Dawicontrol DC-154 komt niet met BIOS

Pagina: 1
Acties:

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
Vandaag een DC-154 PCI RAID kaartje gehaald bij Alternate. Er moeten 2 schijven van elk 250 GB in RAID1 aan komen te hangen. Probleem is echter dat ik al uren aan het klooien ben met de kaart. Hij komt na de systeembios niet met de apparaatbios. Heb al van alles geprobeerd. Andere PC (daar werkt 'ie gewoon!); zelfde PC met alleen de PCI-kaart, videokaart, geheugen aangesloten; ander PCI-slot (5 stuks); automatisch ander IRQ nummer via BIOS; update van Award BIOS (naar 2.06), update van apparaatBIOS op andere PC....

De kaart werkt in een andere (oude) PC eigenlijk vlekkenloos. Na het erin steken komt na de POST netjes de BIOS van Dawicontrol. Op de PC waar het kaartje moet komen krijgt hij wel een IRQ nummer, wat in de PCI device list staat, maar hij schakelt direct daarna over naar de schijf waarvan hij wil booten. Omdat er nu niks aanhangt dus een DISK BOOT FAILURE...

Wie-o-wie? Ik wordt langzamerhand krankjorem...

De hardware:

MoBo: AOpen AX4SPE-UN
Proc: Intel Pentium 3GHz
Mem: 2x 512 MB

• theXE
Niemand ooit een gelijkend probleem gehad?
Als ik geen oplossing heb ben ik van plan om een andere PCI-RAID kaart te gaan halen...

• theXE
Ben er nu ook achter dat het kaartje in Windows wel herkend wordt en gebruikt kan worden. Dus met een RAID5 beheer tool kun je schijven aan en uit zetten. Maar nog steeds geen enkel spoor van aanwezigheid (IRQ uitgesloten) van de kaart tijdens het opstarten...

;(