[airflow] Tips over plaatsing nieuwe fans

Pagina: 1
Acties:

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
ik ga binnenkort met mijn verjaardag nieuwe fans kopen om de koeling van met name mijn cpu te vergroten, een e6300 op 2800mhz, deze is nu gekoelt met een freezer 7 pro maar deze is best lawaaierig en de cpu word tijdens gamen nog al heet 52, en 48 idle. Als ik dit met een fanmate lager wil laten lopen heb ik dus een probleem met de temperatuur. zo ziet mijn kast er nu uit(schematisch)
Afbeeldingslocatie: http://i115.photobucket.com/albums/n294/aapiethaaap/Untitled.jpg
Mijn plan was om 1 of 2 120 mm fans te kopen, daar is standaard geen plaats voor in mijn kast maar mijn kast is simpel te modden en heeft 20 euro gekost dus een gat is zo gemaakt.
plekken om ze te plaatsen zijn posite a en b, ook kunnen de kleine 80mm fans die er nu zijn vervangen worden met wat boorwerk. Het is ook mogelijk om in de wand boven de cpu een gat te zagen en 1 te plaatsen.

Zelf lijkt mij positie a het best, dan lijkt het mij alleen wel verstandig om allebei de 80mm fans naar binnen te laten blazen. Maar wat vinden jullie?

BUH

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

yni

lees het faq eens, staat duidelijk in welke airflow het beste werkt. klik
en je tekening is niet te lezen...sorry

[ Voor 11% gewijzigd door yni op 24-03-2007 15:52 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Tijdens gamen draai je niet idle.

Tis heel simpel, koude lucht is lichter dan warme lucht dus hangt ook laag bij de grond. Daarom zuig je koude lucht zo laag mogelijk aan, en blaas je de warme lucht zo hoog mogelijk weer je kast uit.

Vervang al je fans door stille van goede merken (noctua, papst, nexus).

Je tekenings is trouwens wel erg brak.

• Aapiethaaap
natuurlijk heb ik de faq gelelezen, ik kom er gewoon niet uit. En met wat inlevingsvermogen zie je best wat wat is. Ik had hem wel wat duidelijker mogen maken trouwens, gimp is ook niet alles.

[ Voor 29% gewijzigd door Aapiethaaap op 24-03-2007 16:07 ]

BUH

Verwijderd

Tekening is niet bijzonder goed , maar ik snap em wel.
positie a vind ik niet bijzonder ivm een glas drinken dat er per ongeluk door naar binnen valt.
mar voor de airflow wel een goede plek.
positie b is ook een prima plek.
Ga je voor stilte is het idd het beste alle fans eens in de zoveel tijd te vervangen, maarja, dat kost geld, en dat is de reden dat ik er ook nog niet aan begin.
52 graden tijdens gaming is bijzonder goed, kun je misschien alleen de fan vervangen?

• Aapiethaaap
52 is ook wel goed maar dat is als de cpu cooler op volle toeren loopt wil ik deze in snelheid verlagen stijgt de temperatuur tot hoger.

mijn computer kast staat in een bureau kast dus cola kan er niet invallen, ik nijg ook het meest naar positie a.

BUH

Pagina: 1