwerk.

Werk je wireless ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 20:31 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Controleer eens of alle netwerkkaarten wel 10/100 Mbit zijn. De router is ook gewoon 10/100Mb neem ik aan?

Zijn de kabels in orde? Misschien verlies van signaal door slechte contacten in de RJ-45 plug? Probeer eens andere kabels als het mogelijk is of knip ze opnieuw.
Verwijder op beide pc's eens de netwerkkaart uit apparaatbeheer en installeer 'm opnieuw. Kijk of er driver updates zijn voor die NIC's.

Succes. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:27:
Hallo iedereen,

Ik zit met 2 pc's (Xp Pro SP2) in een netwerk via een router (D-Link DI-524) maar ik vind dat het echt traag gaat om iets te kopieren.
Voor een file van 100 MB doe ik er ongeveer tussen de 3 a 4 min over, een file van 1 GB duurt al vlug een uurtje :'(
Is dit normaal en kan dit echt niet vlugger???
Die 2 pc's krijgen elk een WAN ip van je provider en jij copieert alles via het internet lijkt me...

EDIT : ik herlees je post net en zie dat je 100Mb in 4 minuten doet... had eerst 10Mb gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 20:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:32:
[...]

Die 2 pc's krijgen elk een WAN ip van je provider en jij copieert alles via het internet lijkt me...
Tuurlijk, 100MB uploaden en downloaden in 4 minuten ?

En zijn bijna geen ISPs meer die 2 IP adressen leveren.

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ook even checken wat voor netwerkkaarten je hebt.
Realtec pakt snelheid van je CPU namelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door abaart op 24-03-2007 20:36 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:34:
[...]

Tuurlijk, 100MB uploaden en downloaden in 4 minuten ?

En zijn bijna geen ISPs meer die 2 IP adressen leveren.
bedankt iedereen voor de reacties. Mijn ISP (telenet) levert mij wel meerdere IP adressen maar ik weet niet hoe dit precies in mekaar zit aangezien mijn router de pc een IP geeft.
Kan er mij iemand precies zeggen wat ik moet doen om te zien wat er mis is?? Ligt het aan de pc's of aan de router??

greetz

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 17:34
Op beide pc's ff kijken met ipconfig /all of je een intern (192.168.x.x/10.0.x.x) of een telenet (213.x.x.x/81.x.x.x/en.wat.nog.allemaal) ip adres krijgt.

Als je met beide clients wireless werkt en je hebt zwak signaal dan is de snelheid natuurlijk niiet hoog.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
wat is je CPU useage tijdens bestands overdracht?
Wat is je upload per pc? Heb je ook upload zonder bestands overdracht?
Wat zijn je systeem specs.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Noel schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:28:
Op beide pc's ff kijken met ipconfig /all of je een intern (192.168.x.x/10.0.x.x) of een telenet (213.x.x.x/81.x.x.x/en.wat.nog.allemaal) ip adres krijgt.

Als je met beide clients wireless werkt en je hebt zwak signaal dan is de snelheid natuurlijk niiet hoog.
ik heb bij beide pcs een intern adres 192.168.0.x

Verwijderd

Topicstarter
beide pc's zijn met UTP kabels aangesloten en niet wireless.
hoelang duurt het gemiddeld om 100 MB te kopieren?

Ik heb het programma Qcheck gebruikt om mijn netwerk eens te testen
the results:

pc1 naar pc2 troughput:
10 kBytes = 6,154 Mbps
100 kBytes = 873,371 kbps
1000 kBytes = 4,348 Mbps

pc2 naar pc1 troughput:
10 kBytes = 3,637 Mbps
100 kBytes = 4,145 Mbps
1000 kBytes = 4,109 Mbps

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 15:30
zijn je kabels wel in orde?

• Noel
Normaal haal je wel een 9 of 10MB/sec met een 100Mbit netwerk. Dus 100MB is normaal op 10 seconden in orde.

Router al eens gereset?
CPU gebruik in het oog gehouden? (misschien een schijf in PIO modus?)
Slechte kabels?

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Topicstarter
dan moet er wel iets serieus mis zijn. Ik ken wel niet zoveel af van netwerken en vrees ervoor dat ik iets ga doen en dat ik het derna niet meer in orde ga krijgen.

Verwijderd

Wat zijn de specs van de PCs en de lengte van de kabels ? heb je deze zelf gemaakt of komen die uit de winkel ?

• Noel
Je kan misschien eerst proberen om er de stroom ff af te halen.

Moest dat niet helpen, eventueel echt resetten. Staat normaal wel netjes in manual uitgelegd.

En kijk nog ff naar de DMA/PIO modus van de schijven en het cpu gebruik op beide pc's, daar heb je nog niet op geantwoord.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar heb nog geen tijd gehad om te antwoorden.
er komt donderdag iemand langs die er iets van kent. ik laat het jullie zeker weten wat het probleem was

toch bedankt he

Verwijderd

Topicstarter
howla, 5 min geleden viel mij te binnen dat mijn vriendin haar pc aangesloten is op het netwerk met zon USB converter. ze heeft nochtans LAN on board maar ik wist begot niet waarom ze die niet gebruikt. nu heb ik die converter er even van tussen haalt en de kabel via LAN en nu duurt het voor 100 MB 10 seconden ipv 4 min!!!! f*cking klote converter !!!! |:(

Verwijderd

Die dingen zijn hartstikke handig maar helaas 10Mbit wat erg langzaam is als je grote bestanden wil overzetten. Voor internet is het snel zat behalve als je een heel snel abbo hebt natuurlijk.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:44:
howla, 5 min geleden viel mij te binnen dat mijn vriendin haar pc aangesloten is op het netwerk met zon USB converter. ze heeft nochtans LAN on board maar ik wist begot niet waarom ze die niet gebruikt. nu heb ik die converter er even van tussen haalt en de kabel via LAN en nu duurt het voor 100 MB 10 seconden ipv 4 min!!!! f*cking klote converter !!!! |:(
Tja, dan zit je aan de limiet van USB 1.1 (ik verwacht dat die converter niet sneller kan), en dan is het natuurlijk logisch dat ie niet zo snel gaat als dat de connectiesnelheid aangeeft :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat is wel een erg sumiere topicstart. Als je een beetje verder had gekeken en getest dan je neus langer was, had je gemerkt dat het kopieren van een andere PC wel sneller ging. (tenzij je een dualspeed hub hebt die terug valt naar de traagste verbinding)

Nou ja: probleem verholpen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.