Toon posts:

Ervaring werken bij iSense Staffing

Pagina: 1
Acties:
  • 3.849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, mijn aandacht is gevallen op het detacheringbedrijf iSense Staffing. Op GoT vind ik geen informatie over dit bedrijf, hoewel ik er wel veel van heb gehoord qua marketing/recruiting. Heeft iemand ervaring bij dit bedrijf en kan hij/zij me ermeer over vertellen?

- Het garanderen op werken in de eigen regio
- Salaris
- Secundaire arbeidsvoorwaarden
- Werksfeer/cultuur
- Grootte van het bedrijf
- Groeimogelijkheden
- Verplichtingen
- Werktijden
- Overige punten die ik hier vergeet

Ik heb een en ander op de site gelezen en zoals gewoonlijk is dat heel positief. Ik zou graag hands-on ervaring willen horen van werknemers of oud-werknemers. Wat zijn jullie positieve/negatieve ervaringen met dit bedrijf?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 18:29
Ik ben door iSense geplaatst bij mijn huidige werkgever rond 1,5 jaar geleden. Alles was perfect geregeld, en binnen een week was ik binnen :). Maar dat is wel alleen werving en selectie geweest. Kantoor zag wel gezellig uit, veel vrouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
darkmage schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:13:
Ik ben door iSense geplaatst bij mijn huidige werkgever rond 1,5 jaar geleden. Alles was perfect geregeld, en binnen een week was ik binnen :). Maar dat is wel alleen werving en selectie geweest. Kantoor zag wel gezellig uit, veel vrouwen ;)
Is het daar een pakkencultuur of juist helemaal niet? Kun je me iets meer vertellen over de sollicitatieprocedure? Hoe ging het onderhandelen naar salaris/sec. arbeidsvoorwaarden, enz.? In jouw geval is 't zo dat ze de rol van uitzendbureau op zich namen, maar ik zoek meer een vaste baan. Op de site hebben ze het in de vacature vaak over een salarisindicatie van 3000 tot 3500. Hebben ze jou iets vergelijkbaars geboden tijdens het gesprek?

De vacatures die ik nu aantref hebben als startdatum Per Direct, maar ik heb een opzegtermijn van 1 maand bij mijn huidige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 18:29
Ik ben niet in dienst van iSense hoor, ze hebben alleen de sollicitatie gedaan voor 't bedrijf waar ik nu zit. Ze waren erg behulpzaam, en omdat ze als beloning een aantal maandsalarissen krijgen, zorgen ze er wel voor dat je hoog ingeschaald wordt ;).
De keren dat ik er geweest ben liep iedereen wel netjes, maar ik heb dan ook alleen maar mensen ontmoet die direct met klanten omgingen.

Ga je trouwens in dienst bij iSense zelf of wordt je in dienst gezet bij een opdrachtgever van ze? Over de opdrachtgever qua cultuur kan ik natuurlijk weinig zeggen

[ Voor 17% gewijzigd door Xiphalon op 26-03-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
darkmage schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:37:
Ik ben niet in dienst van iSense hoor, ze hebben alleen de sollicitatie gedaan voor 't bedrijf waar ik nu zit. Ze waren erg behulpzaam, en omdat ze als beloning een aantal maandsalarissen krijgen, zorgen ze er wel voor dat je hoog ingeschaald wordt ;).
De keren dat ik er geweest ben liep iedereen wel netjes, maar ik heb dan ook alleen maar mensen ontmoet die direct met klanten omgingen.

Ga je trouwens in dienst bij iSense zelf of wordt je in dienst gezet bij een opdrachtgever van ze? Over de opdrachtgever qua cultuur kan ik natuurlijk weinig zeggen
Weet ik nog niet, ik zie wel dat ze meestal je bij hun klanten plaatsen voor een vast dienstverband. Ik neem aan dat je dan dus bij iSense zelf in dienst bent, net als andere detacheerders. Ik zoek namelijk een vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 20:30
Ik heb wel eens een aanbod gehad van isense. Leek prima.
Mooi salaris en auto, niks mis mee op het eerste gezicht.

Wanneer je wat verder kijkt: slechte pensioenregeling, geen keuze in auto, dure regeling mobiel.
In ieder geval geen pakkencultuur.

Wanneer je starter bent, niet zoveel op aan te merken. Wanneer je meer ervaring hebt, zijn de secundaire voorwaarden buiten Isense vaak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben (nog ff) in dienst van iSense.

- Het garanderen op werken in de eigen regio > NEEN
- Salaris > Prima
- Secundaire arbeidsvoorwaarden > Afhankelijk van de opdrachtgever
- Werksfeer/cultuur > Afhankelijk van de opdrachtgever
- Grootte van het bedrijf > Afhankelijk van de opdrachtgever
- Groeimogelijkheden > Afhankelijk van de opdrachtgever
- Verplichtingen > Als je werkbriefjes maar op tijd inlevert :)
- Werktijden > Afhankelijk van de opdrachtgever
- Overige punten die ik hier vergeet > nvt

Mijn ervaring: Prima en correct contact. Ze zorgen goed voor de opdrachten.
Persoonlijke begeleiding en zijn wel degelijk in je geinteresseerd.
Ze zorgen voor de juiste (secundaire) arbeidsvoorwaarden en goed salaris (en auto :P).
(Afhankelijk van de functie natuurlijk)

Maar, zoals het immer met Wervings en Selectie bureaus (Detachering) gaat;
Je werkt vóór iSense in opdracht van een opdrachtgever en jij bent dus de inkomstenbron voor je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:07:
Ik ben (nog ff) in dienst van iSense.

- Het garanderen op werken in de eigen regio > NEEN
- Salaris > Prima
- Secundaire arbeidsvoorwaarden > Afhankelijk van de opdrachtgever
- Werksfeer/cultuur > Afhankelijk van de opdrachtgever
- Grootte van het bedrijf > Afhankelijk van de opdrachtgever
- Groeimogelijkheden > Afhankelijk van de opdrachtgever
- Verplichtingen > Als je werkbriefjes maar op tijd inlevert :)
- Werktijden > Afhankelijk van de opdrachtgever
- Overige punten die ik hier vergeet > nvt
Klinkt nogal onzeker en niet iets voor mij. Als ik een vast contract aan ga, dan wil ik gegarandeerde secundaire arbeidsvoorwaarden en niet afhankelijk van de werkgever. Het niet kunnen garanderen van werken in eigen regio is voor mij absoluut onacceptabel. Dat zeg ik uit ervaring, want ik had op een gegeven moment maandenlang een project in de detachering waarbij ik 4 uur moest reizen en ik kan zeggen dat dat geen pretje is.

Wat ik dan wel merkwaardig vind is dat ze op de site zo benadrukken dat ze je vooral in je eigen regio laten werken.
Mijn ervaring: Prima en correct contact. Ze zorgen goed voor de opdrachten.
Persoonlijke begeleiding en zijn wel degelijk in je geinteresseerd.
Ze zorgen voor de juiste (secundaire) arbeidsvoorwaarden en goed salaris (en auto :P).
(Afhankelijk van de functie natuurlijk)

Maar, zoals het immer met Wervings en Selectie bureaus (Detachering) gaat;
Je werkt vóór iSense in opdracht van een opdrachtgever en jij bent dus de inkomstenbron voor je werkgever.
Bij detachering is het per definitie zo dat je een fractie krijgt van wat jij daadwerkelijk bij de klant binnen haalt. Een junior haalt meestal 65 euro/uur binnen. Een medior 90 euro en seniors 200 euro of meer. Als je stage loopt, maken die bedrijfsmentors je wijs dat je niet moet schrikken van die bedragen omdat je nou eenmaal goed verdient als IT'er, maar ze vertellen niet de volledige waarheid dat jij daar niks van terug ziet, alleen een vast salaris per maand.

@djiedjee, ik merk bij mijn huidig werkgever dat ik inderdaad heel veel mis zonder secundaire arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een on-line salarischeck gedaan op de site van Isense. Ben inmiddels benaderd en kan het dubbele verdienen van wat ik nu verdien. Ik zoek ergens een addertje, maar kan het nog niet vinden.

Heeft iemand anders al addertjes gevionden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb een wisselende ervaring gehad. Ging een contract met iSense aan dat je na 6 maanden in vaste dienst komt bij de opdrachtgever. Salaris zou ong. gelijkwaardig worden aan wat ik bij de opdrachtgever zou krijgen. Op de vacature had men het salaris echter wel een stuk hoger ingeschaald dan het daadwerkelijk zou worden. Maar goed, zo erg vond ik dat niet, want het was al een prima salaris (ruim 30% meer dan vorige werkgever)

Slechte contract lezer als ik ben, ging ik hier dus flink op mijn gat. Reiskostenvergoeding wordt maar tot 200 euro vergoed en achteraf bleek ik geen 13e maand te krijgen (dit terwijl ik het wel een paar keer ter sprake had gebracht.. de recruiter praatte er snel overheen en keek me bij de evaluatie geveinsd verbaasd aan terwijl hij natuurlijk eerder al moeten zeggen dat ie niet wist waar ik het idee van een 13e maand vandaan had). Uiteindelijk scheelde dat een paar honderd euro netto per maand en dat is dus niet echt een gelijkwaardig salaris. Kortom, toch een zuur gevoel achterlatend op een verder prima traject.

Dus mijn advies: Prima bureau,alles wordt strak voor je geregeld alleen wel opletten bij de onderhandelingen en heel goed alles naast elkaar leggen. Iets wat ik had nagelaten omdat ik iets te naief was en vergat dat die mensen er niet alleen voor jou zitten, maar vooral om zelf zoveel mogelijk winst te maken.

Oh ja, toen ik er binnen was zag ik een kamer vol aantrekkelijke dames ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 03-04-2008 15:02 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:02:
Ik heb onlangs een on-line salarischeck gedaan op de site van Isense. Ben inmiddels benaderd en kan het dubbele verdienen van wat ik nu verdien. Ik zoek ergens een addertje, maar kan het nog niet vinden.

Heeft iemand anders al addertjes gevionden?
Is er inmiddels al meer bekend over deze organisatie? Ik kom ze namelijk regelmatig tegen op het internet. Ben ook zeer benieuwd welke dingen er mooier worden weergegeven dan ze daadwerkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 2006 kreeg ik deze mail van ze

3) Als de afspraak is ingepland mag iSense Staffing u exclusief bemiddelen voor een periode van 14 dagen. Binnen deze periode zal de sollicitatieprocedure zijn afgerond en weet u of u een aanbieding krijgt en hoe de aanbieding eruit zal zien.Tijdens deze periode wordt wel van u verwacht dat u uw cv op non actief
zet op de verschillende jobbingsites. Na deze periode staat het u vrij om weer zaken te doen met andere bureau's of zelf te solliciteren.

Uiteraard zonder vergoeding. Lekker als je een ww hebt. Ja sorry UWV mocht niet solliciteren van IT staffing.

Ook gaan ze rare vragen stellen zoals wat mijn ochtendrituelen zijn

Nee met deze tent wil ik geen zaken meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb er persoonlijk ook geen al te goede ervaringen mee. Ze kunnen goed lullen, maar afspraken nakomen blijkt nogal een probleem te zijn. Terugbellen of terugmailen? Nog nooit van gehoord.
Pagina: 1