Toon posts:

[XP] Registry puinhoop en pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft problemen met mijn pc. Dit is zijn uitleg. Bij de Windows updates zat pas de Windows Genuine Advantage die controleert op legale software. Nou is mijn Windows netjes legaal (van Mycom) maar mijn Office niet echt (drie keer geïnstalleerd), heb nu wel een legale verkregen later na dit probleem. Dus ik wilde die WGA niet installeren. Per ongeluk ging dat een keer wel gebeuren maar die heb ik gecancelled. Toen ik even later Media Player gebruikte vroeg hij of ik die wilde updaten en dat wilde ik wel. Maar dat ging niet door omdat WGA niet geïnstalleerd was. Echter toen deed Media Player het helemaal niet meer. Toen deed ik systeemherstel maar dat hielp niet. Media Player bleef stuk.
Vanaf dat moment is het een grote puinhoop. Mijn achtergrond met het ijsvogeltje is weg en ik kan het niet terugzetten. Iconen op de taakbalk zijn weg en laten zich niet terugzetten. Outlook Express vraagt naar een Identity. Office programma's moeten bij ieder gebruik eerst vanaf de harde schijf geïnstalleerd worden. Het lijkt alsof de Registry geblokkeerd is. Zoiets zegt hij ook als ik een programma opstart (ik weet nu niet meer welke; o ja, als ik Internet Explorer opstart dan start ook Site Advisor een deel van McAfee en die klaagt over de Registry die niet geupdate kan worden).

Wat is hiervoor de oplossing, mijn vader heeft zijn pc al erg lang en heeft eigenlijk geen tijd om zijn Windows en alles opnieuw te installeren.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:26:Wat is hiervoor de oplossing, mijn vader heeft zijn pc al erg lang en heeft eigenlijk geen tijd om zijn Windows en alles opnieuw te installeren.
Ik denk dat een herinstallatie hier toch wel de beste oplossing is. Problemen met het register en allerlei programma's los je meestal niet eenvoudig op zonder behoorlijk veel kennis van Windows.

En een mooie gelegenheid om een backup te maken.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

je hebt nu wel alle nieuwe Microsoft updates inclusief WGA?

ps. De windows validatie heeft NIKS met office te maken...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 15:36 ]

Verwijderd

Ik geloof niet dat ik ooit heb gelezen dat WGA je pc zo erg overhoop zal halen, ik denk eerder aan malware/virussen dat o.a. je registry kapot heeft gemaakt. Als dat niet werkt moet je eens kijken of de verschillende hardware onderdelen in orde zijn te beginnen bij je HD.

Windows er opnieuw op zetten na een complete format, dat lijkt me beter dan je tijd te verdoen met alles 'repareren' als systeemherstel ook al geen resultaten heeft opgeleverd.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-03 04:18
Vanaf dat moment ...

... lijkt het erop dat je als een andere gebruiker ingelogd bent.
Wat jij beschrijft is precies wat gebeurt als je onder gebruiker X MS Office ed installeert en ze dan als gebruiker Y probeert te gebruiken.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:35:
je hebt nu wel alle nieuwe Microsoft updates inclusief WGA?

ps. De windows validatie heeft NIKS met office te maken...
Ja dat heeft me vader geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Kalief schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:42:
Vanaf dat moment ...

... lijkt het erop dat je als een andere gebruiker ingelogd bent.
Wat jij beschrijft is precies wat gebeurt als je onder gebruiker X MS Office ed installeert en ze dan als gebruiker Y probeert te gebruiken.
Hoe kan ik weer de gebruiker X worden :) ?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:49

Appie

F1RST Racing

Installeer http://www.ccleaner.com/ eens. Deze ruimt ook onnodige sleutels op in het register. Heeft al menig systeem beter laten draaien.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Kijk een welke gebruikers je allemaal ziet onder C:\Documents & Settings\ ? Kan best zijn dat daar om een of andere reden of een TEMP of een xxx.old gebruiker bijstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:04:
Kijk een welke gebruikers je allemaal ziet onder C:\Documents & Settings\ ? Kan best zijn dat daar om een of andere reden of een TEMP of een xxx.old gebruiker bijstaat.
En wat kan of moet ik daarmee dan :*) ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou gewoon eerst eens met een schoon, nieuw profiel proberen.
Verder: heb je niet gewoon spyware/virussen op die pc? Dat zou ik eerder verdenken dan een windowsupdate :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1