Gaming PC, Budget 1300 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:07
Dag,

Ik ben toe aan een nieuwe pc, het enige wat ik doe met een PC is gamen.
Ik heb sterke voorkeur naar AMD processoren en Nvidia Vid's dit gewoon omdat het mij bevalt.
Ik heb totaal geen rand apparatuur nodig en een harde schijf heb ik ook in mijn bezit (SATA).

2048 geheugen is een must, evenals een dual core processor. Ook zal het fijn zijn dat deze PC niet al naar een jaar afgeschreven kan worden!

Mijn vraag is wat zoal dan niet de beste setup zou zijn voor een PC met het budget van 1300 euro.
Het gaat er vooral om dat ik spellen grafisch goed kan weergeven, denk hierbij aan World of warcraft, STALKER, HalfLife 2 etcetc..

Alvast bedankt voor de eventuele inbreng!

Groetjes Jan-Aart _/-\o_

Verwijderd

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Het algemeen beleid
We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt.
In andere woorden; verwacht geen inbreng van ons, maar toon ZELF eens wat inbreng..
Er valt genoeg over dergelijke dingen al in topics op dit gedeelte van GoT te vinden, systemen van 1000-1500..

Lees deze goed door en stel op basis daarvan een systeem samen, waarbij je aangeeft waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 15:39 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
e6600
gigabyte ds3
kingston pc5300 voor €120
8800GTS 320MB
Behuizing naar keuze
Enermax liberty 500w

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:07
Ik ben net zelf even aan het samenstellen geslagen en ik kwam op het volgende:

AMD Athlon64 X2 5200+ Dual Core, Boxed, AM2
Asus M2N-E, nForce 570 Ultra MCP
Kingston 2048MB (2x1024) Dual Channel Kit PC3200
MSI NX8800GTS-T2D640E-HD 640MB PCIe
LiteOn Super AllWrite LH-20A1P, 20x, Dual Layer, Retail

AMD omdat deze minder warm wordt dan een pentium, qua prestaties weet ik niet wat beter is.
Moederbord omdat ik geen behoefte heb aan SLI.
Geheugen, 2048 is tegenwoordig een must, DDR4.
Videokaart, simpel, valt dan nog binnen mijn budget en is net iets beter dan de 8800GTS 320MB.
Brander spreekt voor zich.

Dan rest nog de kast, ik heb het liefst een kast met een interne voeding, ~450W.

wat zegt men hier van? is dit een goede setup?

Jan-Aart

[ Voor 3% gewijzigd door Tribunus op 24-03-2007 16:11 ]

Verwijderd

Ik dacht dat AMD in het algemeen warmer werd dan pentium?
En pentium wordt in komende maanden fiks goedkoper, dus qua prijs/prestatie verhouding zal die denk ik beter worden..

In ieder geval
Geen PC4600? En wat zijn de prijzen van de onderdelen? En welk OS? etc

• dreasmon
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 14:51
Volgens mij moet er een enter voor DDR4, want ddr4 geheugen lijkt me wel erg snel. Enuh, we hebben het hier niet over pentium, de actuele procs van Intel hebben een andere naam: Core 2 Duo.
En qua hitte vallen die wel mee (mits goede koeler).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:29:
Ik dacht dat AMD in het algemeen warmer werd dan pentium?
En pentium wordt in komende maanden fiks goedkoper, dus qua prijs/prestatie verhouding zal die denk ik beter worden..
En de Intel Pentium is een erg oude processor. De Intel Pentium 4 en Intel Pentium D zullen vandaag de dag wel een klein prijskaartje hebben maar dat hoeft de processor niet persé aantrekkelijk te maken. Kijk dan liever naar de Intel Core 2 Duo of de AMD Athlon64 X2 :).

Verder: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Voorgenoemde sticky bevat een aantal eisen waar dit topic niet aan voldoet. Zodoende gaat dit topic op slot. :)

Bekijk eens wat benchmarks, reviews en ervaringen van alle onderdelen. Sites zoals Anandtech, X-Bit Labs en Tom's Hardware hebben goede reviews. Zet de prijzen van de vergelijkbare onderdelen erbij en neem het onderdeel wat bij jou past en de beste prijs / kwaliteit verhouding heeft. Verder kan het geen kwaad om je eerst even te verdiepen in de materie alvorens je iets gaat aanschaffen. Zo voorkom je dat je straks iets gekocht hebt wat überhaupt niet samenwerkt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.