Hallo,
Ik heb een probleem met mijn HDD jumpers (denk ik), en ik hoop dat iemand van jullie tweakers hier dat kunnen oplossen.
Ik heb twee aanleidingen waarom ik denk dat mijn probleem bij de jumpers ligt:
1) Op een of andere manier kan ik mijn systeem niet om standby/slaapstand/sluimer/etc.. krijgen, ik zelf denk dat het komt door de "power-up in standby" mogelijkheid (deze functie kan je inschakellen m.b.v. een jumper)
2) Als ik Mac OS X86 wil installeren op mijn systeem werkt dat niet, het probleem licht wederom bij mijn HDD (misschien dus bij de jumper settings)
Hopelijk kan iemand mij helpen...
Ik heb deze HDD: Western Digital; 250GB; S-ATA; U300; 7200RPM; 8MB (deze HDD heeft 8 pins voor jumpers, er zitten géén jumpers in)
René
Update: Owja, dit is ook heel raar: in bios staat dit:
Primary Master: Nec...dvd-brander...
Primary Slave: -
Second Master: -
Second Slave: -
Third Master: -
Fourth Master: WD 250 GB...
HDD staat dus pas bij 4?? Waarom niet gewoon bij 2 ofzo?
Ik heb een probleem met mijn HDD jumpers (denk ik), en ik hoop dat iemand van jullie tweakers hier dat kunnen oplossen.
Ik heb twee aanleidingen waarom ik denk dat mijn probleem bij de jumpers ligt:
1) Op een of andere manier kan ik mijn systeem niet om standby/slaapstand/sluimer/etc.. krijgen, ik zelf denk dat het komt door de "power-up in standby" mogelijkheid (deze functie kan je inschakellen m.b.v. een jumper)
2) Als ik Mac OS X86 wil installeren op mijn systeem werkt dat niet, het probleem licht wederom bij mijn HDD (misschien dus bij de jumper settings)
Hopelijk kan iemand mij helpen...
Ik heb deze HDD: Western Digital; 250GB; S-ATA; U300; 7200RPM; 8MB (deze HDD heeft 8 pins voor jumpers, er zitten géén jumpers in)
René
Update: Owja, dit is ook heel raar: in bios staat dit:
Primary Master: Nec...dvd-brander...
Primary Slave: -
Second Master: -
Second Slave: -
Third Master: -
Fourth Master: WD 250 GB...
HDD staat dus pas bij 4?? Waarom niet gewoon bij 2 ofzo?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 19:58 ]