Toon posts:

geforce 8800 gts bottleneck

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij zei dat een geforce 8800 gts 640 mb kaart in combinatie met een nieuwe intel core 2 duo e6600 2,4 ghz een "bottleneck effect opleverd. Klopt dit? dit zou me erg verbazen aangezien de processor in de best buy guide gecombineerd word met een nog straffere kaart

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:59
Hij levert inderdaad een bottleneck op. Mijn E6600 @ 3 ghz(dus 0.6 erbij!!) is zelfs nog bottleneck voor me 8800 gtx

http://specs.tweak.to/16567

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Welke resolutie? Want zonder dat kan je weinig zeggen over de bottleneck. ;)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 11:35

Format-C

Tracing Rays

Ach het valt allemaal wel mee met die bottleneck:

http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/23/

http://www.legionhardware.com/document.php?id=618&p=3

http://www.firingsquad.co..._2_performance/page11.asp
In any case, the fact that we weren’t as CPU-bound as we’d feared is a good sign for the Core 2 architecture, although clearly as Intel introduces the Core 2 architecture at lower price points, say for instance, a Core 2 Duo E4200 or E4100, you’ll want to be careful. Fortunately Intel’s Core 2 CPUs have proven to be excellent overclockers, with chips scaling well over 1GHz beyond their stock clock speeds. Therefore if you do intend on pairing a high-end card like the GeForce 8800 GTX with a less expensive CPU, it becomes more important that you OC the processor so the graphics card and CPU are well balanced. You don’t want to get stuck in a situation where the graphics card is held up by the processor if you can avoid it.

Obviously as more graphically demanding games like Crysis and Unreal Tournament 3 are released later this year this problem will be less important. As it stands today though the Core 2 CPU line is pretty well equipped to take on the GeForce 8800 GTX, even if you’re relying on one of the budget chips like the Core 2 Duo E4300. Just OC the chip a little if you can…
In elk systeem zit een bottleneck. Daar ontkom je bijna niet aan. Een sneller processor is natuurlijk mooi meegenomen met een 8800 kaart, maar ik vind dat men een beetje overdrijft met die zgn "bottleneck". Het valt best mee allemaal. Misschien heb je idd met een wat tragere processor 140 FPS ipv 150 FPS, maar dat is meer dan genoeg. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 24-03-2007 14:52 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
wat voort kaart met raad je mij dan aan iin combinate met de intel e6600 2,4 ghz (liefst zo hoog mogelijk) en waarom staat er dan een zwaardere kaart in de best buy guide.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 11:35

Format-C

Tracing Rays

Wat voor monitor heb je? Op welke resolutie wil je gamen? Wat is je budget, en hoe lang wil je met de kaart doen?

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Het beste kan je wachten op de nieuwe kaarten van Ati.
Natuurlijk moeten we wel weten op welke resolutie je wilt gamen? Wat je budget is? Hoelang je hem wilt gebruiken. Zoals RappieRappie al zei.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Of ik snap het fenomeen bottleneck niet, of alle ophef erover niet.

Als je een C2D 6600 hebt en een 8800GTS/X dan zal de videokaart waarschijnlijk sneller kunnen lopen dan dat je proc aankan. Met andere woorden, je performance ligt op het niveau van je proc.

Als je een kaart koopt welke "synchroon" loopt met je proc, dan heb je geen bottleneck meer, maar nog steeds dezelfde performance als in de situatie hierboven, toch?

Het enige verschil is, is dat je minder geld uitgeeft, maar tegenwoordig, ook een kaart koopt die geen DX10 aankan en dus later mogelijk weer een kaart moet kopen...

En met de aankomende prijsverlagingen van intel is het vervangen van een proc goedkoper dan later een snellere videokaart kopen..

(al is wachten op ATI wel een goed idee lijkt me, alleen al omdat dat mogelijk de prijzen naar beneden drukt)

[ Voor 7% gewijzigd door Fly-guy op 24-03-2007 15:37 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Fly-guy schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:37:
Of ik snap het fenomeen bottleneck niet, of alle ophef erover niet.

Als je een C2D 6600 hebt en een 8800GTS/X dan zal de videokaart waarschijnlijk sneller kunnen lopen dan dat je proc aankan. Met andere woorden, je performance ligt op het niveau van je proc.

Als je een kaart koopt welke "synchroon" loopt met je proc, dan heb je geen bottleneck meer, maar nog steeds dezelfde performance als in de situatie hierboven, toch?

Het enige verschil is, is dat je minder geld uitgeeft, maar tegenwoordig, ook een kaart koopt die geen DX10 aankan en dus later mogelijk weer een kaart moet kopen...
Als de CPU op dat moment een flessenhals vormt, dan kan je bijvoorbeeld meer AA en AF erin gooien zodat alsnog de videokaart een flessenhals wordt ;) Dus benut je je videokaart dan volledig. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

MrJames schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:59:
Het beste kan je wachten op de nieuwe kaarten van Ati.
Natuurlijk moeten we wel weten op welke resolutie je wilt gamen? Wat je budget is? Hoelang je hem wilt gebruiken. Zoals RappieRappie al zei.
en die zal niet dezelfde bottleneck vormen |:(

het is vrij simpel om alles uit je 8800GTS te halen heb je een rappere CPU nodig dan de E6600. indien je dat niet hebt zal je iets minder dan de max performance halen. ditzelfde gaat op voor de ati R600 misschien iets minder erg misschien iets erger...

Intel gaat in april zijn CPU`s 40% goedkoper maken en AMD 30% tot 35% de komst van de R600 als ook de budgetkaarten van Nvidia komen eraan dit zal de prijzen gaan drukken van de 8800GTS

verder is DDR2 ook aan het dalen in prijs.

mooie tijden voor mij aangezien ik eind april begin mei een nieuwe PC ga kopen (heb het om de bovenstaande redenen uitgesteld)
Pagina: 1