Toon posts:

Probleem met mij HDD jumpers (denk ik)...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn HDD jumpers (denk ik), en ik hoop dat iemand van jullie tweakers hier dat kunnen oplossen.
Ik heb twee aanleidingen waarom ik denk dat mijn probleem bij de jumpers ligt:
1) Op een of andere manier kan ik mijn systeem niet om standby/slaapstand/sluimer/etc.. krijgen, ik zelf denk dat het komt door de "power-up in standby" mogelijkheid (deze functie kan je inschakellen m.b.v. een jumper)
2) Als ik Mac OS X86 wil installeren op mijn systeem werkt dat niet, het probleem licht wederom bij mijn HDD (misschien dus bij de jumper settings)

Hopelijk kan iemand mij helpen...
Ik heb deze HDD: Western Digital; 250GB; S-ATA; U300; 7200RPM; 8MB (deze HDD heeft 8 pins voor jumpers, er zitten géén jumpers in)

René

Update: Owja, dit is ook heel raar: in bios staat dit:
Primary Master: Nec...dvd-brander...
Primary Slave: -
Second Master: -
Second Slave: -
Third Master: -
Fourth Master: WD 250 GB...
HDD staat dus pas bij 4?? Waarom niet gewoon bij 2 ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 19:58 ]

Verwijderd

kan ik mijn systeem niet om standby/slaapstand/sluimer/etc.. krijgen
Bedoel je nou "in" of "uit" slaapstand krijgen?

Verder zie ik niet in waarom een jumperconfiguratie zou verhinderen dat je Mac OSX niet kunt instaleren. Als je HDD gewoon herkend wordt. En bovendien vertel je niet wat er precies niet lukt dan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je hdd pas als 4e master staat kan wel kloppen, de eerste 2 dingen zijn de P-ATA controllers, de rest is S-ATA.

Verder is OSX niet een systeem dat je zomaar op je pc kunt installeren (en het is niet gewenst het hier over te hebben op got).
Voor wat betreft het standby probleem, hoe doet zich dit precies voor? staat ACPI aan in de bios etc?

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet dat 2e punt maar, dat mac os x86 probleem heb ik al opgelost.
Ik heb een Asus K8N moederbord met één 250 GB S-ATA HDD en mijn bios ACPI settings zijn zo:
ACPI Suspen Mode: [S1 (POS) only]
ACPI 2.0 Support: [Yes]
ACPI APIC support: [Enabled]

Verwijderd

Wat wil je nou nog weten dan?