Toon posts:

[VISTA32bit] DVD doet Vista crashen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Mijn dvdspeler (px 712-sata) doet mijn Vista crashen. Ik wist eerst niet in welk forum ik dit zou plaatsten, maar aangezien ik geen problemen had onder XP, zet ik het dus hier.

Het begon allemaal toen ik Vista installeerde, dan ging echt alles enorm traag, de installatie duurde zeker 4/5 uur, terwijl XP in 45 minuutjes gedaan was. Het was vaak zo dat hij gewoon bleef hangen op een zwart scherm na rebooten en dan na 30 minuten startte hij op. Ik heb dus nog altijd het probleem als ik met een cd/dvd in de speler opstart, ik een zwartscherm van 15-30 minuten krijg vooraleer hij m'n useraccount toont.

Ik heb in Vista zelf het probleem dat als ik een dvd in m'n speler steek, en deze computer open, dat hij dan heel lang wit scherm toont, en uiteindelijk dus "reageert niet meer" krijgt.

Ik heb mijn VIA (Abit AV8 moederbord) drivers al vaak geinstalleerd. De die van op Abit site zijn incompatible dus heb ik deze geinstalleerd:

http://www.viaarena.com/d...6&CatID=2920&SubCatID=172

De rest op die site waren allemaal incompatible met mijn hardware volgens Vista.

Als ik nu in mijn eigenschappen van mijn dvdspeler kijk dan zie ik staan:

Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/9415/naamloosqa5.jpg

Ik heb vervolgens na een middagje googlen, zoeken, nog altijd geen oplossing gevonden. Ik heb gelijkaardige gevallen gevonden, maar daar ging het altijd om 5-10 seconden, niet minuten zoals bij mij.

Dank bij voorbaat,

Francis

Verwijderd

Zo'n soort probleem heb ik ook, maar dan onder Vista Buissness 64 bit. Als sommige cds erin schuif, bijv. een cd col .avi afleveringen van Star Trek, loopt mijn hele systeem vast. Zelfs taakbeheer doet niets meer. Echter als ik de cd eruit trek werkt alles weer als een zonnetje. Opstarten met cd erin doet hij gewoon niet, hij blijft dan hangen op een zwart scherm, ik heb niet genog geduld om te kijken of 30 minuten wachten helpt. Ik kick dit topic dus maar ff, want ik wil hier ook wel een oplossing voor.