Huiskamer-aanvraagvraag

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Ik heb net de HK voorwaarden doorgelezen en ik vraag me af waarom je userID 190443 of lager moet hebben om er in te mogen? Niet dat een probleem is dat het precies dat getal is, ik ben gewoon benieuwd.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je moet een bepaalde tijd geregistreerd zijn, en precies dat nummer ligt momenteel op de grens. Schuift automagisch op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Dat getal representeerd 6 maanden geregistreerd zijn :) . Om te voorkomen dat iedereen uit moet gaan zoeken hoelang hij precies geregistreerd is staat daar dat getalletje in plaats van die voorwaarde. Overigens is het misschien wel een idee om dat expliciet te vermelden in Voorwaarden aanvragen HK toegang, dus ik heb de schrijver daarvan hier even op gewezen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dat heeft te maken met je registratietijd die dan overeen zou moeten komen met 6 maanden :)

Zo'n getal is gemakkelijker om na te gaan of je toegang kunt aanvragen of niet dan dat je moet gaan zoeken wanneer je geregistreerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nu er toch een topic over is heb ik ook wel een vraag:
Waarom kan je al toegang krijgen tot de HK met maar 50 posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Omdat we denken dat we met 50 posts wel een goed beeld kunnen krijgen van een user, en dus kunnen beslissen of we toegang tot de HK kunnen verlenen of niet :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Niet dat ik mij agressief af wil zetten tegen die regels, maar dan vinden jullie het dus ok dat:
Een user een account maakt, in een half jaar 50 berichten post (dit is zelfs makkelijk te doen in een week als je bijv. veel van programeren of hardware weet).
Na deze 50 berichten doet de user een aanvraag voor HK-XS en krijgt (waarschijnlijk) toegang.De user heeft dan toegang tot sommige topics die voor veel mensen prive zijn (risico idd) en kan hij lekker achterover zitten en 'chatten' zonder ooit nog te posten in een niet-HK topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:26:
Omdat we denken dat we met 50 posts wel een goed beeld kunnen krijgen van een user, en dus kunnen beslissen of we toegang tot de HK kunnen verlenen of niet :) .
50 posts in 6 maanden.. dat is dus gemiddeld 1 post per 3 dagen...

Hoe kan dat representatief zijn? Dat is gewoon dan iemand die heel af en toe op Tweakers aanwezig is, of iemand die een inactieve account besluit te gebruiken....

offtopic:
een 6 maanden account met 50 posts geeft een beter beeld dan een user van 2 maanden met 500+ posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Saturnus schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:31:
Niet dat ik mij agressief af wil zetten tegen die regels, maar dan vinden jullie het dus ok dat:
Een user een account maakt, in een half jaar 50 berichten post (dit is zelfs makkelijk te doen in een week als je bijv. veel van programeren of hardware weet).
Na deze 50 berichten doet de user een aanvraag voor HK-XS en krijgt (waarschijnlijk) toegang.De user heeft dan toegang tot sommige topics die voor veel mensen prive zijn (risico idd) en kan hij lekker achterover zitten en 'chatten' zonder ooit nog te posten in een niet-HK topic.
Dat gebeurt inderdaad, en dat is jammer. Maar het lijkt me niet iets waar iemand last van kan hebben? :) En dan nog, diegene heeft op zijn minst 50 goeie posts moeten maken om toegang te krijgen, dus we houden er wel iets aan over. :+
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:31:
[...]

50 posts in 6 maanden.. dat is dus gemiddeld 1 post per 3 dagen...

Hoe kan dat representatief zijn? Dat is gewoon dan iemand die heel af en toe op Tweakers aanwezig is, of iemand die een inactieve account besluit te gebruiken....

offtopic:
een 6 maanden account met 50 posts geeft een beter beeld dan een user van 2 maanden met 500+ posts?
Die limiet van 6 maanden is er om ervoor te zorgen dat mensen zich niet puur voor de HK registreren. :)

[ Voor 82% gewijzigd door NMe op 24-03-2007 14:34 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Saturnus schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:31:
Als dingen écht privé zijn, dan zet je ze niet in een computerforum met duizenden anderen die je niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
-NMe- schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:33:
[...]

Dat gebeurt inderdaad, en dat is jammer. Maar het lijkt me niet iets waar iemand last van kan hebben? :) En dan nog, diegene heeft op zijn minst 50 goeie posts moeten maken om toegang te krijgen, dus we houden er wel iets aan over. :+

[...]

Die limiet van 6 maanden is er om ervoor te zorgen dat mensen zich niet puur voor de HK registreren. :)
Inderdaad.

Verder staat de HK ook niet voor iets als 'kom hier je privé-leven op tafel gooien bij alle psychiaters met zwijgplicht', maar gewoon een 'extra' forum ;)

edit:
@boven: Dat dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat is waar. Maar er zijn blijkbaar toch mensen die dat doen/willen. (Ik zou twijfelen).

HK2 maybe? Minimaal 3 Jaar op GoT en 5k+ posts. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Saturnus schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:38:
Dat is waar. Maar er zijn blijkbaar toch mensen die dat doen/willen. (Ik zou twijfelen).

We hebben Area 61 daar al voor, maar daar zijn geen harde eisen voor. Daar kun je ook geen toegang toe aanvragen, die krijg je gewoon als je het verdiend hebt met je behulpzaamheid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh op die manier...

Vind het nog steeds maar een vreemd systeem :P Zou mij logischer lijken als het met een bepaalde mate van activiteit te maken heeft?

Want nu zou je een account kunnen aanmaken gemiddeld 1x per week inloggen, wat berichten posten en vervolgens over 6 maanden toegang krijgen..
En een ander die is 7 dagen per week actief op GoT en heeft 7 (nuttige) berichten per dag en hij zou, volgens de regels, ook pas over 6 maanden toegang krijgen, terwijl hij er dan mijns inziens veel eerder recht op heeft?:P

Maar goed, regels zijn er vaak voor de regels, geen idee hoe streng jullie die naleven

ps. ik wil niet 'zeuren', ben gewoon benieuwd.. Geen idee wat 'de huiskamer' is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Saturnus schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:38:

Strict genomen is dit al HK2. Maar misschien een ideetje voor HK3 :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
-NMe- schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:40:
[...]

We hebben Area 61 daar al voor, maar daar zijn geen harde eisen voor. Daar kun je ook geen toegang toe aanvragen, die krijg je gewoon als je het verdiend hebt met je behulpzaamheid. :P
1 April komt nog he. ;) :P

@SeatRider
Is waar idd. Volgens mij heb ik 1.0 niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:40:
[...]

Ahh op die manier...

Vind het nog steeds maar een vreemd systeem :P Zou mij logischer lijken als het met een bepaalde mate van activiteit te maken heeft?

Want nu zou je een account kunnen aanmaken gemiddeld 1x per week inloggen, wat berichten posten en vervolgens over 6 maanden toegang krijgen..
En een ander die is 7 dagen per week actief op GoT en heeft 7 (nuttige) berichten per dag en hij zou, volgens de regels, ook pas over 6 maanden toegang krijgen, terwijl hij er dan mijns inziens veel eerder recht op heeft?:P

Maar goed, regels zijn er vaak voor de regels, geen idee hoe streng jullie die naleven

ps. ik wil niet 'zeuren', ben gewoon benieuwd.. Geen idee wat 'de huiskamer' is :P
Ikzelf had 4 maanden na registratie al toegang tot zowel de HK als A61 omdat ik blijkbaar opviel en netjes meepostte. Als je echt zó actief en behulpzaam bent, dan wordt er dus wel een uitzondering gemaakt op de regels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:43:
[...]

Ikzelf had 4 maanden na registratie al toegang tot zowel de HK als A61 omdat ik blijkbaar opviel en netjes meepostte. Als je echt zó actief en behulpzaam bent, dan wordt er dus wel een uitzondering gemaakt op de regels. :)
En zo hoort het ook >:) moraal van het verhaal; neem niet alle regeltjes te nauw :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

De bedoeling is simpelweg om de Huiskamer geen doel van registratie en aanwezigheid te maken :)

Het komt voor de normale poster dus vanzelf in beeld wanneer hij/zij zich normaal weet te gedragen. Er zijn ongetwijfeld users die uitblinken met 50 goede posts in een maand en users die in 6 maanden net 50 posts halen die maar zo zo zijn. Er moet een grens gesteld worden om het screenen werkbaar te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
JHS schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:46:
Saturnus: Het is niet alsof de HK een beloning is voor je activiteit :) .
Hmm, dan zat dat dus nog niet goed achter in me hoofd. Fixed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Ok dan is het nu duidelijk. Net al aanvraag gedaan tot HK, dus hoop jullie daar snel tegen te komen. mischien ook meteen een oproep voor arena61 doen >:) grapje

Nu begrijp ik ook waarom het een plaatje is en niet gewoon een tekst.
Ik probeerde dat plaatje te copieren (voor it topic) door de post te viewen en toen zag ik dat er een boodschap komt te staan als je het plaatje niet kan laden.
Hier staat een plaatje met een automatisch gegenereerd id, maar dat kan je niet lezen in jouw browser, dus heb je eigenlijk niks aan dit plaatje, wel aan het topic hoor!
Mischien kan de schrijver er neerzetten dat je dan 6 maanden of langer lid moet zijn inplats van dat het niet belangrijk is.

edit: En ik ben toegelaten :D

[ Voor 3% gewijzigd door Borgoth op 24-03-2007 15:04 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

-NMe- schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:40:
[...]

* Checkt.

Nee, klaarblijkelijk ben ik nog niet behulpzaam genoeg geweest. Nog maar eens 2000 posts erin knallen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat ben jij toch een goede jongen :+

Overigens ben ik pas afgewezen... hoe zou dat toch komen? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ah, 6 maanden. En ik maar elke dag dat nummertje controleren, nu kan de agenda gewoon geprogrammeerd worden :+

(en nog even tijd om een mooie aanvraag en 2000+ posts te doen, dan vallen die paar rotte appels minder op ;) )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SeatRider schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:43:
[...]

* Checkt.

Nee, klaarblijkelijk ben ik nog niet behulpzaam genoeg geweest. Nog maar eens 2000 posts erin knallen dan ;)
Er is een groot verschil tussen kwantiteit en kwaliteit ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Borgoth schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:02:
Ok dan is het nu duidelijk. Net al aanvraag gedaan tot HK, dus hoop jullie daar snel tegen te komen. mischien ook meteen een oproep voor arena61 doen >:) grapje

Nu begrijp ik ook waarom het een plaatje is en niet gewoon een tekst.
Ik probeerde dat plaatje te copieren (voor it topic) door de post te viewen en toen zag ik dat er een boodschap komt te staan als je het plaatje niet kan laden.
:?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/~kees/userid.php

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Daedalus schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:05:
[...]
Er is een groot verschil tussen kwantiteit en kwaliteit ;)
Poedoemtoem-tsjing!

</standupcomedyroffel>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

SeatRider: Alhoewel dit een topic is over HK-toegang mag je HK-replies wel gewoon achterwege laten ;) .

Cyber: Als je een plaatje kopieert naar een tekstvak krijg je de alt-text, in dit geval hetgeen hij quote.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah, op die fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
Is het dan geen idee om in plaats van dat ID een exacte tekst weer te geven die zegt hoe lang je geregistreerd bent?
:?

[ Voor 47% gewijzigd door hello_moto op 29-03-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hello_moto schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:36:
Is het dan geen idee om in plaats van dat ID een exacte tekst weer te geven die zegt hoe lang je geregistreerd bent?
Dan moet je voor dat "stomme" plaatje een database connectie opzetten, dan dmv je reactid je reg.datum opzoeken en dan uitrekenen. Nu kan je gewoon 1x per dag het plaatje genereren en dat cachen :)
En een beetje tweaker kan aan zo'n getal wel zien of zijn eigen ID hoger of lager is, anders ben je wmb niet HK waardig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
Erkens schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:41:
[...]

Dan moet je voor dat "stomme" plaatje een database connectie opzetten, dan dmv je reactid je reg.datum opzoeken en dan uitrekenen. Nu kan je gewoon 1x per dag het plaatje genereren en dat cachen :)
En een beetje tweaker kan aan zo'n getal wel zien of zijn eigen ID hoger of lager is, anders ben je wmb niet HK waardig :P
De datum geef je toch ook niet met een ID aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ow wacht, ik begreep je verkeerd, ik dacht dat je wilde zien hoe lang je nog moest wachten :+
Maar of je nu een datum neerzet of een ID maakt weinig uit, en een ID neerzetten past imo meer bij Tweakers B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

hello_moto schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:36:
Dat is een beetje moeilijk, dan zou er bij een specifiek topicid een speciale actie in react moeten worden gemaakt die ervoor zorgt dat je het id krijgt te zien in tekstvorm. Het is wel anders te doen, maar dan moet je ranzige acties met iframes uithalen en om nou te zeggen dat zoiets ons 's nachts wakker houdt..nou..eh...nee 8)7
Tis een plaatje, je kunt lezen, I don't see a problem :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

[...]

offtopic:
Ik blijf me er iedere keer weer over verbazen, aangezien we dezelfde registratiedatum hebben :Y)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

moto-moi schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:54:
[...]

Dat is een beetje moeilijk, dan zou er bij een specifiek topicid een speciale actie in react moeten worden gemaakt die ervoor zorgt dat je het id krijgt te zien in tekstvorm. Het is wel anders te doen, maar dan moet je ranzige acties met iframes uithalen en om nou te zeggen dat zoiets ons 's nachts wakker houdt..nou..eh...nee 8)7
Tis een plaatje, je kunt lezen, I don't see a problem :P
Hij bedoelt gewoon dat er een datum in het plaatje staat in plaats van een ID volgens mij, en niet dat er gewoon een selecteerbare tekst moet staan. :P
Motrax schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:55:
[...]
offtopic:
Ik blijf me er iedere keer weer over verbazen, aangezien we dezelfde registratiedatum hebben :Y)
offtopic:
Tsja, sommige mensen distantiëren zich blijkbaar gewoon van het gewone volk. O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

-NMe- schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:49:

offtopic:
Tsja, sommige mensen distantiëren zich blijkbaar gewoon van het gewone volk. O-) :+
Ik las iets over sexual favours geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

offtopic:
Daar hebben we RobIII al voor. :P curry684 in "GoT verkiezingen 2005: nominaties en cat..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:57
SeatRider schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:43:
[...]

* Checkt.

offtopic:
2000+ posts nodig? Welnee, all major credit cards accepted 8) . Moet jij eens zien hoe snel je A61 xs hebt :+
Pagina: 1