Ik heb een half jaar geleden een computer in onderdelen naar mijn vriendin in Peru gestuurd, allemaal A-merk onderdelen om gezeik te voorkomen, maar nu blijft het ding hangen nadat hij net is aangezet.
Ik dacht metteen aan het BIOS en dus heeft mijn vriendin een computersjaak ingehuurd om het volgende te doen:
- BIOS jumper omzetten om het kreng te wissen;
- Moederbord batterij eruit om zeker te weten dat de BIOS gewist is;
- alle niet essentiele hardware eruit, enkelt nog VGA kaart erin.
Ding hangt nog steeds, sjaak geeft aan Processor kaduuk en ik denk BIOS corrupt. Sjaak gaat een andere P3 CPU regelen, maar ik wil een diskette maken om de BIOS te restoren.
Specs:
Voeding: Zalman 300Watt
MB Intel SE440BX-2
CPU Pentium 3 700MHz met Intel cooler
Mem: 2x256MB Samsung SDR
VGA: ATi Rage 2c+ AGP
Sound: Aureal Vortex2
Netwerk: Intel Pro/100S PCI
CDROM: Asus DVD nogwat
Brander: onbekend
HDD: Hitachi 60GB
Floppy: Sony 1.44MB
Ik ben het niet eens met Sjaak, want CPU kaduuk = piepende BIOS en geen beeld, maar die PC geeft geen piepjes en blijft hangen bij "Motherboard build by Intel Coportation"
Ik wil graag adviezen in welke hoek het probleem kan zitten. het is zeer vreemd dat de BIOS niet piept en dus geen POST uitvoert of daar ergens blijft hangen.
Ik dacht metteen aan het BIOS en dus heeft mijn vriendin een computersjaak ingehuurd om het volgende te doen:
- BIOS jumper omzetten om het kreng te wissen;
- Moederbord batterij eruit om zeker te weten dat de BIOS gewist is;
- alle niet essentiele hardware eruit, enkelt nog VGA kaart erin.
Ding hangt nog steeds, sjaak geeft aan Processor kaduuk en ik denk BIOS corrupt. Sjaak gaat een andere P3 CPU regelen, maar ik wil een diskette maken om de BIOS te restoren.
Specs:
Voeding: Zalman 300Watt
MB Intel SE440BX-2
CPU Pentium 3 700MHz met Intel cooler
Mem: 2x256MB Samsung SDR
VGA: ATi Rage 2c+ AGP
Sound: Aureal Vortex2
Netwerk: Intel Pro/100S PCI
CDROM: Asus DVD nogwat
Brander: onbekend
HDD: Hitachi 60GB
Floppy: Sony 1.44MB
Ik ben het niet eens met Sjaak, want CPU kaduuk = piepende BIOS en geen beeld, maar die PC geeft geen piepjes en blijft hangen bij "Motherboard build by Intel Coportation"
Ik wil graag adviezen in welke hoek het probleem kan zitten. het is zeer vreemd dat de BIOS niet piept en dus geen POST uitvoert of daar ergens blijft hangen.