Als je zoekt op gebruikte IPs neemt hij daar de registratie ips niet mee mee, dit is stom (en incorrect
).
Verwijderd
elevator schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:48:
Als je zoekt op gebruikte IPs neemt hij daar de registratie ips niet mee mee, dit is stom (en incorrect).
offtopic:
is het stom of vind je het stom?
Dat is gewoon stom....Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:49:
[...]
offtopic:
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
Ik ben geen admin dus weet niet precies wat er wordt bedoelt, maar vond het wel leuk staan
Maar als ik dus alleen even zo de titel zou lezen, wordt er dus bijgehouden welke IP's een account hier op GoT hebben/gebruiken, maar de registratie IP wordt niet meegenomen? Dan zou dus iemand vandaag op zijn PC 20 accounts kunnen maken om op meerdere plekken te gebruiken...
Geloof dat je maar 1 account mag per persoon, maar hoe zit het dan met het aanmaken van een gebruiker op een openbare locatie? Aangezien dan ook meerdere accounts worden gemaakt?
Situatie A: 20 gebruikers maken gebruiker op school en lezen ook thuis, het maken op school wordt geregistreerd
Situatie B: 20 gebruikers maken gebruiker op school en lezen ook thuis, alleen het gebruik wordt geregistreerd
Mochten bepaalde gebruikers in situatie A iets verkeerd doen, dan zullen ook de overige accounts hier onder te leiden hebben aangezien deze ook op dezelfde locatie zijn aangemaakt?
Maar goed, ik bemoei me met zaken die me niks aan gaan
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 17:07 ]
Jawel, maar bij een zoek moet je ze dus apart specificeren.Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:06:
Maar als ik dus alleen even zo de titel zou lezen, wordt er dus bijgehouden welke IP's een account hier op GoT hebben/gebruiken, maar de registratie IP wordt niet meegenomen?
Dus als Denniswerf zich registreert met 1.1.1.1 maar alleen maar inlogged met 2.2.2.2, dan kom ik bij een zoek voor 1.1.1.1 op 'Gebruikte ips' jou nooit tegen, terwijl je dat ip wel degelijk gebruikt hebt: namelijk om te registreren.
Verwijderd
Dat is inderdaad erg omslachtigelevator schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:11:
[...]
Jawel, maar bij een zoek moet je ze dus apart specificeren.
Dus als Denniswerf zich registreert met 1.1.1.1 maar alleen maar inlogged met 2.2.2.2, dan kom ik bij een zoek voor 1.1.1.1 op 'Gebruikte ips' jou nooit tegen, terwijl je dat ip wel degelijk gebruikt hebt: namelijk om te registreren.
Technisch gezien is dit gedrag correct; de gebruiker heeft dat IP niet gebruikt. Het is hoogstwaarschijnlijk dat degene die de account heeft geregistreerd dezelfde persoon is als die de account daarna gaat gebruiken; maar dat is niet perse 100% correct.
Evenwel is het wellicht wel een idee om een geforceerde insert te doen nadat de registratie succesvol is afgerond; mits uiteraard create_user in de lijst van te loggen acties staat
Evenwel is het wellicht wel een idee om een geforceerde insert te doen nadat de registratie succesvol is afgerond; mits uiteraard create_user in de lijst van te loggen acties staat
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $this->userid = $this->engine->db->insert_id(TABLE_USERS); $this->engine->db->free(); if(in_array($this->engine->action,(array)$this->engine->settings['iplogactions_'.strtoupper($_SERVER['REQUEST_METHOD'])])) { $this->engine->hitcounters->store('IpCount', array($this->userid, $this->ip)); $this->engine->hitcounters->store('IpLastUse', array($this->userid, $this->ip), engine::time()); } |
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Nee, het is juist fout zoals elevator al aangeeft. Op het moment dat een gebruiker zich registreert beland hij in de F_Users table. De eerstvolgende hit die in 99,99% van de gevallen zal komen, namelijk het 'bedankt voor je registratie' (Ik heb even geen React installatie bij de hand waar ik me ff snel kan registerenSpider.007 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:29:
Technisch gezien is dit gedrag correct; de gebruiker heeft dat IP niet gebruikt.
Plus dat het kloonhunten makkelijker wordt
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 07:27
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik kan me vergissen, maar op het moment dat je bij de pagina komt van "bedankt voor registreren" ben ik op dat moment als nieuwe user niet ingelogd, dus onbekend, dus geen IP koppeling? En pas als ik activeer en inlog wel?moto-moi schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:50:
[...]
Nee, het is juist fout zoals elevator al aangeeft. Op het moment dat een gebruiker zich registreert beland hij in de F_Users table. De eerstvolgende hit die in 99,99% van de gevallen zal komen, namelijk het 'bedankt voor je registratie' (Ik heb even geen React installatie bij de hand waar ik me ff snel kan registeren), is dus eigenlijk altijd vanaf het registatieip en hoort dus gewoon bij de normale ip's te staan die een gebruiker heeft gebruikt
neeeeePlus dat het kloonhunten makkelijker wordt
Jawel, hij heeft dat IP gebruikt om te registreren.Spider.007 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:29:
Technisch gezien is dit gedrag correct; de gebruiker heeft dat IP niet gebruikt.
Je zou ook een extra admin zoek actie kunnen maken die op beide tabellen zoekt, iig gaat het er om dat je nu twee keer moet zoeken wat nogal weinig intuitief isEvenwel is het wellicht wel een idee om een geforceerde insert te doen nadat de registratie succesvol is afgerond; mits uiteraard create_user in de lijst van te loggen acties staat
Hoe kun je dat stellen dan?elevator schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:08:
[...]
Jawel, hij heeft dat IP gebruikt om te registreren.
Dat op GoT nou een gebruiker meestal zichzelf registreert, zegt niet dat dit voor alle React installaties geldt.
Pas bij de eerste login kan je stellen dat de gebruiker zelf dat IP gebruikt heeft.
Je zoekt dan echter naar 2 verschillende gegevens; het registratie IP, en het IP['s] dat gebruikt is door die login.[...]
Je zou ook een extra admin zoek actie kunnen maken die op beide tabellen zoekt, iig gaat het er om dat je nu twee keer moet zoeken wat nogal weinig intuitief is
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Het was mij ook al eens opgevallen, en lijkt me prettig dat het kloppend gemaakt wordt. Helemaal eens met chem dat deze vlieger niet voor alle react-gebruikers opgaat, kan het dan misschien binnen de GoT-templates ergens ingebakken worden
Nope; want een gebruiker wordt hier niet automatisch ingelogd; dus zal de volgende hit ook niet vanaf een ingelogde gebruiker komen. Al zou dat wel het geval zijn zou het IP ook direct gelogd wordenmoto-moi schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:50:
[...]
Nee, het is juist fout zoals elevator al aangeeft. Op het moment dat een gebruiker zich registreert beland hij in de F_Users table. De eerstvolgende hit die in 99,99% van de gevallen zal komen, namelijk het 'bedankt voor je registratie' (Ik heb even geen React installatie bij de hand waar ik me ff snel kan registeren), is dus eigenlijk altijd vanaf het registatieip en hoort dus gewoon bij de normale ip's te staan die een gebruiker heeft gebruikt
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Daarmee baseer je imho de werking op een uitzonderings situatie - het is namelijk zo dat ook in jouw voorbeeld je niet kan registreren zonder het IP te gebruiken, dat de registratie door een andere user afgehandeld wordt dan de user die de account gebruikt doet niets af aan het feit dat de registratie handeling zelf ook een gebruik is en dat het registrerende IP dus 'gebruikt' is voor die account.chem schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:24:
Hoe kun je dat stellen dan?
Dat op GoT nou een gebruiker meestal zichzelf registreert, zegt niet dat dit voor alle React installaties geldt.
Pas bij de eerste login kan je stellen dat de gebruiker zelf dat IP gebruikt heeft.
Ideaal zou zijn om de de huidige 'Gebruikte ips' te hernoemen naar 'Sessie IPs' en dan de zoek opdracht naar "Gebruikte IP's" een combinatie van registratie+sessie ips laten zijn denk ik.Je zoekt dan echter naar 2 verschillende gegevens; het registratie IP, en het IP['s] dat gebruikt is door die login.
Ik heb het registratie-IP gemerged bij de lijst van gebruikte IP's. Het zoeken moet nog wel gefixt worden
---
Klopt mijn veronderstelling dat de registratie-ips zichtbaar moeten zijn in de lijst met gebruikte ip's? Of is die fix op GoT nog niet actiefSpider.007 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:44:
Ik heb het registratie-IP gemerged bij de lijst van gebruikte IP's. Het zoeken moet nog wel gefixt worden
Voorbeeldje in de topicreports
De aanpassing is nog niet op GoT actief inderdaad.
---
Inmiddels welSpider.007 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:03:
De aanpassing is nog niet op GoT actief inderdaad.
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()